Ustawianie zapłonu (1.8)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wymieniłem wczoraj moduł i cewkę w aparacie zapłonowym, po skręceniu wszystkiego do kupy auto szarpie, gorzej przyspiesza, a przy hamowaniu silnikiem pierdzi jak rajdówka. Aparat przykręcony dokładnie w tej samej pozycji, co przed wymianą.
Czy to normalne, że po wymianie tych części trzeba na nowo regulować zapłon?

Pozdr.
  
 
A jak wymieniłeś tą cewkę ?

- Tak jak Pan przykazał tj. demontując aparat od strony napędu (wałka rozrządu) czy ...ściągałeś od "przodu" to takie kółko magnetyczne ?


Twoje objawy wskazują na ściąganie kółka magnetycznego i totalnie przestawiony zapłon w rezultacie nieprecyzyjnego ponownego montażu. (też to kiedyś przerabiałem ale to było dawno)...

  
 
Cytat:
2013-07-16 22:47:07, nawigator5 pisze:
A jak wymieniłeś tą cewkę ? - Tak jak Pan przykazał tj. demontując aparat od strony napędu (wałka rozrządu) czy ...ściągałeś od "przodu" to takie kółko magnetyczne ? Twoje objawy wskazują na ściąganie kółka magnetycznego i totalnie przestawiony zapłon w rezultacie nieprecyzyjnego ponownego montażu. (też to kiedyś przerabiałem ale to było dawno)...



Rozebrałem całość, wyciągałem całość od strony wałka rozrządu. Już kiedyś to robiłem (samą cewkę wymieniałem - bez aparatu) ale wtedy poskładałem wszystko do kupy i działało.
Postaram się poregulować trochę zapłon "na czuja", zobaczymy czy to coś da
  
 
Zewrzyj pin AiB w złączu diagnostycznym strobokop w łapke i ustawiasz zapłon.Ta padlinka ma 3 mapy zapłonu zależne jaka wachę chcesz lać.

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
  
 
Mapy zapłonu ...chyba są 4:

1. Piny luźne – 91 oktanów
2. Piny połączone (kabel czarno-biały z środkowym) – 95 okt.
3. Piny połączone (kabel biały ze środkowym) – 87 okt.
4. Piny wszystkie połączone – 81 okt.
-------------------------------------------
5. (?) Piny skrajne połączone [nie wiem - nie próbowałem ale widać, że jest jeszcze możliwość takiej kombinacji]...


U nas jeździ się w większości na PB 95 / 98 ew. LPG (LO >100), więc za dużego wyboru nie ma.

Zresztą ...jakoś w tych silnikach (przy tych komputerach) nie zauważyłem kolosalnej różnicy między poszczególnymi ustawieniami.

Co innego komputer lanosa 1.6 (i podobne):

tam każda mapa odzwierciedla następujące zachowania samochodu:

95 = super: max power
91 = ustawienie "fabryczne" osiągi takie sobie
87 = jazda ...jakby z przyczepą
81 = jazda z przyczepą na ręcznym i pod górę

...to oczywiście lanos.
Espero nie jest aż tak wrażliwe. Z perspektywy czasu uważam, ze wydatek rzędu 3 zł na oryginalny selektor oktanów, to pieniądze wyrzucone w błoto.

Ale jak chcesz to kombinuj...





  
 
@ nawigator5
W 1.5 jest tak jak piszesz ale w 1.8 i 2.0 ustawia się w ten sposób zapłon.
Zapomniałem po ustawieniu zapłonu piny AiB należy rozłączyć
P.S.
W 1.8 i 2.0 nie ma czegoś takiego jak selektor oktanów

[ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2013-07-28 14:39:56 ]
  
 
Cytat:
2013-07-28 14:37:43, rysiu1 pisze:
P.S. W 1.8 i 2.0 nie ma czegoś takiego jak selektor oktanów [ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2013-07-28 14:39:56 ]



Jak to nie ma? Przecież to głównie dotyczy tych silników, bo były one eksportowane do USA i innych krajów, gdzie jest inna benzyna.

Co do samego problemu, okazało się, że nowy moduł aparatu zapłonowego jest do dupy, auto przestało w ogóle odpalać. Po założeniu starego auto działa bez problemu (widocznie wymiany wymagała sama cewka).


Pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2013-07-28 17:01:19 ]
  
 
A no takto nie ma poprostu

W tych silnikach ustawia się zapłon mechanicznie (przestawia kąt zapłonu kręcąc aparatem) pod dane paliwo.Na kole pasowym (od wału) masz znak i na obudowie rozrządu też masz znaki.Żeby ustawić zapłon musisz zewrzeć styk A i B w gnieździe diagnostycznym (komputer podniesie obroty w aucie),następnie ustawiasz zapłon na dany znak (przyśpieszasz lub opóźniasz kręcąc aparatem zapłonowym)i ustawisz z pomocą lampy stroboskopowej zależnie od stosowanego paliwa.Po zakończonym ustawieniu zapłonu rozłączasz styki A i B (komputer obniży obroty do minimalnych) .

Tyle w temacie z mojej strony.

P.s.
Pracowałem w serwisie Daewoo i mam materiały (fabryczne,serwisowe) do espero,pozatym byłem na szkoleniach i mity o selektorze oktanów w silnikach 1.8 i 2.0 można między bajki włożyć.
Natomiast selektor oktanów występuje w wersji 1.5.



-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu

[ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2013-07-28 22:52:26 ]
  
 
Ale w 1.5 ustawia się zapłon w identyczny sposób (kręcąc aparatem zapłonowym) a dodatkowo przy komputerze jest gniazdo do selektora oktanów.... więc jak to jest....



  
 
przecież napisał, że w 1.5 występuje
  
 
Cytat:
2013-07-28 22:48:39, rysiu1 pisze:
A no takto nie ma poprostu W tych silnikach ustawia się zapłon mechanicznie (przestawia kąt zapłonu kręcąc aparatem) pod dane paliwo.Na kole pasowym (od wału) masz znak i na obudowie rozrządu też masz znaki.Żeby ustawić zapłon musisz zewrzeć styk A i B w gnieździe diagnostycznym (komputer podniesie obroty w aucie),następnie ustawiasz zapłon na dany znak (przyśpieszasz lub opóźniasz kręcąc aparatem zapłonowym)i ustawisz z pomocą lampy stroboskopowej zależnie od stosowanego paliwa.Po zakończonym ustawieniu zapłonu rozłączasz styki A i B (komputer obniży obroty do minimalnych) . Tyle w temacie z mojej strony. P.s. Pracowałem w serwisie Daewoo i mam materiały (fabryczne,serwisowe) do espero,pozatym byłem na szkoleniach i mity o selektorze oktanów w silnikach 1.8 i 2.0 można między bajki włożyć. Natomiast selektor oktanów występuje w wersji 1.5. [ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2013-07-28 22:52:26 ]




HA !! no to się czegoś nowego dowiedziałem... To jakie ja mam styki zwarte cały czas?
A czy oddając auto do mechanika, jest on w stanie określić na jaką benzynę reguluje zapłon, czy jest to "tajemna wiedza daewoo"? Pytam, bo nie wiem jak wyglądają te znaki na kole pasowym i obudowie

Pozdr.
  
 
Nie wiem jak selektor spisywał się w 1.8/2.0 natomiast w 1.5 tak jak pisałem wcześn iej; był ale tak jakby go nie było.

Proponuję Tobie Robercie ustawić zapłon "na wyczucie". Zaznacz przy aparacie zapłonowym obecny punkt i próbuj.


Jeżeli po przestawieniach, będzie zdradzał oznaki szarpania (nerwowej nierównej pracy) to będzie zbyt wczesny zapłon ale jednocześnie silnik będzie wyraźnie bardziej dynamiczny.

Jeżeli po przestawieniach, będzie słabszy - jakiś "mułowaty" to będzie to zbyt późny zapłon. Silnik będzie pracował "równo" i trochę ciszej.


Musisz wg swoich oczekiwań ustawić właściwy - odpowiedni dla stylu jazdy kąt ustawienia zapłonu. Na żadnych mechaników bym w tym zakresie nie liczył bo to jest każdego indywidualna sprawa.



Znak na kole wygląda podobnie do "śladu" po uderzeniu przecinakiem, a na bloku silnika masz ...3 kreski .