Uszczelnienie wydechu za kolektorem wylotowym AVE 4A-FE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Czy moze ktos wymieniał ten pierscien uszczelniający za dwururką w AVE 1998r. 4A-FE zaraz poniżej jak te 2 rurki kolektora wydechowego schodza się w jedną.
Sa tam przedmuchy i musze to zrobić w rodzinnej AVE.
Sa takie kołki na sprężynach.

Robił to ktoś, może jakieś wskazówki ?

  
 
Witaj, wymieniałem, co prawda nie w Avensis, a w starej Ravce (rozwiązanie jest podobne). Nie miałem z tym żadnych problemów, w sklepie zakupiłem nową uszczelkę ( koszt około 10 zł) + pastę do tłumików, która twardnieje pod wpływem temperatury i powietrza. Te kołki na sprężynach są śrubami, które należy odkręcić (dobry klucz nasadowy jest wskazany), wydech powinien opaść na dół, a przy silniku zostaje kolektor wydechowy. Następnie trzeba w jakiś sposób (np. za pomocą śrubokręta) usunąć starą uszczelkę, będzie w kolorze wypalonej cegły i będzie się zlewać z całością rury więc ciężko jest ją zauważyć, jednak ona tam jest Nie pamiętam dokładnie, ale chyba jest na nią wyrzeźbiony nawet rowek w którym może się ukryć. Nie wykluczone że konieczne będzie lekkie postukanie młotkiem i śrubokrętem w nią, żeby się rozpadła. Potem oczyścić druciakiem całość, przypasować nową uszczelkę, położyć ją na paście do tłumików skręcić, odczekać aż pasta trochę przeschnie, odpalić samochód i dogrzać kolektor tak, żeby z pasty zrobił się beton. Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-04-08 21:41:26 ]
  
 
Dzieki, chodzi dokladnie o coś takiego:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199804_TOYOTA_AVENSIS_AT220L-AEMNKW_1702.html

17410B, są tam 2 kołki.
Do wyboru są w ASO 3 uszczelki tego polaczenia,
A ty jakie zamienniki kupowałeś i pastę ?

pozdr.
  
 
Cytat:
2010-04-09 16:00:15, Cromm pisze:
Dzieki, chodzi dokladnie o coś takiego: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199804_TOYOTA_AVENSIS_AT220L-AEMNKW_1702.html 17410B, są tam 2 kołki. Do wyboru są w ASO 3 uszczelki tego polaczenia, A ty jakie zamienniki kupowałeś i pastę ? pozdr.



bo jak widać na rysunku do jednego silnika przychodzą dwie uszczelki a do drugiego jedna(LEAN BURN). inny silnik, inna konstrukcja ,inna uszczelka,w vvt-i jest jeszcze inna.pozdro.