[MKVII]1.8TD Nie mogę zgasić silnika.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Coś się zepsuło i nie mogę zgasić silnika (kluczykiem).
Czytałem gdzieś na forum, że winny za to może być elektrozawór na pompie wtryskowej. Problem w tym że nie wiem który to jest ten elektrozawór.
Czy na fotce poniżej jest widoczny ten elektrozawór???
Czy można w jakiś sposób sprawdzić czy to jest na pewno ten zawór???
Pompa

[ wiadomość edytowana przez: DarkoZ dnia 2010-05-07 20:33:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: DarkoZ dnia 2010-05-10 05:03:10 ]
  
 
Popraw foto, bo nie widać...
  
 
Kliknij w link "pompa", bo coś nie mogę fotki wkleić

Pompa

[ wiadomość edytowana przez: DarkoZ dnia 2010-05-07 21:07:26 ]



[ wiadomość edytowana przez: DarkoZ dnia 2010-05-07 22:28:56 ]
  
 
po przekręceniu kluczyka kontrolki gasną ?
  
 
Tak gasną, a silnik tak jakby zwalnia obroty i strasznie klekocze.
  
 
Elektrozawór do wymiany ewentualnie sprawdzenie czy aby na pewno znika z niego napięcie i czyszczenie/płukanie gniazda. Zrób fotkę pompy bardziej z prawej.
  
 
Na 99.99% gumowy grzybek, który jest na zaworze ze starości zrobił się twardy i prawdopodobnie pękł. Przy odrobinie szczęścia obejdzie się bez wymiany elektrozaworu.
  
 
Zrobiłem test. Odpaliłem silnik, następnie przekręciłem kluczyk do pozycji wyłączenia (silnik nadal pracował). Rozłączyłem wtyczkę z przewodami które idą do elektrozaworu. Silnik nadal pracował, więc na pewno to elektrozawór.

Już wiem że na pewno ten elektrozawór jest pod tą blaszaną kopułką (jak na foto poniżej).

Pod tą blaszkę idą przewody, więc na pewno tam siedzi to ustrojstwo. Problem tylko jak tam się dostać bez ściągania pompy. Rozważam też aby udać się do pompiarza aby ściągnął pompę w celu wymiany tego ustrojstwa, ale żeby tak zrobić muszę mieć drugi taki elektrozawór na wymianę a nigdzie nie mogę takiego dostać
Ten elektrozawór jest jakiś nietypowy do aut z immobilaiserem i do niego podłączone są chyba trzy przewody.

Cytat:
2010-05-08 19:08:48, Jarek77 pisze:
Na 99.99% gumowy grzybek, który jest na zaworze ze starości zrobił się twardy i prawdopodobnie pękł. Przy odrobinie szczęścia obejdzie się bez wymiany elektrozaworu.



Jarek77 mógłbyś to rozwinąć, bo nie bardzo kumam.
Ten gumowy grzybek jest w części zaworu od dołu (wkręcony w pompę), czy u góry. Piszesz że "przy odrobinie szczęścia obejdzie się bez wymiany elektrozaworu". To znaczy że można wymienić sam grzybek
  
 
Cytat:
2010-05-10 18:06:52, DarkoZ pisze:
Jarek77 mógłbyś to rozwinąć, bo nie bardzo kumam. Ten gumowy grzybek jest w części zaworu od dołu (wkręcony w pompę), czy u góry. Piszesz że "przy odrobinie szczęścia obejdzie się bez wymiany elektrozaworu". To znaczy że można wymienić sam grzybek



Tak mniej więcej powinien wyglądać elektrozawór:

klik


Nie wiem jak w wersji z imo. ale powinno chyba być podobnie. Twoja pompa wygląda mi na LUCASA a części do tego tanie nie nie są. Ja w swojej pompie właśnie ten grzybek zastąpiłem zaślepką z 4-go wtrysku (zaślepiony gumowy wężyk). Odciąłem ok.5mm z tego wężyka, wiertłami ręcznie zrobiłem otwór tak żeby pasowało (potrzeba matką wynalazków szczególnie daleko od domu .

klik

Wszystko działa jak z fabryki do dzisiaj.

To co zostało z zaślepki z powrotem na wtrysk i w drogę. Jeżeli uda ci się dostać same zaślepki (a może to nie być łatwe, ja przejechałem za tym 200km) koszt ok 2zł to odpada Ci wycinanie i wiercenie bo po prostu przytniesz w odpowiednich miejscach i po sprawie.
  
 
to jest watek o gadzetach okolicznosciowych

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów