Schemat instalacji elektrycznj.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poszukuje schematu instalacji elektrycznej do BMW 318i z roku 1992. Z góry dziękuję za zaiteresowanie. Pozdrawiam Wszystkich.
  
 
W księgarniach można kupić książkę "Sam naprawiam BMW serii 3" tam są nie tylkoschematy instalacji elektrycznych ale też ciekawe porady jakm samemu naprawić niektóre elementy i podzespoły koszt niewielki ok 40 zł
  
 
ufff. dobrze że to napisałes jarek. gdybym to ja napisał to byłbym posądzony o niegrzeczne postępowanie. a tez chciałem to napisać co ty.
pozdrawiam
  
 
ewentualnie zobacz sobietutaj
  
 
Cytat:
2004-10-10 13:22:49, Pawel316 pisze:
ewentualnie zobacz sobietutaj



hej, a wiesz moze jak w prosty sposób podłączyc alarm z pilotem pod centralny zamek?

słyszałem ze wystarczy podpiąć pod przewody z kostki siłownika w drzwiach kierowcy ale nie wiem czy to zadziała

czy moze jest jakaś inny sposób, chodzi tylko aby otwierać zamek z pilota, ponieważ zamek (e-36) został potraktowany z łamaka i do niczego sie juz nie nadaje

dziekuje wszystkim za zainteresowanie

pozdrawiam
  
 
Powiem szczerze, że mam ten sam problem, nawet zadałem sobie trud aby zdobyc schemat elektryczny centralnego zamka. Jeżeli nie masz pojęcia o zasadzie działania to lepiej udaj się do znajomego elektryka. A jak juz to bedzie działać to daj mi znać jakie to przewody.
Wiem że centralny zamek w BMW e36 i e 34 jest sterowany plusem, a centralki autoalarmów sterują centralnym zamkiem minusem więc należy dołożyć do tego przekaźnik, który zmieniałby biegun sterowania. Tyle wiem ale gdzie to włączyć to niestety nie wiem U mnie w mieście jest 2 autoelektryków i nie chcą ze mną na ten temat nawet gadać. Żaden z nich też nie chce tego mi zrobić bo to za małe pieniądze a za dużo ponoć roboty. (dziwne jakie to małe pieniądze 50 zł) za podłączenie 2 kabelków.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-10-11 14:08:43, jarek48100 pisze:
Powiem szczerze, że mam ten sam problem, nawet zadałem sobie trud aby zdobyc schemat elektryczny centralnego zamka. Jeżeli nie masz pojęcia o zasadzie działania to lepiej udaj się do znajomego elektryka. A jak juz to bedzie działać to daj mi znać jakie to przewody. Wiem że centralny zamek w BMW e36 i e 34 jest sterowany plusem, a centralki autoalarmów sterują centralnym zamkiem minusem więc należy dołożyć do tego przekaźnik, który zmieniałby biegun sterowania. Tyle wiem ale gdzie to włączyć to niestety nie wiem U mnie w mieście jest 2 autoelektryków i nie chcą ze mną na ten temat nawet gadać. Żaden z nich też nie chce tego mi zrobić bo to za małe pieniądze a za dużo ponoć roboty. (dziwne jakie to małe pieniądze 50 zł) za podłączenie 2 kabelków. Pozdrawiam



Słuchaj jarek48100 w moim alarmie - Tytan pisze:" System alrmowy przeznaczony jest do montażu we wszystkich typach samochodów produkcji krajowej i zagranicznej, w których biegun ujemny połączony jest z masą samochodu." czy to oznacza że potrzebuje jakis przełącznik jak masz ten schemat wyślij mi go prosze na maila marko999@toya.net.pl ewentualnie zapraszam na gg: 1206092

