Co to może być ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem posiadaczem toyoty yaris verso 1.4 D4D 2004 od 2 mcy..
Nie moge sobie poradzic z nastepującym tematem ,Kiedy zapalam rano silnik odpala bez najmniejszych problemów i pracuje równo na ssaniu,kiedy ssanie sie wyłączy po kilku min,, zaczynają falowac wolne obroty i dzieje sie tak do momentu sredniego rozgrzania silnika , potem pracuje równo,wymieniłem juz wtrysk na 1,dopatrując sie sporego odchylenia korekcji wtrysku ( 2,9 ,3.2) pozostałe wtryski w granicach -0,3 do -0,9, cisnienie na listwie w gr 32 MPA,swiece żarowe sprawdziłem ,grzeją wszystkie, przepustnica i EGR w porządku
wymieniłem tez czujnik temp, zostały mi jeszcze zawory podcisnien
oraz przepływomierz,gdy w trakcie falowania wypne przewód podcisnienia od przepustnicy pracuje normalnie(ale przepustnica otwarta jest maks),zauwazyłem jeszcze ze przy temp powietrza 5 ,6 st celsjusza falowanie było prawie nie odczuwalne.
Moze ktos z Panstwa borykał sie z ww problemem

  
 
A z czego Pan wnosi ze przeoustnica w porzadku?Tak mowila czy byla grzeczna?To zabrzmialo jak te zarobki w MC Donalds z reklamy
  
 
Dziekuje Panu za odpowiedz dobrze ze sa tacy ludzie co chca pomóc i pomagaja ! Jezeli chodzi o przepustnice to wykręciłem ja było tam w srodku troche nagaru umyłem wszystko,i złozyłem z powrotem,no cóż przepustnica dla mnie jak przepustnica nie dopatrzyłem sie tam nic takiego skomplikowanego,moze mysli Pan o tym zaworze do którego idzie podcisnienie-- pracuje intensywnie w momencie falowania obrotów tak jakby chciał wyrównać,mechanik sąsiad stwierdził ze coś tym steruje. ale on jest mocny w benzynach
Po zakupie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne,filtry ,baterie
oraz łożysko feralne 5 -ego biegu skrzyni
Czy to faktycnie może byc przepustnica ?
  
 
Cytat:
2013-02-20 15:36:37, kocjo pisze:
Dziekuje Panu za odpowiedz dobrze ze sa tacy ludzie co chca pomóc i pomagaja ! Jezeli chodzi o przepustnice to wykręciłem ja było tam w srodku troche nagaru umyłem wszystko,i złozyłem z powrotem,no cóż przepustnica dla mnie jak przepustnica nie dopatrzyłem sie tam nic takiego skomplikowanego,moze mysli Pan o tym zaworze do którego idzie podcisnienie-- pracuje intensywnie w momencie falowania obrotów tak jakby chciał wyrównać,mechanik sąsiad stwierdził ze coś tym steruje. ale on jest mocny w benzynach Po zakupie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne,filtry ,baterie oraz łożysko feralne 5 -ego biegu skrzyni Czy to faktycnie może byc przepustnica ?


W korpusie przepustnicy jest taki kanalik obejsciowy jest drozny?


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-02-20 19:06:57 ]
  
 
[kanały są drozne było tam troche nagaru ale usunąłem
Po wymianie wtryskiwacza na 1 szym zaczął troche lepiej chodzic
faluje jeszcze ale nie tak intensywnie jak wczesniej,gdy jade 60 km/h
na czwartym biegu i chciałbym przyspieszyc to zbiera sie płynnie ale jest taki moment ze cos go przydusi na ułamek sekundy
jakis mecenas twierdził że przyczyną falowania moze tez byc regulator dawki na pompie
a tak na prawde to jakie powinny byc w miare dobre korekcje wtrysku na wtryskiwaczach ?
dolałem tez preparatu STP do czyszczenia układu paliwowego
ale nie jezdże duzo to nie mam jeszcze odniesienia,bo na codzien pracuje samochodem firmowym

wczoraj gdy zapaliłem rano i stał pracując to wyłączył ssanie i chodził dalej nie falując ani razu,ale gdy ujechalem kawałek do stopu zafalował troche ale dosc szybko wyrównał
To tyle jesli chodzi o moje spostrzeżenia !
  
 
Cytat:
2013-02-22 16:27:56, kocjo pisze:
[kanały są drozne było tam troche nagaru ale usunąłem Po wymianie wtryskiwacza na 1 szym zaczął troche lepiej chodzic faluje jeszcze ale nie tak intensywnie jak wczesniej,gdy jade 60 km/h na czwartym biegu i chciałbym przyspieszyc to zbiera sie płynnie ale jest taki moment ze cos go przydusi na ułamek sekundy jakis mecenas twierdził że przyczyną falowania moze tez byc regulator dawki na pompie a tak na prawde to jakie powinny byc w miare dobre korekcje wtrysku na wtryskiwaczach ? dolałem tez preparatu STP do czyszczenia układu paliwowego ale nie jezdże duzo to nie mam jeszcze odniesienia,bo na codzien pracuje samochodem firmowym wczoraj gdy zapaliłem rano i stał pracując to wyłączył ssanie i chodził dalej nie falując ani razu,ale gdy ujechalem kawałek do stopu zafalował troche ale dosc szybko wyrównał To tyle jesli chodzi o moje spostrzeżenia !


Prawdopodobnie jak wymienisz pozostale wtryski to bedzie ok , ale tylko prawdopodobnie.Puki tego nie zrobisz , to sie nie dowiesz.
Mialem pare takich Yarisow ale nikt niemial kasy aby sie przekonac a problem powstal nagle po tankowaniu Eko diesla w Niemczech.
Wiec skonczylo sie na zaslepieniu wezyka podcisnienia przepustnicy i jezdza do dzisiaj ,i w niczym to nie przeszkadza i jest jakims rozwiazaniem.
  
 
Dziekuje Panu jeszcze raz za pomoc ,mysle że faktycznie to racja,
ja tez stawiałem na wtryski od początku ,pojeżdze troche a pózniej zregeneruje wtryski i zobaczymy mysle że nie ma co wałkowac tego tematu dalej bo mozna by od tego zwariowac ,a przeciez to tylko samochód

Darek