Piasta/łożysko,accent 96, 140 000 km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam ponownie.
ostatnio zauwazylem ze w autku narasta w miare prędkosci halas (rytmiczne buczenie, coś na wzór glosnego wału napędowego w fiacie 125p). czyli zaczyna sie gdzies od 40 km i wyraznie slychac w miarę wzrostu prędkości (zwłaszcza powyżej 100 km/h i jak sie wrzuci na luz-gdy silnika nie słychać).
nasluch 'uszny' wskazuje mi ze dochodzi z jednego z tylnych kół.
i teraz mam pytanie: czy ktoś wymieniał w tym modelu (czyli accent I) piaste z łożyskiem? bo z tego co sie dowiedziałem to ponoc w tym modelu jest piasta z łożyskiem w komplecie (no i droga przez to).
jesli ktoś spotkał się z tym problemem serdecznie proszę o podpowiedź. czy faktycznie samego łożyska się nie wymieni skoro jest razem z piastą?
hej
  
 
jełśi to tył to weź kierowce złóż siedzenia i spróbuj lezac najblizej koła posłuchać które znam przypadek kiedy wymieniono nie to łozysko co trzeba.... dwa jadac po długim łuku obciązone koło z uskzodzonym łozyskiem słychać bardzo dobrze...trzy jeśli jest tam wprasowane łożysko to da się je wymienić tak długo jak to jest wprasowane łożysko kompletne niestety sa przypadki w niektórych autach , ze łożysko wykorzystuje jako zewnętrzną bieżnię właśnie piastę i to juz do złożenia jest wyjątkowo trudne żeby nie powiedzieć niemożliwe.... tak czy inaczej jak nie znajdzie się nikt co to rozbierał na 100% nie bedziesz miał pewnośći, spróbuj moze poszukać firm sprzedających łozyska moze maja w katalogu zestawy do twojego auta jak tak to znaczy, ze da sie wprasować
  
 
dzieki za rade.
-co do namierzenia to jestem stukniety na punkcie akustyki (brzdąkanie ze słuchu na czym się da...) i wiem które to koło. choć na pewno poproszę moją dziewuszkę by mnie przewiozła kawałek i wtedy się przyssam do podwozia by się upewnić.
pozostaje więc pytanie czy lepiej:
1.warto kombinować z szukaniem i z wprasowywaniem gdzieś,
2.piasta z łożyskiem-JC-jakies 350zl w Szczecinie,
3.to samo jak wyzej tylko oryginalne Hyundai-620 zl.

kombinacja z prasowaniem raczej odpada. patrzac na cene to oryginal w ASO powala.
jak oceniasz zamiennik w JC za 350 zł? wiem ze to było wałkowane na forum, ale dotyczyło innych części i zdania były różne.
dzieki
  
 
Ja u siebie zmieniałem łożysko w lewym kole - gość wyjął stare z piasty za pomocą prasy, tak samo zamontował nowe - koszt to 90 PLN łozysko (chyba SKF) + 50 PLN robocizna.
Czas jaki mu to zajęło to ok 40 min

MISTER
  
 
no prosze czyli się da wymienić ale to był tył?

jeśłi chodzi o piate z łożyskiem JC to 3 razy wkładałem takie do Hondy i do hyundai i każde działało bez problemów dość długo honde sprzedałem (skasowałem) w hyundaiju jeździ juz przynajmniej ze 20-30k km... samo łozysko na przód tez kupiłem w JC i było to SKF ...więc porządnej firmy i spooooro taniej niż w ASO, dodatkowo w JC mozesz mieć rabat coś ok 15% moze 20% ktoś z forum to załatwia ale chyba w stolicy więc u ciebie wystarczy ze weźmiesz taksiarza maja tam automatycznie zniżke na zakup części wystraczy ze pokaża papier ze są taksiarzem
  
 
w Szczecinie to nikomu sie nie bedzie chcialo tak bawic/starac jak w Czeladzi z wprasowaniem. wiec pozostaje JC.
zatem pozostaje komplet piasta+lozysko w jc, pod warunkiem ze SKF.
jest jeszcze druga sprawa: na co zwrócić uwage planując wymiane w/w piasty/lozyska? mam na mysli co warto wymienic jesli bedzie juz mocno zuzyte przy piaście, zeby uniknąc potem podwójnej roboty. gdzies na forum było żeby od razu przy takich sprawach wymienić tarcze (jesli juz konczą żywot),itd.
co w tym modelu (96r,accentI) przy tylnym kole może kwalifikować sie do sprawdzenia i ewentualnej wymiany przy okazji piasty?
hej
  
 
Sprawa jest tego typu ze w accencie z tylu sa bebny i szczeki, niema tarcz, wiec jedyne co mozesz sprawdzic to stan szczek i bebnow.
  
 
po pierwsze to sorki za moj błąd w sprawie 'rzekomych' tarcz z tylu w AccencieI.
wezmę go na podnośnik (kółko na bok) i spróbuje ocenić stan tych elementów samodzielnie.
napiszcie Koledzy na co zwrócić uwagę orzy ocenie stanu szczęk i bębnów. autko zrobiło 140 tys km i na pewno nie byly one wymieniane (zresztą poprzedni właściciel z Niemiec to szczyt sknerostwa-filtr paliwa zrobił 140 tys km).
jak ocenić organoleptycznie czy są jeszcze w dorbym stanie szczeiki/bebny?
  
 
Według rysunku ,to są wymienialne, ale w necie kosztują ok 250 zł. Najlepiej to wyjmij i spróbuj kupić w hurtowni łożysk . Jak spasują wymiarem ,to zapłacisz max 50 zł. Np; Iskra produkuje do Niemiec ,a oni nam przysyłają w innym opakowaniu za sporo większą kasę.
  
 
Niestety trzeba wymienić całą piastę, koszt piasty to ok. 300 pln. Piasta firmy SNR francja. Raczej nie ryzykowałbym wciskania nowego łożyska w starą piastę, chyba że masz przekonanie do osób to robiących. Jeśli podasz wymiary samego łożyska poadm Ci dokładny jego koszt. Zapraszam do zadawania pytań na www.jolube.pl
  
 
ja bym do tego autka polecał szczególnie SKF-a, np. coś takiego - łożysko koła