p.s. jeśli ktos wie jaki przewód idzie na mase, prosze o info

pozdro
  
 
Nie zrozuzmialeś mnie, nie chodzi tu o sposób podłączenia alarmu, tylko o sposób sterowania centralnym zamkiem. W większości samochodów sterowanie(tzn uruchamianie jakieichkolwiek urzadzeń samochodu np. centralnego zamka) odbywa się przez tzw. masę Tzn że musisz podać impuls z masy samochodu (minus) do odpowiedniego gniazda przyłączeniowego w centralce centralnego zamkaaby zamek się otworzył lub zamknął. Dlatego w istrukcji obsługi twojego autoalarmu napisane jest że nadaje się on do wszystkich rodzajów samochodów w których masa jest podłączona do minusa akumulatora. Ten zapis jest istotny dlatego, że na wyjściu przewodów sterujących centralnym zamkiem w twoim autoalarmie pojawia się impuls masy (minus). I tu zaczyna się problem jeśli chodzi o BMW. W mojej Beci sterowanie centralnym zamkiem odbywa się przy poomocy plusa a nie minusa, więc aby wszystko było oK należy impuls z centralki autoalarmu (minus) zamienić na plus, i do tego celu właśnie służą przekaźniki, koszt jednego w sklepie elektronicznym (min. 10 A) ok. 3-5 zł. Ale jeszcze raz radzę ci smemu się do tego nie bierz chyba że masz pojęcie o elektronice albo stać cię na kupienie zniszcznego sterownika centralnego zamka.
Pozdrawiam
aha daj znać jak już to zrobisz i powiedz czy działa.
  
 
musze przyznać ze zachęciłeś mnie bardzo do pracy chyba najpierw zadzwonie do serwisu bmw i zapytam o koszty
  
 
Moze niedodam zbyt duzo do tego tematu... ale powiem wam ze mam w swojej beci centralny zamek, i dolozylem do tego centralke sterowaną pilotem. Chodzilo mi tlyko o to zebym niemusial otwierac auta kluczykiem tlyko z pilocika. Sam niezakladalem tlyko moj kumpel elektronik (mozg nad mozgi w tych sprawach) wiec jak go spotkam to zapytam sie jak on to podlaczyl. Wiem ze zalozyl ta centralke pod kierownica (nad nogami, za plastikowa oslona- E-30). Wszytko dziala bez zarzutu, ale co sie dziwic? Co to dla niego taka pierdola jak on skubany potrafi zrobic od podstaw wielofunkcyjny kompoter pokladowy sam widzialem- dziala! i to jak!
  
 
No i właśnie o to chodzi. Przepytaj go jak i gdzie podłączył przewody sterujace centralnym zamkiem (może poda nawet kolory)
Daj znać na forum albo na maila jarek48100@interia.pl
Pozdrawiam
  
 
znalazłem stronke na której koleś twierdzi ze posiada schematy instalacji do wielu autek w tym do beemek, sami sprawdzcie http://www.republika.pl/misiex/instal.html
  
 
Za sterowanie zamkiem centralnym w E36 odpowiadają dwa przewody Niebieski i Biały.
Niebieski (up) po podaniu plusa; biały (down).

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2004-10-14 18:30:13, merval pisze:
Za sterowanie zamkiem centralnym w E36 odpowiadają dwa przewody Niebieski i Biały. Niebieski (up) po podaniu plusa; biały (down). Pozdrawiam.




czy to znaczy ze mam podłączyć alarm do kostki siłownika?

merval czy wiesz moze gdzie znajduje sie centralka?

pozdrawiam
  
 
Nie wiem.
Ja podłączyłem alarm do przewodów od siłownika po co mi centralka?

Pozdrawiam.
  
 
Cziękuję bardzo za ziteresowanie tym tematem. Za poradą znajomego amatora elektronika kupiłem dwa przekazniki do spięcia centralnego zamka z alarmem, w pewien piatek po popołudniu zaczeliśmy zabawę. Podieliśmy przekazniki według schematu z instrukcji alarmu niestety po załączenu alrmu bezpiecznik na nim robił be. Elektronik amator niestety spieszył na iprezę ja zostałem z rozgrzebaną instalacją. Udałem się w poszukiwanie elektryka specjalisty od zamków i alarmów, na szczęście znalazłem. po wstępnej rozmowie stwerdził że to pikuś. Zabrał się do roboty i wpewnym momencie myślałem że się poda ale on był twardy. W końcu rozebrał tapicerkę z drzwi kierowcy i po drucikach zaczoł powoli dochodzić do celu. Okazało się że przekazniki są niepotrzebne on się wpioł bezpośrednio do centrali zamka. Wszstko chula ok.
  
 
witam tych co maja problem z podlaczeniem centralki w E36 tak aby mozna byl zamykac i otwierac jesli chcecie sie dowiedziec zapraszam
na gg 10781391 to bardzo proste mi to zajelo 45minut
  
 
oczywiscie mowa o sterowaniu starej centrali z pilota
  
 
pomoze ktos mi niewiem jak sie wpioc pod centralny zamek w bmw 316