[MKVII]Dziwne stukanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóż mam problem z moim essim Mianowicie jest to 1.4 z '95 roku. Problem dotyczy dziwnych stuków. Jest to zazwyczaj pojedyńcze stuknięcie, bądź kilkakrotne głównie przy ruszaniu auta, i zmianie biegu na 2, przy puszczaniu sprzęgła, więcej nie występuje. Stuk dość dobrze słyszalny wewnątrz kabiny, na zewnątrz już nie tak. Dochodzi jakby z lewej strony i wyczuwalny na podłodze. Układ wydechowy wykluczony, sprawdzony na kanale nie obija nigdzie o podwozie. Nie wykluczam również poduszek, chociaż nie wiem do końca jak sykcesywnie je dokłądnie sprawdzić. Jednakże odgłosy dochodzą jakby ze skrzyni biegów, w miejscu wejścia półosi do skrzyni. Nie dawno wymienione tuleje wahaczy oraz gumy stabilizatora. Prosiłbym o jakiekolwiek porady, co to może być i jak to sprawdzić. Góry pieniędzy nie posiadam na wymiane części i trafianie na chybił trafił

[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2011-03-15 21:23:01 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
Witam! Kolego miałem nie dawno identyczny problem i długo nie mogłem znaleźć przyczyny. Mechanik podpowiedział mi że to pewnie poduszka na skrzyni więc wymieniłem i to była próżna robota i strata pieniędzy bo nic nie pomogło. Aż w końcu zaczął mi trykać lewy przegub więc go wymieniłem i choć może to dziwne po wymianie przegubu przestało mi tam tłuc. Nie wiem co ma wspólnego jedno z drugim ale pomogło więc może przejrzyj przeguby bo może u Ciebie jest to samo. Pozdrawiam
  
 

Miałem IDEALNIE, DOKŁADNIE, to samo.

Już wyrzucałem skrzynię biegów, sprzęgło, rwałem włosy z głowy.
Nawet kupowałem poduszkę za 400zł.
Diagnosta, mechanik, całe konsylium i nikt na to nie wpadł. Łomot taki, jakby wózek się odkręcił. Wszyscy słyszeli a nikt nie miał pomysłu.
Problem był prozaiczny: końcówka drążka kierowniczego!!!

Złap za koło na postoju i energicznie nim poruszaj lewo-prawo tak, jak skręca. Jeśli jest luz i stuka, wymieniaj końcówkę i ciesz się życiem
  
 
Gumy na tylnej belce? Akurat w sobotę to robiłem u siebie i dałbym sobie głowę uciąć, że stukanie jak było tak ucichło.

Jeśli masz belkę mocowaną jak u mnie w MKVII 1.8TD z 97r. to gumy po 30 zł na stronę, śruba M16x180 (jeśli dobrze pamietam co kupowałem, bo patrzyłem na to czy wchodzi a nie na cyferki), nakrętka, stare kółka pasowe zamiast wspomnianego tu na forum kątownika, wiertarka, klucze fi 18 od zewnątrz, fi 15 od wewnątrz... lewarek, klocki i do roboty.