Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2012-03-04 18:16:25 Potrzebuję podpowiedzi bo sam nie mam już pomysłów.
Mam problem z esperakiem - dopóki nie złapie temperatury około 30stopni to w trakcie jazdy, po wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Odpala bez problemu od pierwszego zakręcenia, przy odpalaniu nie muszę dodawać gazu wystarczy samo zakręcenie kluczykiem. Po uruchomieniu nie gaśnie, ale jeśli zacznę jechać i wcisnę sprzęgło (zmiana biegów, dojazd do świateł lub skrzyżowania) to gaśnie. Problem jest na benzynie dopóki nie przełączy się na gaz (stag 300 ustawiony ,żeby przełączał się przy 30stopniach). Jak już złapie tą temperaturę to jedzie normalnie bez gaśnięcia również po przełączeniu na benzynę. Czyściłem już wtryski benzyny, wymieniłem cewkę (tą na błotniku), świece i przewody. Kopułka, palec, cewka aparatu mają przejechane około 32tys km i wyglądają na sprawne. Jedyne dwa problemy które kojarzę w samochodzie to wtyczka do modułu w aparacie zapłonowym - średnio raz na dwa miesiące jest problem z odpaleniem, wystarczy wtedy spróbować ruszyć wtyczką i odpala (wtyczka siedzi sztywno, ale te próby ruszenia pomagają). Na razie w żadnym sklepie nie udało mi się dostać nowej wtyczki. Drugi problem to czasami słuchać jak coś cicho brzęczy - wydaje mi się ,że to pompa paliwa. Czy możliwe ,żeby pompa szwankowała w taki dziwny sposób ,żeby samochód gasł tylko jak jest zimny? Czy może rozwiązania szukać gdzie indziej W jednym ze starych wątków z trochę podobnym problemem (ale nie całkiem identycznym) znalazłem info o czujniku temperatury. W którym miejscu znajduje się ten czujnik? [ wiadomość edytowana przez: slawekk dnia 2012-03-04 18:22:51 ] |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-03-04 20:17:51 Ja podejrzewam silnik krokowy. |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2012-03-04 21:07:19
Jak już złapie te chociaż 30stopni to potem już trzyma normalnie, nawet przy mocnym hamowaniu. Zastanawiałem się jeszcze nad tą wtyczką do modułu. W pewnym momencie zaczęły pojawiać mi się problemy z odpaleniem samochodu. Najpierw sporadycznie potem coraz częściej (nawet dwa-trzy razy w tygodniu) Szukając przyczyny wymieniłem praktycznie cały układ zapłonowy zanim doszedłem do tego ,że to ta wtyczka. We wtyczce zauważyłem ,że jedna blaszka w środku jest lekko odgięta, poprawiłem ją i popsikałem środkiem do styków elektrycznych. Po tym zabiegu problemy z odpalaniem prawie zniknęły (prawie bo zdarzyły się jeszcze trzy razy średnio co dwa miesiące, wystarczyło wtedy spróbować ruszyć wtyczką, bez odpinania ani rozkręcania aparatu). Wtyczkę chciałem wymienić ,ale w żadnym sklepie na razie jej nie dostałem. Tyle tylko ,że teorię o wtyczce psuje mi to ,że gdyby to ona to nie powinien mi wcale odpalić , tymczasem zapala "od strzału".... [ wiadomość edytowana przez: slawekk dnia 2012-03-04 21:21:38 ] [ wiadomość edytowana przez: slawekk dnia 2012-03-04 21:22:39 ] |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2012-03-04 21:30:28
Spróbuję jutro z tym resetem kompa. Warto się bawić potem z tym "programowaniem" (jeśli dobrze pamiętam to chyba jazda do 80km/h i luz czy jakoś tak) czy można to sobie odpuścić? Jeśli chodzi o moc to nic mu nie brakuje. Najczęstsza moja prędkość "przelotowa" to około 110-120km/h , w tym tygodniu jechałem coś około 160km/h (licznikowe) i nie był to max. W zeszłym roku na autostradzie w cztery osoby GPS pokazał 185 km/h - to już był max. |
markon Klubowy Weteran Grand Vitara 2 , Vit ... Pajęczno (EPJ) | 2012-03-04 22:02:28 nic nie da mam to samo |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2012-03-06 20:39:33
Żeby odpiąć sondę landa to trzeba nurkować pod samochód? |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2012-03-15 21:53:49
Jeszcze nie znalazłem przyczyny. W weekend spróbuję poszukać dalej, na razie brak mi czasu. W tej chwili jeżdżę drugim autem , bo wkurza mnie to jego gaśnięcie. |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2012-03-19 20:44:22 W sobotę z rana rozpiąłem wtyczkę koło chłodnicy
W sobotę i niedzielę nie było problemów z gaśnięciem, jeździł bez problemu. Nie byłem pewien czy to dlatego ,że rozpiąłem tą wtyczkę czy dlatego ,że jest cieplej, więc pojechałem dzisiaj nim do pracy. Z rana było chłodno ,a problemu z gaśnięciem nadal nie było. Przed wyjazdem z pracy podpiąłem wtyczkę z powrotem i wracając ... znów zaczął gasnąć. Ta wtyczka jest od sondy? Jeśli to sonda to warto ją wymieniać skoro po rozpięciu wtyczki nie ma żadnych problemów z jazdą? No i najciekawsze pytanie - dlaczego nie ma problemu po odpięciu sondy? |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-03-19 22:31:54 Wypięta sonda ... i co, check engine nie świeci??? |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2012-03-20 20:29:58 check engine nie świecił |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2012-03-20 22:31:23
Mogę ci pożyczyć sondę do prób.Po co kupować od razu nową,jeżeli nie jest do końca pewne czy to nie ona. Check przy walniętej sondzie zapala się podczas jazdy z równą prędkością przez jakiś tam czas (nie pamiętam już dokładnie jak to było). |
slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2012-04-01 17:25:29
Zadzwonię jutro do Ciebie |