Analiza Spalin - duże HC?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Wolne obroty:

CO-0,088
CO2-14,87
HC-162
O2-0,22
LAMBDA-1,001
COcorr-0,09

Co możecie powiedziec o tych wynikach? Dlaczego takie duże HC?

Samochód Avensis I D4 benzyna 2.0
  
 
Żeby się zbyt nie rozpisywać pozwoliłem sobie przenieść kilka wiadomości na temat tego ważnego parametru spalin:
Co to jest HC???
Pierwszą grupą gazów którą mierzymy są węglowodory HC. Węglowodory odpowiadają za foto-chemiczny smog, który podrażnia oczy i zawiera znane substancje rakotwórcze. Złą wiadomością jest to, że HC są obecne we wszystkich produktach bazujących na ropie naftowej (benzyna, oleje silnikowe, oleje przekładniowe, diesel itp.)
Składniki, które są stworzone z kilku atomów wodoru H i węgla C, mogą dostać się do atmosfery na dwa sposoby. Pierwszy - przez parowanie, drugi i najczęstszy - przez ich obecność w spalinach.
W momencie pomiaru spalin analizatorem (z próbnikiem na podczerwień), HC wskazuje ilość niedopalonego paliwa w częściach na milion (Parts Per Million) ppm które "uciekły" z procesu spalania.
Co powoduje niedopalanie HC???? Podczas procesu spalania, każde zgubienie zapłonu (bez znaczenia z jakiego powodu) będzie przyczyniało się do wyższych niż normalnie wskazań HC. Typową przyczyną wysokiego poziomu HC są: brak iskry, niewystarczający czas trwania iskry, niewłaściwy moment zapłonu, problemy z zapaleniem mieszanki oraz uszkodzenie mechaniczne ( zbyt niski stopień sprężania). Jako dodatek do tego, niewłaściwy skład mieszanki przyczynia się również do wyższych odczytów HC niż normalne.
Mieszanka zbyt bogata (za dużo paliwa) lub zbyt uboga (za dużo powietrza) nie będzie ulegała całkowitemu spaleniu.

A więc warto może sprawdzić świece zapłonowe,kabli nie ma więc odpada,oleju albo płynu nie połyka? a może zanieczyszczona przepustnica lub przepływomierz paskudzi skład mieszanki?sprawdzałeś działanie sond lambda?uszkodzona sonda daje złe informacje do ecu,może warto podłączyć wóz pod tester?


  
 
Cytat:
2011-02-15 10:48:38, darkspy pisze:
Witam, Wolne obroty: CO-0,088 CO2-14,87 HC-162 O2-0,22 LAMBDA-1,001 COcorr-0,09 Co możecie powiedziec o tych wynikach? Dlaczego takie duże HC? Samochód Avensis I D4 benzyna 2.0


Gazior jest?
  
 
wyczyscic przeplywomierz jak jest.Sprawdzic szczelnosc wydechu i dolotu .Sprawdzic jak pracuja sondy lewe i prawe.
Z ktorego roku samochod.?
  
 
Cytat:
2011-02-15 22:59:33, Bigelektron pisze:
Gazior jest?


A to już zakrawało by na super głupotę bo D4 raczej gazu nie cierpi obstawiam zbyt wolną jazdę i błędne odczyty z sond lambda które są dwie lub trzy i się zamulają od zbyt niskiej temp spalin lub zbyt wolnego ich przepływu rada przy.....olić w pedał gazu ze trzy dni i sprawdzić ponownie pytanko czy z rury czuć benzynę lub jakiś inny zapach ?
  
 
Dzięki za odpowiedzi.

Przepływomierza nie ma. Gazioru też być nie może.
Z wydechu coś tam się czasami skrapla - bezbarwne i bezsmakowe.
Co to jazdy to głównie w korkach, więc ciężko przycisnąć

Może to być wina katalizatora? czy tutaj CO byłoby też wysokie?

[ wiadomość edytowana przez: darkspy dnia 2011-02-16 09:27:02 ]
  
 
Cytat:
2011-02-16 09:26:17, darkspy pisze:
Dzięki za odpowiedzi. Przepływomierza nie ma. Gazioru też być nie może. Z wydechu coś tam się czasami skrapla - bezbarwne i bezsmakowe. Co to jazdy to głównie w korkach, więc ciężko przycisnąć Może to być wina katalizatora? czy tutaj CO byłoby też wysokie? [ wiadomość edytowana przez: darkspy dnia 2011-02-16 09:27:02 ]


Jakto nie ma przepływomierza chyba wymyślasz zrób zdjęcie chyba że ci się symbole silnika pomyliły
  
 
Nie ma, w wersji D4 w modelu T22 nie ma:
źródło: http://avensis.info/viewtopic.php?p=92447

W autku minimalnie ubywa płynu chłodniczego (dolewam raz na pół roku), ale poza tym nie ma żadnych objawów typu bąbelki, maź pod korkiem, twarde węże, problemy z ogrzewaniem etc.. Oleju praktycznie nie ubywa t.j. nie dolewam pomiędzy wymianami, a to VVTI

[ wiadomość edytowana przez: darkspy dnia 2011-02-16 10:52:39 ]
  
 
Cytat:
2011-02-16 10:26:46, rng17 pisze:
Jakto nie ma przepływomierza chyba wymyślasz zrób zdjęcie chyba że ci się symbole silnika pomyliły


Dlatego napisalem "jak jest" bo czasem niema i wtedy jest mapsensor.
To zaweza problem do sond ,katalizatora lub przestawionego rozrzadu.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-02-16 13:35:52 ]
  
 
A w przypadku niesprawnego kata nie byłoby zwiększonego CO?