Problem z TRIO ABS VSC TRC Corolla 1.4 D4D z 2004 do BIGele

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Ostatnim czasem popełniłem wielki błąd https://www.motonews.pl/i/t/icon20.gifi moją KOCHANĄ karolkę pożyczyłem teściowi i po powrocie z trasy okazało się że świeci mi trio abs vsc i trc teść chciał wykasować błędy po drodze i pojechał na kompa pokazało coś o czujniku pochylenia lub nachylenia bocznego nie wiem jaki był kod wiem tylko że oprócz tego iż zaświeciły się te kontrolki to spaliła się żarówka 3 stopu i żarówka przód od strony kierowcy pozatym w jeździe żadnej różnicy dynamika ta sama tylko w/w systemy nie działają. Proszę wszystkich o pomoc a szczególnie BIGELEKTONA bo widzę że wiesz o czym mówisz

Pozdrawiam LIRPIO
  
 
Spalona zarowka stopu spowoduje zaswiecenie sie powyzszych ,wiec wymien zarowke i pozostale ze stopu jezeli sa przyciemnione lub wlokno obwisle tez wymien.Pozniej skasuj bledy i jezeli kod powroci to go odczytaj testerem.
  
 
Drogi kolego BIGELEKTRON wymieniłem żarówki kontrolki dalej świecą. Wygląda to tak przekręcam kluczyk czekam aż zgasną kontrolki słynne trio tez odpalam i po minucie włączają się ponownie byłem na kompie (a nawet na dwóch) jeden pokazał 2 błędy C0371 i C 1544 ale nie da się ich skasowac. o dziwo drugi komp podłączony zaraz po pierwszym nie pokazał żadnych błędów. Nie mam pojęcia co to może być a gość co robił przy odczytach powiedział że on na TOYOTAch się nie zna i tez nie wie o co chodzi.

Bardzo proszę o jakąś radę.

Pozdrawiam LIRPIO
  
 
Cytat:
2011-02-01 11:39:21, lirpio pisze:
Drogi kolego BIGELEKTRON wymieniłem żarówki kontrolki dalej świecą. Wygląda to tak przekręcam kluczyk czekam aż zgasną kontrolki słynne trio tez odpalam i po minucie włączają się ponownie byłem na kompie (a nawet na dwóch) jeden pokazał 2 błędy C0371 i C 1544 ale nie da się ich skasowac. o dziwo drugi komp podłączony zaraz po pierwszym nie pokazał żadnych błędów. Nie mam pojęcia co to może być a gość co robił przy odczytach powiedział że on na TOYOTAch się nie zna i tez nie wie o co chodzi. Bardzo proszę o jakąś radę. Pozdrawiam LIRPIO


Po pierwsze trzeba uzyc testera Toyoty i skalibrowac Yaw sensor,jak nie pomoze todiagnozowac dalej.
C0371 -usterka w obwodzie czujnika Yaw-zyroskop.
Trzeba sprawdzic czy jest zasilanie i masa i zapiac oscyloskop na Can czy sygnal biegnie.Jezeli wszystko ok to wymienic Yaw-jest pod siedzeniem kierowcy.
C1544-kod na komputerze wspomagania kierownicy jak sie powtorzy to spr instalacje sygnalu o obrotach silnika.



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-02-01 14:16:08 ]
  
 
do BIGELEKTRON

Czy jestem w stanie coś sam zrobic by sprawdzic to czy muszę to zawieść do mechanika bo nie wiem czy coś grzebać pod tym siedzeniem jak sprawdzić masę jestem zielony jeśli chodzi o te sprawy

Pozdrawiam LIRPIO
  
 
Cytat:
2011-02-01 17:42:05, lirpio pisze:
do BIGELEKTRON Czy jestem w stanie coś sam zrobic by sprawdzic to czy muszę to zawieść do mechanika bo nie wiem czy coś grzebać pod tym siedzeniem jak sprawdzić masę jestem zielony jeśli chodzi o te sprawy Pozdrawiam LIRPIO


