Avensis 2.0 VVTi montaż GAZU -prośba o doradzenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Posiadam takie autko Avensis 2.0 VVTi.
Czy ktoś wie czy można do takiego silnika zamontować GAZ

WIem że nie jest to łatwe tymbardziej że posiada on 4 sondy lambda i ten silnik ze zmienną fazą rozrządu.

Jeżeli ktoś miał doświadczenie z takim silnikiem to prośba o pomoć.
Ponoć jest jeden producent który przewidział ten silnik lecz niestety nie znam jego nazy.
  
 
Widziałem jakiś czas temu ten silnik z LPG koszt chyba 4200zetów
I chyba to było LandiRenzo ale głowy nie dam.
Ja mam instalkę w ASO montowaną w 2000r. i jest to LandiRenzo.
A prostą metodą sprawdzenia tego jest telefon do ASo bo przecież oni to montują i zapytać jaka to firma a potem poszukać autoryzowaneg warsztatu montującego instalację tej firmy.

Pozdro.
  
 
Cytat:
2005-05-23 22:28:24, Kafi pisze:
Widziałem jakiś czas temu ten silnik z LPG koszt chyba 4200zetów I chyba to było LandiRenzo ale głowy nie dam. Ja mam instalkę w ASO montowaną w 2000r. i jest to LandiRenzo. A prostą metodą sprawdzenia tego jest telefon do ASo bo przecież oni to montują i zapytać jaka to firma a potem poszukać autoryzowaneg warsztatu montującego instalację tej firmy. Pozdro.


Wiesz ASO w Radomiu podchodzi do LPG w ten sposób : A po co Panu LPG koszt tego wynosi około 7 tys zł. Stawiają temat zaporowo. Ale muszę zadzwonić w jakieś inne miejsce. Szkoda że nie możesz sobie przypomnieć gdzie widziałeś ten silnik z LPG.
  
 
Gdzie to wiem u siebie w warsztacie tylko nie pamiętam u kogo ale dziś się dowiem co to za instalka!

Pozdro.
  
 
z tego co wiem toyota do vvti montuje instalacje holenderskie Vialle kiedys szukalem na naszym rynku i oprocz ASO nic ciekawego nie namierzylem.. ale z opini uzytkownikow wynika ze nie koniecznie sie to zwraca.. silniki vvti sa delikatne, wypalaja sie gniazda zaworow ze wzgledu na roznice temp w spalaniu i inne czesci... ponoć czesciowy remont silnika przychodzi dosc wczesnie po takim montazu... aczkolwiek ludzie maja w vvti gaz i jakos jezdza... na pewno trzeba czesciej potem sprawdzac luzy zaworowe (dodatkowy koszt), ostatnio przy okazji mojego zapytania o regulacje luzow ASO zapytalo czy jest gaz jak tak to regulacja co ok. 45 tys/km, normalnie co 90 tys. a to tez troche kosztuje...
ja mam 1.6 vvti w mojej corolce i na razie sie nie zdecydowalem na gaz.. zreszta i przebieg wiekszy wiec tym bardziej nie chce go załatwić.. a swoją drogą VVTi miały pewną przypadłość (branie oleju, zatarcie itd) znane użytkownikom pierwszych modeli (może to faktycznie była kwestia rodzaju oleju stosowanego w ASO kto wie)
  
 
Cytat:
2005-05-23 18:28:26, MPisarz pisze:
Witam. Posiadam takie autko Avensis 2.0 VVTi. Czy ktoś wie czy można do takiego silnika zamontować GAZ WIem że nie jest to łatwe tymbardziej że posiada on 4 sondy lambda i ten silnik ze zmienną fazą rozrządu. Jeżeli ktoś miał doświadczenie z takim silnikiem to prośba o pomoć. Ponoć jest jeden producent który przewidział ten silnik lecz niestety nie znam jego nazy.



