Bezyna w dieslu - Corolla E11 diesel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Czy zastosowanie takiego patentu przeciw zamarzaniu paliwa (ON) jest bezpieczne dla tego auta ?

W baku jakieś 35l ON z dodatkiem przeciw zamarzaniu (sam dodatek zamarzł, zrobił się z niego żel).
Patent to: zawartość baku + 1l E95

Toyka dziś odpaliła (-20) tylko jutro jeszcze większe mrozy a stoi pod chmurką.
Można ten patent zastosować w tym modelu ?

Pozdrawiam,
Grzegorz
  
 
Mysle ze w 2c-e nic by sie nie stalo, byle by nie przesadzić, sam wlewam raczej paliwo na porzadnych stacjach, paliwo na lotosie wg. zapewnien sprzedawcy powinno wytrzymać -30st.C.
Ale niech sie wypowie jeszcze ktos jak to jest z 2c-e i benzynką w ropie, wg. mnie powinno być OK. ale to raczej metoda awaryjna i powinno sie wlewac wczesniej dobre antyzele a nie w momencie jak juz mrozy złapały.
  
 
Dodatki przeciw zamarzaniu w niskich temperaturach zelują się dodaj troszkę ON i się rozpuszczą. Do ON oprócz benzyny dodać można troszkę denaturatu - wciąga wodę
  
 
Wrażenia po zalaniu 1l e-95 na jakieś 30l ON.
- fatalne odpalanie, do 8s kręcenia przy -20.

Wrażenia po dotankowaniu ON do pełna 1l e-95 na pełny bak.
- 22C rano pod chmurką musiałem kręcić ok 5 sek po czym odpalił i heja

Generalnie:

- zachowanie auta - silnik jak by nie było zimy żwawy od zimnego
- dłużej się nagrzewa nie wiem czy to wynik mniejszych temperatur, czy dolewki.

To co się zmieniło to dłuższe odpalanie przy bardzo niskich temperaturach, ale mamy zachowaną mobilność. Moje antyżele pozamarzały niestety już przy -15,16...


[ wiadomość edytowana przez: GFR dnia 2010-01-28 12:58:40 ]
  
 
żel trzeba dolać z tyg. przed zapowiadanymi mrozami, trzeba dać czas na wchłonięcie w paliwo i zawiązanie wody, zalanie w ostatniej chwili zelu nic nie daje.
poza tym filtr srednio co rok trzeba wymieniać.
U mnie -20st. odpalił od strzała u kolegi przy -21 też.
paliwo z lotosa wytrąca parafine przy temp. doch. do -30st.C.
Wymiana filtra jednak daje baaardzo dużo.