Zielony mozesz byc No niewiem na ile jestes sprawny manualnie.Chodzi o to ze trzeba miernikiem zrobic pomiary z kazdego kabelka w stosunku do masy,ale nie wpychaj koncowek miernika do pinow w kostce tylko sie wkluwaj szpilka w zyle.Pozniej trzeba powtorzyc pomiary w stosunku do plusa wkluwajac sie w kazdy kabelek,a plusa mozesz wziasc z tego na ktorym poprzednio zmierzyles 12V.Trzeba to robic na zalaczonym zaplonie i nie zewrzec plusa do masy ani do pozostalych kabli.Jezeli czujesz sie na silach to zapraszam do diagnostyki.
Wyniki pomiarow notujesz,ja je pozniej zinterpretuje.Dla ulatwienia na kostce masz ponumerowane piny.
  
 
DO BIGELEKTRON i innych

Zrobiłem pomiar plusa tzn. podczepiłem mase do karoserii a szpilka sprawdzałem plus okazało się iz tylko w jednym jest plus jest oznaczony kolorem zielonym a na wtyczce zaznaczone V moje pytanie przed zmierzeniem minusów czy plus ma byc tylko w jednym bo nie chce nic spalić proszę o szybką odpowiedz

Pozdrawiam LIRPIO
  
 
Cytat:
2011-02-05 12:24:42, lirpio pisze:
DO BIGELEKTRON i innych Zrobiłem pomiar plusa tzn. podczepiłem mase do karoserii a szpilka sprawdzałem plus okazało się iz tylko w jednym jest plus jest oznaczony kolorem zielonym a na wtyczce zaznaczone V moje pytanie przed zmierzeniem minusów czy plus ma byc tylko w jednym bo nie chce nic spalić proszę o szybką odpowiedz Pozdrawiam LIRPIO

Sprawdzales miernikiem czy zarowka?
  
 
próbówką która pokazuje napięcie diodami od 11 do 15 V pokazywało 13 ale oprócz tego zauważyłem że jak mam odłączony YAW nie pokazuje błędu abs tylko samo VSC i TRC czyli chyba coś z tym

Czy powinienem próbować skalibrować YAW przez odłączenie klem z kołami na wprost tylko nie wiem czy mam odpalać silnik czy tylko przekręcić kluczyk i czy mi nic nie popier... jak odłącze klemy

BIGELEKTRON daj odpowiedź

Z góry DZIĘKI


[ wiadomość edytowana przez: lirpio dnia 2011-02-05 16:05:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: lirpio dnia 2011-02-05 16:06:03 ]
  
 
Cytat:
2011-02-05 15:35:34, lirpio pisze:
próbówką która pokazuje napięcie diodami od 11 do 15 V pokazywało 13 ale oprócz tego zauważyłem że jak mam odłączony YAW nie pokazuje błędu abs tylko samo VSC i TRC czyli chyba coś z tym Czy powinienem próbować skalibrować YAW przez odłączenie klem z kołami na wprost tylko nie wiem czy mam odpalać silnik czy tylko przekręcić kluczyk i czy mi nic nie popier... jak odłącze klemy BIGELEKTRON daj odpowiedź Z góry DZIĘKI [ wiadomość edytowana przez: lirpio dnia 2011-02-05 16:05:11 ] [ wiadomość edytowana przez: lirpio dnia 2011-02-05 16:06:03 ]


Napewno niczego nie zepsujesz zdjeciem klemy ,ale chyba tez nie skalibrujesz-kalibruje sie testerem.
  