Jasne. Są dwie możliwości w ASO - Vialle LPi oraz Prins SGI (czy jakoś tak). Jednak Vialle nie ma "dedykacji" do tego silnika i ASO woli zakładać Prinsa. Różnica jest taka, że Vialle to wtrysk w fazie ciekłej, a Prins - gazowej. Znam jednego człowieka, który jeździ 2.0VVTi z gazem, ale jeszcze innej firmy - montowane w Niemczech. Póki co nie narzeka - Avensis Verso pali mu 10.7 bez wpływu gazu na dynamikę itp. Ma założoną lubryfikację, ale to sprawa dyskusyjna - wysoki koszt, niepewna skuteczność. Ja w każdym razie w nowej AVerso zakładam Prinsa, jak chce ASO. Najpierw dotrę go przez 3000 na benzynie, a potem dostrojenie gazu i zobaczymy. Co do układu VVT-i - podejrzewam, że jeśli czujniki samochodu dostają normalne informacje i komputer wtrysku pracuje jak na benzynie (a tak właśnie jest w IV generacji LPG), to układowi VVT-i krzywda się nie stanie. W każdym razie ASO nie ogranicza gwarancji na silnik z powodu gazu, jeśli montowany jest u nich

T.
  
 
Mam Lexusa IS200 z silnikiem 2.0 VVT-i.
Pytałem w różnych miejscach o gaz.Z tego co dopytałem do Avensisa montują holenderski LPG[chyba Vialle] w Warszawie i Włocławku.
Koszt ok.8000 zł-odpusciłem sobie,bo zwracałby mi się ze 2 lata,a ja szybko jeżdżę i wolę zwrot w ciagu roku.
Założyłem za mniej wiecej połowę tej ceny instalkę DIEGO z centralką BINGO.
Przejechałem dopiero 5000km-na razie bez zarzutu.
Dla pewności założyłem za 500 zł lubryfikację,ale nie znam skuteczności tego wynalazku.
Serwis radzi mi regulację luzów co 30000 km[normalnie co 90000].
Byłem na hamowni.Straty na gazie:
Moc :2%
Moment :4%
Szybkość: 3%
Gdybyś na coś się zdecydował-daj znać-pozdrowienia-Krzysiek.
  
 
Cytat:
2005-05-23 18:28:26, MPisarz pisze:
Witam. Posiadam takie autko Avensis 2.0 VVTi. Czy ktoś wie czy można do takiego silnika zamontować GAZ WIem że nie jest to łatwe tymbardziej że posiada on 4 sondy lambda i ten silnik ze zmienną fazą rozrządu. Jeżeli ktoś miał doświadczenie z takim silnikiem to prośba o pomoć. Ponoć jest jeden producent który przewidział ten silnik lecz niestety nie znam jego nazy.



Czy twój silnik ma wtrysk bezpośrednio do głowicy ?????
Mój ma na pewno do głowicy i stąd te problemy mam z montażem LPG.
  
 
czołem

no to mamy podobną zgryzotę...tez szukam instalki do Ave D-4 z 2001. na razie mój typ to mistral autotronic, ew BRC Sequent... koszt w obydwu przypadkach okolo 5k....

wszedzie sie spotykam z pesymizmem w temacie lpg i tego silnika...ale co mi szkodzi sprawdzic na wlasnych bledach

jak bedziesz mial jakis ciekawy namiar na dobry warsztat ciekawa instalke wal.

ciao,
sp0rting
  
 
[quote]

witam czy mógłby Pan podzielic sie doswiadczeniem odnosnie lpg w lexusie is200
mam zamiar zamontowac sekwencje ale nie mam pewnosci jakjej firmy . zna Pan moze dobre warsztaty i firmy ktoóre można polecic
jaki jest to koszt

jakie ma Pan doswiadczenie po okresie używalnosci auta na gazie - jakie minusy głównie.

dziekuje za wszelki poswiecony czas i niezbedne wskazówki

pozdr RW
  
 
Cytat:
2006-09-24 21:14:21, RW-Rofeel pisze:
witam czy mógłby Pan podzielic sie doswiadczeniem odnosnie lpg w lexusie is200...



