powietrze jest bo pompa nie trzyma. da się to rozwiązać montując zaworek zwrotny
i powietrza już nie będzie.
problem z rozruchem to bardzo częsty przypadek w tych silnikach jak i w tds. po większych przebiegach zużywają się pompy wtryskowe, wtryski, i świece żarowe. wtryski i świece żarowe do tego silnika nie są akurat drogie
jeśli pompa zaczyna szwankować to koszta są już spore
można na allegro zakupić jakiś taki pierdolnik dzięki któremu świece żarowe będą się zawsze przy rozruchu załączać, ale jest to rozwiązanie tymczasowe. ja w swój włożyłem kuuuuupe szmalu ale odwdzięczył się małym spalaniem ok 5-6l/100 przy całkiem dynamicznej jeździe.
czasami wystarczy że jedna świeca żarowa nie grzeje i silnik nie chce zapalić. jest także wtrysk sterujący 3 od strony kabiny jedyny do którego idą kabelki, to też można sprawdzi czy jest ok. ale jeśli nie jest to by się zapaliła prawdopodobnie kontrolka na zegarach, obejrzyj wtryski czy nie ciekną. w zbiorniku paliwa jest pompka i to ona zazwyczaj popuszcza stad się bierze powietrze w kanałach paliwowych
schemat:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA51&mospid=47372&btnr=16_0305&hg=16&fg=15
uważaj na temp, silnika, jedno przegrzanie i główka kaput, jest to trwały ale delikatny silnik