 
Do BIGELEKTRON oraz innych użytkowników forum

Czy uważacie iż problemem jest YAW skoro po odłączeniu gasła kontrolka abs i czy możliwe jest skalibrowanie inne niż przez tester i czy powinienem skalibrować tylko Yaw czy jeszcze czujnik od położenia kierownicy w wrześniu 2010 roku była ustawiana zbieżność i wiem że poprawiali mi koło kierownicy gdyż stało przekrzywione pod kontem ale napewno nie podłączyli kompa by coś kalirować czy to może być wina złej zbieżności i poradźcie co robić dalej

POZDRAWIAM LIRPIO
  
 
Cytat:
2011-02-09 16:23:44, lirpio pisze:
Do BIGELEKTRON oraz innych użytkowników forum Czy uważacie iż problemem jest YAW skoro po odłączeniu gasła kontrolka abs i czy możliwe jest skalibrowanie inne niż przez tester i czy powinienem skalibrować tylko Yaw czy jeszcze czujnik od położenia kierownicy w wrześniu 2010 roku była ustawiana zbieżność i wiem że poprawiali mi koło kierownicy gdyż stało przekrzywione pod kontem ale napewno nie podłączyli kompa by coś kalirować czy to może być wina złej zbieżności i poradźcie co robić dalej POZDRAWIAM LIRPIO


Uwazac to mozna podczas coitus interruptus A tu trzeba zdiagnozowac.Oczywiscie szacuje jakies 90% ze Yaw jest do wymiany,a raczej rzadko sie myle w obstawianiu ,ale trzeba wykluczyc te 10 % w sposob jaki juz opisalem,ale musisz wykazac minimum wspolpracy i zalatwic sobie miernik i kogos kto sie nim posluguje.Czujnik polozenia kierownicy mozna skalibrowac zworka ,a Yaw Testerem.Ale sadzac po kodzie to albo przerwa w instalacji albo Yaw wyzional ducha.
  
 
WITAM

Chciałem tylko zaznaczyć iż BIGELEKTRON znów miał rację wina była po stronie YAW SENSORA wymieniłem i już wszystko super śmiga

WIELKIE DZIĘKI
  
 
Witam serdecznie Wszystkich na forum a szczególnie "lirpio" oraz "Bigelektron".Jestem posiadaczem Corolli Verso D4D 2.0 rok 2005. Samochód 6 miesięcy, sprowadzony z zagranicy. Jak dotąd wszystko było ok. Jednak tydzień temu zapaliły się na desce kontrolki VSC oraz TRC OFF. Udałem się do znajomego elektryka i podpinając komputer zlokalizował błąd C0371 , który nie dał się skasować! Odpinanie akumulatora też nie pomaga.
1. Czy błąd C0371 zdecydowanie określa usterkę sensora ruchu 89183-05020 znajdującego się pod siedzeniem czy może być jednak inna przyczyna takiego błędu.
2. A jeśli tak to czy po wymianie tego sensora trzeba jakoś go specjalnie kalibrować i czy usterka zniknie czy trzeba będzie jeszcze komputerowo kasować błąd?
3. Dokąd jest podłączona wiązka przewodów od czujnika 89183-05020....do ?
4. Wiem, że jest jeszcze drugi sensor pod kierownicą mierzący kąt skrętu – czy ewentualnie on może być odpowiedzialny za tą usterkę? Czy wyświetliłby się przy jego awarii inny numer błędu?
  
 
PS: Prośba do "lirpio" - bardzo proszę o kontakt na priva!
  
 
Cytat:
2011-06-24 11:47:33, gregor77 pisze:
Witam serdecznie Wszystkich na forum a szczególnie "lirpio" oraz "Bigelektron".Jestem posiadaczem Corolli Verso D4D 2.0 rok 2005. Samochód 6 miesięcy, sprowadzony z zagranicy. Jak dotąd wszystko było ok. Jednak tydzień temu zapaliły się na desce kontrolki VSC oraz TRC OFF. Udałem się do znajomego elektryka i podpinając komputer zlokalizował błąd C0371 , który nie dał się skasować! Odpinanie akumulatora też nie pomaga. 1. Czy błąd C0371 zdecydowanie określa usterkę sensora ruchu 89183-05020 znajdującego się pod siedzeniem czy może być jednak inna przyczyna takiego błędu. 2. A jeśli tak to czy po wymianie tego sensora trzeba jakoś go specjalnie kalibrować i czy usterka zniknie czy trzeba będzie jeszcze komputerowo kasować błąd? 3. Dokąd jest podłączona wiązka przewodów od czujnika 89183-05020....do ? 4. Wiem, że jest jeszcze drugi sensor pod kierownicą mierzący kąt skrętu – czy ewentualnie on może być odpowiedzialny za tą usterkę? Czy wyświetliłby się przy jego awarii inny numer błędu?