Napisz lepiej priv albo mail do użytkownika IS155. On ma Lexia 200 zagazowanego
  
 
Gaz w toyocie po 2000 to zmora serwisow i nieszczescie dla wlascicieli.
VIALLE koszt 7000 awarie: pompa gazu przecietnie po 10tys km jest zatarta i klient placi 1000 zl za naprawe pomimo ze ma gwarancje gdyz STS Warszawa stwierdza ze powodem zatarcia jest zanieczycszczenie gazu w Polsce,skorodowany komputer gazu,skorodowane kostki polaczeniowe instalacji gazowej ,po pierwszej zimie itd....
W Corolli glowica do wyrzucenia po 60 tys bo niema jak ustawic luzow zaworowych regulacja poprzez wymiane szklanek o roznej grubosci denek,brak szklanek o takich wymiarach.
Regulacja zaworow co 30 tys wymagana ,przy 45 sa juz powypalane zawory.
Awe 2.0 ma wtrysk bezposredni pojezdzisz na gazie to tak zakleja sie dysze wtryskow ze potem niechce jezdzic na benzynie.
Najwazniejsze sa jednak problematyczne wartosci korekcji FT ,silniki tej generacji maja niska emisje poprzez precyzyjny system obliczania dawki paliwa czyli korekcja FTLong i FTShort
wachajacy sie od +20 do -20% na benzynie wacha sie +/-10 na gazie daleko bardziej.Po przekroczeniu 20% zapala kontrolke silnika a pooniewaz jest to kod usterki zwiazany z moca wiec zapala tez ABS,VSC poniewaz kierowca nie jest w stanie ocenic co powoduje zapalenie wszystkich kontrolek musi jechac na tester.
Tak wiec koszty stracony czas i nerwy .Auta z gazem dlatego sa tansze w eksploatacji gdyz czesto stoja na serwisie a wtedy nie spalaja nic.
Instalacja Prince w zasadzie jest bezusterkowa jednak samochody bez przerwy przyjezdzaja ze swiecaca kontrolka silnika wystarczy ze zatankowany gaz ma troche inny sklad bo pochodzi z innego zrodla a juz trzeba doregulowac instalacje.
  
 
Mam pytanie: Czy w Ravie z 1995 roku oraz Camry z 1997 V6 wymagana jest regulacja zaworow jesli tak to co ile km?
Serwis nie umie udzielic jednoznacznej odpowiedzi....
Aha i jeszcze jedno co ile km nalezy wymnieniac olej w automacie?
I czy przy kazdorazowej wymianie powinienem wymienic rowniez filtr od skrzyni?
Bede wdzieczny za pomoc

  
 
Cytat:
2007-12-29 13:17:16, rabe pisze:
Mam pytanie: Czy w Ravie z 1995 roku oraz Camry z 1997 V6 wymagana jest regulacja zaworow jesli tak to co ile km? Serwis nie umie udzielic jednoznacznej odpowiedzi.... Aha i jeszcze jedno co ile km nalezy wymnieniac olej w automacie? I czy przy kazdorazowej wymianie powinienem wymienic rowniez filtr od skrzyni? Bede wdzieczny za pomoc


To co to za serwis...
Jezeli masz gaz to musisz obowiazkowo co 30000 regulowac.
Jezeli jezdzisz na benzynie producent nie okreslil limitu bo niema takiej koniecznosci.
Jezeli jednak kupiles samochod lub wymieniasz uszczelki pod pokrywa zaworow lub glowicy ,to nalezy skontrolowac luzy,bo jest to robota przy okazji.
Profilaktycznie mozesz co 100tkm sprawdzic ale z doswiadczenia wiadomo ze nie trzeba bedzie niczego regulowac,co w V ce jest dosc pracochlonne.
Olej w automacie wymieniamy zawsze z filtrem,w zaleznosci od typu skrzyni -kazdy serwis posiada procedury odnosnie przebiegu a takze sposobu wymiany.
Jezeli nie wymieniales regularnie to nalezy skrzynie przeplukac.
  
