Rav4 - Nie odpala na benzynie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam;

Mam problem z Toyotą Rav4 1996 rok 2.0 16V 129 KM wersja USA benzyna + gaz. Mianowicie od wczoraj nie odpala na benzynie, gdy silnik jest zimny. Jeżeli odpalę auto na gazie a natępnie zgaszę i odpalę na benzynie to jest ok i później przez jakiś czas tj. około 2 godzin równiez na tej benzynie odpala dopóki silnik jest w jakiś sposób ciepły. Jednak prawie za każdym razem widać znaczącą różnicę i czuć że to odpalanie idzie po prostu ciężko. Zarówno na benzynie jak i na gazie jeździ ok.

Sytuacja zbiegła się z wymianą przewodów do świec jakiś tydzień temu oraz z wczorajszą wymianą oringu od aparatu zapłonowego bo przepuszczał olej. Ponad to zanim okazało się że trzeba wymienić przewody przejechałem na 3 cylindrach około 100 Km, gdyż tak mi kazano zrobić w ramach innej diagnozy - złej.

Prosiłbym o jakąś wskazówkę bo jutro znów oddaje auto do mechanika który ten oring wymieniał w ramach poprawki gdyż przed wymianą było wszystko dobrze.

Z góry dzięki
  
 
Zapytaj czy jak ustawial zaplon to raczyl wsadzic zworke w diagnozlacze i czy wogole wie po co mial wsadzic Sprawdz czy instalacja gazowa nie popuszcza gazu i nie zagazowuje kolektora.Odlacz calkiem rure gazowa lub wypal gaz z przewodow lub wtryskow bo niewiem co tam masz za instalacje.sprawdz czy mieszanka na gazie nie jest skrajnie uboga lub skrajnie bogata.
  
 
W tej wersji nie ma diagnozłącza na zworki pod maską Już kiedyś to przerabialiśmy jak zgłaszałem problem z checkiem. Jest tylko wtyczka pod komputer wewnątrz czyli chyba OBD 2 - tak wtedy wyniknęło na końcu

A odnośnie ubogiej mieszanki to wyskakuje mi błąd z check engine że mieszanka jest uboga, ale on wyskakuje już ze 3 miesiące i pewnie jak zakładam przez sonde lambda która jest do wymiany, ale to w niczym nie przeszkadza i mimo tego wszystko było zawsze ok. Także tym się zupełnie nie przejmuje, ale skoro już zeszło na ten temat to co poradziłbyś zrobić z tą mieszanką i checkiem żeby zlikwiodwać błąd??

Instalacja jest pierwszej generacji najprostsza. A resztę zrobię tak jak napisałeś i zobaczymy.
  
 
Cytat:
2011-02-17 00:54:35, rAvD pisze:
W tej wersji nie ma diagnozłącza na zworki pod maską Już kiedyś to przerabialiśmy jak zgłaszałem problem z checkiem. Jest tylko wtyczka pod komputer wewnątrz czyli chyba OBD 2 - tak wtedy wyniknęło na końcu A odnośnie ubogiej mieszanki to wyskakuje mi błąd z check engine że mieszanka jest uboga, ale on wyskakuje już ze 3 miesiące i pewnie jak zakładam przez sonde lambda która jest do wymiany, ale to w niczym nie przeszkadza i mimo tego wszystko było zawsze ok. Także tym się zupełnie nie przejmuje, ale skoro już zeszło na ten temat to co poradziłbyś zrobić z tą mieszanką i checkiem żeby zlikwiodwać błąd?? Instalacja jest pierwszej generacji najprostsza. A resztę zrobię tak jak napisałeś i zobaczymy.



Znaczy masz taka instalacje z dyfuzorem w gardzieli na dolocie?
Co do skladu to zdejmij kleme na 5 minut ,a pozniej nie odpalaj juz na gazie,tylko pojezdzij tydzien na benzynie i sprawdz czy kod nie powraca.

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-02-17 13:23:40 ]
  
 
[quote]
2011-02-17 13:21:15, Bigelektron pisze:
  
 
chyba Bigelektron drinkuje bo mu posty nie wychodzą
  
 
Cytat:
2011-02-17 23:36:09, rng17 pisze:
chyba Bigelektron drinkuje bo mu posty nie wychodzą


Ano widzisz takie bylo ostatnio urwanie lba ze sie zamotalem na Amen.
  
 
Cytat:
2011-02-18 00:01:00, Bigelektron pisze:
Ano widzisz takie bylo ostatnio urwanie lba ze sie zamotalem na Amen.



To mogę jednak prosić o jakąś radę?
  
 
Cytat:
2011-02-19 00:35:47, rAvD pisze:
To mogę jednak prosić o jakąś radę?


Znaczy masz taka instalacje z dyfuzorem w gardzieli na dolocie?
Co do skladu mieszanki to zdejmij kleme na 5 minut ,a pozniej nie odpalaj juz na gazie,tylko pojezdzij tydzien na benzynie i sprawdz czy kod nie powraca.
  
 
To ja moze napiszę tak. Jesli chodzi o check. Wiadomo ze latem i zimą jest inna mieszanka gazu wiec trzeba najzwyczajniej w swiecie wykonac kalibracje i problem znika o ile nie jest walnięte nic innego. Co do odpalania na benzynie . Zakręc wieczoram zawór w butli wyjedz do konca co zostało w przewodach przełącz na benzyne. Jeśli rano nie odpali bedziesz wiedzial ze nie jest to wina instalacji. Jesli odpali tak jak Bigelektron pisze trzeba sprawdzic czy gdzies go gaz jednak nie "zalewa" Pozdrawiam