[knowog] I ja sie pochwale :) , ma ktos zaginarke rantów ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie. Nowe felgi zakupione. Niedługo sie pochwale jak zrobie dobre foty ale pojawil sie problem. A mianowicie ranty z tylu. Poszukuje zakladu badz moze ktos z was dysponuje uzadzonkiem do zaginania rantow w okolicy Warszawy.

[ wiadomość edytowana przez: knowog dnia 2010-04-05 22:32:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: knowog dnia 2010-04-06 19:00:19 ]
  
 
Rozmiar opony będziesz musiał dobrać do szerokości felgi i do swojego niższego zawieszenia.
  
 
Czytałem twoj temat i widze ze gustujesz w podobnym kierunku. Kiedys tez chodzily mi po glowie poszerzane stalowki . Marzy mi sie opona o profilu 35 ale wiem ze sa kosmicznie drogie i ciezke do zdobycia dlatego mysle o dopasowaniu naciagnietej opony o profilu 40.
  
 
Owszem, lubie nisko i szeroko ale nie o tym temat

185/35/17 nie jest aż tak droga. Tylko przy feldze 7J będzie ładny naleśnik, a nie każdemu to odpowiada.

Najrozsądniejszym wyborem będzie 205/40/17 - tania i rozsądna opona.



[ wiadomość edytowana przez: Byras dnia 2010-02-09 22:42:44 ]
  
 
Cytat:
2010-02-09 22:42:12, Byras pisze:
Najrozsądniejszym wyborem będzie 205/40/17 - tania i rozsądna opona. [ wiadomość edytowana przez: Byras dnia 2010-02-09 22:42:44 ]



To chyba najbardziej optymalny wybór, sprawdzony rozmiar dla Essa
  
 
A co myslicie o Et felgi czy waszym zdanie et35 to tez optimum ?? Zalezy mi na wizualnym zrownaniu felgi z blotnikami.
  
 
Felga: szerokość w calach / osadzenie felgi do essa:

6J / ET 35- 36
6,5J / ET 38
7J / ET 40
7,5J / ET 42
8J / ET 44-45

W innych przypadkach felga albo za głęboko wejdzie albo będzie wystawać poza obrys.
  
 
Cytat:
2010-02-10 19:24:04, Tigerbart pisze:
Felga: szerokość w calach / osadzenie felgi do essa: 6J / ET 35- 36 6,5J / ET 38 7J / ET 40 7,5J / ET 42 8J / ET 44-45 W innych przypadkach felga albo za głęboko wejdzie albo będzie wystawać poza obrys.



Ogolnie sie z tymi danymi nie do konca zgadzam i jest jeszcze wazna kwestia - szerokosc opony.


Co do Twojego pytania o et35 i 17" - jesli kupisz felgi 7,5" i zalozysz 205 opone to moze obcierac z tylu o ranty - ja mialem et38 i 7,5 ale opony 215 - tarlo ... Podobno et38 7,5" i 205 daje rade.
  
 
a z którą częścią tych danych się nie zgadzasz?
  
 
Cytat:
2010-02-10 20:39:50, Seba pisze:
Podobno et38 7,5" i 205 daje rade.



zgadzam się, jeździłem na et 38, 7,5J i 205 nie tarło, 215 tez nie..

jesli chodzi Ci o zrównanie koła z błotnikiem to et35, 7,5J i 215 uzyskasz fajne wypełnienie błotników zwłaszcza w tyle..

sprawdzałem już pare kombinacji, jesli masz twardy zawias to z tyłu przy ostatniej opcji nie połamiesz nadkoli jesli masz plastikowe, jesli zawias miękki połamiesz...a jak nie masz nadkoli plastikowych to mozesz jeździć
  
 
Dzieki Tigerbart. Troszke mi rozjasniles sytulacje. Zawias juz zakupiony. Teraz szukam dalej kółek. Z tego co widze bede sie sklanial ku et 35-38. Dzis koleszka zaoferowal mi oryginalne cossworthy po renowacji za 1300 z oponami nigdy nie bylem do nich przekonany ale jak zobaczylem na zywo toszke mi sie zmienilo (16") z oponami 185/45 - naciagniete. Czasu mam jeszcze troche bo mniej wiecej do marca wiec jeszcze sie porozgladam.
  
 
cosworthy spoko opcja, ale nie ma kolego opony 185/45/16!! chyba chodziło o 195/45/16
  
 
Cytat:
2010-02-10 21:35:27, Tigerbart pisze:
a z którą częścią tych danych się nie zgadzasz?



Jest zbyt uogolniona ta lista - dla pewnych rozmiarow opon (szerokosc/srednica) jest prawidlowa a dla innych ET moze byc inne.

A cosworthy sa swietne na zywo
  
 
Ale ja pisałem o felgach nie oponach.

Wiadomo, że możesz dać nawet felgę 9 cali, ale musisz dać pełny naciąg.
  
 
Generalnie w essach et powinno byc conajmniej 35 ?? Znalazlem kilka felg na allegro ale ich et to np 20 czy nawet 17.
  
 
generalnie żeby się schowąły w nadkola to tak i szerokość ok 6,5J albo 7J. Cosworthy mają 8J i ET25 i też się mieszczą w nadkolach. Wszystko da się upchnąć, zależy czy chcesz żeby trochę wystawało czy nie
  
 
Ja u siebie mam felge 16" x 7,5 et 25 , oponę mam założoną 205/45 i delikatna przycierka jest , ale zagięcie rantów nadkoli załatwia sprawę a efekt zrównanej felgi z karoserią jest naprawdę fajny . Nie podoba mi się jak felga się chowa w budę
  
 
Damiano, a o ile masz obnizone autko ?? Własnie o to mi chodzi. Chcialby zeby guma byla naciagnieta i jakis klasyczny wzor + rant ale nie ala Cali . Jesli masz wiecej fotek swojego fordziny bylbym wdzieczny gdybys mi podeslal. Ztego cowidze to i 16 " fajnie wyglada.
  
 
W związku z tematem mam pytanie czy taka konfiguracja będzie ok dla essa mk7 i czy dobrze będzie wyglądało.

felga 16" 7J, ET 35
Gleba 60/55
Opony 195/45

Taki zestaw będzie ok? nie będzie trzeba zaginać rantów itp?
  
 
na feldze 7,5 z opona 205/45 nie ma "naciągu". Jak coś proponuję 195/40 na taką felgę i można mówić o naciągu. MaRRecki powinno być ok bez zaginania rantów