No tu juz wszystko zostalo opisane.
Zawsze sprawdzam profilaktycznie instalacje bo nie moge sobie pozwolic na nietrafna diagnoze,ale za kazdym razem to byl czujnik Yaw pod siedzeniem.
Kalibruje sie go testerem Toyoty po wymianie ,po zdjeciu klemy tez jest wskazane zwlaszcza jak byly spadki napiecia na slabym akumulatorze.
Jezeli samochod byl bity z przodu od str modulatora ABS to mozliwe ze wiazka zostala uszkodzona.
Na czujniku musi byc 12V,masa i Can LiH
  
 
Dzięki Bigelektron za potwierdzenie moich przypuszczeń! Trochę tylko przeraża mnie cena nowego Yaw sensora ponad 1000 zł. Aktualnie mama zamontowany o numerze 89183-05020 a na ToyoDIY wyskakuje mi numer 89183-02020 czy jest między nimi jakaś różnica czy jest to obojętne który założę? Chciałbym do tematu podejść oszczędnie widziałem na allegro używki za 200 zł - warto taki zakładać? I czy po wymianie koniecznie będę musiał go kalibrować czy może uda sie bez?
  
 
Cytat:
2011-06-24 14:39:47, gregor77 pisze:
Dzięki Bigelektron za potwierdzenie moich przypuszczeń! Trochę tylko przeraża mnie cena nowego Yaw sensora ponad 1000 zł. Aktualnie mama zamontowany o numerze 89183-05020 a na ToyoDIY wyskakuje mi numer 89183-02020 czy jest między nimi jakaś różnica czy jest to obojętne który założę? Chciałbym do tematu podejść oszczędnie widziałem na allegro używki za 200 zł - warto taki zakładać? I czy po wymianie koniecznie będę musiał go kalibrować czy może uda sie bez?


Ostatnio kupilem na allegro nawet za 60 zl.
Kupuj tylko z gwarancja rozruchowa.
Trzeba skalibrowac bo nie zadziala.
Nowego niema sensu ,bo jak sie zepsuje to przynajmniej niech jest tani.
Zadzwon sobie do ASO i po nr Vin trzeba ustalic numer czesci i koncowki nr ktore sa zamienne. Wystepuja przewaznie nr glowny czesci i nr zmodyfikowanej ,bo byla modyfikacja ze wzgledu na awarie, ale psuja sie tak samo czesto lub tak samo rzadko,wiec niema znaczenia co zalozysz.Ogolnie mozna uznac ze awaria jest typowa ale rzadka ,na tych iles tysiecy w ciagu roku jakie mam na diagnostyce to przez 12 lat 10 czujnikow padlo.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-06-24 15:55:04 ]
  
 
Dzięki Bigelelektron za wyczerpującą odpowiedź! Szkoda, że nie mieszkam bliżej Katowic to byłoby już pewnie po temacie
Moje już chyba ostatnie pytanie w temacie: Chciałem jeszcze sprawdzić końcówkę, kostkę przewodów, które są podpięte do Yaw sensora ale tą z drugiej strony. Gdzie ona jest i do czego podpięta! Pozdrawiam...
  
 
Cytat:
2011-06-24 18:11:37, gregor77 pisze:
Dzięki Bigelelektron za wyczerpującą odpowiedź! Szkoda, że nie mieszkam bliżej Katowic to byłoby już pewnie po temacie Moje już chyba ostatnie pytanie w temacie: Chciałem jeszcze sprawdzić końcówkę, kostkę przewodów, które są podpięte do Yaw sensora ale tą z drugiej strony. Gdzie ona jest i do czego podpięta! Pozdrawiam...


Do komputera Abs ,ale jak zmierzysz na kostce Yaw i bedzie wszystko , to juz nie musisz przedzwaniac kabli.