 
Cytat:
2005-06-30 10:03:10, sp0rting pisze:
czołem no to mamy podobną zgryzotę...tez szukam instalki do Ave D-4 z 2001. na razie mój typ to mistral autotronic, ew BRC Sequent... koszt w obydwu przypadkach okolo 5k.... wszedzie sie spotykam z pesymizmem w temacie lpg i tego silnika...ale co mi szkodzi sprawdzic na wlasnych bledach jak bedziesz mial jakis ciekawy namiar na dobry warsztat ciekawa instalke wal. ciao, sp0rting


Polecam warsztat na SZYSZKOWEJ za praktikerem ok.500m od krakowskiej po lewej stronie.ceny jak wszędzie ale znają się na rzeczy.
  
 
Z mojej strony to nie jest tak tragicznie jak piszecie, po pierwsze dobra instalacja gazowa zachowuje sie jak benzyna i sondy czytają normalnie jak bys jechał na benzynie.

a poza tym z regulacją zaworów to jakaś lipa regulujesz jak jest ponad standardowy luz i nie można go określić w kilometrach.

A jeśli chodzi o gaziarzy to zadzwoń do po nr 0178637548. Poproś o Tomka on Ci udzieli dokładniej informacji co i jak, bez żadnej ściemy i kombinacji.
Ja uważam że jak masz z autem wszystko jak ma być i zwracasz uwage na regularny serwis to możesz śmiało wsadzać instalacje.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-08-30 18:04:48, tomeklasota pisze:
Z mojej strony to nie jest tak tragicznie jak piszecie, po pierwsze dobra instalacja gazowa zachowuje sie jak benzyna i sondy czytają normalnie jak bys jechał na benzynie. a poza tym z regulacją zaworów to jakaś lipa regulujesz jak jest ponad standardowy luz i nie można go określić w kilometrach. A jeśli chodzi o gaziarzy to zadzwoń do po nr 0178637548. Poproś o Tomka on Ci udzieli dokładniej informacji co i jak, bez żadnej ściemy i kombinacji. Ja uważam że jak masz z autem wszystko jak ma być i zwracasz uwage na regularny serwis to możesz śmiało wsadzać instalacje. Pozdrawiam.


Wlasciciel starej Toyoty z gazem nigdy nie zrozumie,ze teraz Toyoty sa zupelnie inne,i na gazie nie chca jezdzic ,a kto jest ciekawy niech sobie zaklada na wlasne utrapienie.
ps starej w pozytywnym tego slowa znaczeniu.
  
 
Witam wszystkich, nie jestem mechanikiem, ani znawcą konkretnego tematu, ale interesuje sie motoryzacją i sporo czytam co ludzie wypisują na forach, jedni bredzą od rzeczy , inni udzielają fachowych porad, ogólnie to trzeba zapewne to wszystko wypośrodkować.

Odnośnie instalacji gazowych w silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny (końcówka wtrysku bezpośrednio w komorze spalania) to mówią ze instalacje gazowe nie wchodzą w gre, bo już nie chodzi o wysoki koszt założenia samej instalacji , ale o to że podczas pracy na gazie - realnie spalane jest 30% benzyny w celu chłodzenia wtrysków paliwa. Zrobilem proste wyliczenia
Koszt instalacji 6000
Spalanie 10l.
Benzyna 5,40
LPG 2,70
Instalacja taka zwraca sie po ponad 55 tys kilometrów, a jeszcze nie liczy nikt tego że zanim sie przełączy silnik na LPG spala też samo paliwo!
Nie liczyłem kosztów dodatkowych związanych z instalacją LPG takich jak przeglądy, częstsze naprawy i ewentualne usterki wynikające ze złej jakości gazu, złego wyregulowania, czesto bywa tak, że ludzie jeżdzą na oparach benzyny co sie wiąże z zacieraniem pompy w zbiorniku paliwa itp.
Dodam tylko że nie jestem przeciwnikiem instalacji LPG, ale uważam że sprawdza sie ona w starszych rozwiązaniach silnika
Pozdrawiam