[Mk VII] Swap z D na TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni koledzy Chcę zmienić jednostkę napędową na mocniejszą tj. ze zwykłego diesla na turbodiesla.Nie bardzo wiem które podzespoły są wspólne dla obu tych silników dlatego też proszę o wypowiedzi na ten temat.Z góry serdecznie dziękuję
  
 
Podepnę się pod temat ze swoim pytaniem:
Jakie graty potrzeba do zmiany z TD 70KM na TD 90KM??
Mam nowy rozrząd, pompę wody, koła, rolki. Jeśli to możliwe to wolałbym uniknąć zmiany całego silnika. Lecz gdy to by było konieczne to co mógłbym zostawić ze starego?
  
 
Chłopaki, 90 KM ma ine wnętrze, mocniejsze tłoki choćby a co do reszt to się nie wypowiem bo nie posiadam.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-06-12 01:03:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:40:32 ]
  
 
To turbina była inna w 70 i 90 konnych?
Czyli "środka" silnika nie muszę ruszać, to w sumie i lepiej
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:40:43 ]
  
 
A to ma znaczenie, że na mojej pokrywie zaworów jest napis "Endura DE" , zamiast "Diesel"? Z tego co zaobserwowałem "Endury" były w 90 konnych TD, a "Diesle" w 60 D i 70 TD.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:40:59 ]
  
 
Tak, tłoki są inne. Również korbowody, wał wzmocniony, o wiele cięższe i mocniejsze koło zamachowe, panewki (?), miska olejowa, smok itd. Pewnie jest jeszcze więcej różnic, ale te widać na pierwszy rzut oka.



Ale zakładać turbo do D można, tylko trzeba mieć świadomość ryzyka, że jakiś korbowód może wyjść bokiem.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:41:10 ]
  
 
Mefis czegoś ty się nawąchał? Kiedy to ford miał 88 konne diesle? W 90 były turbiny T4 fabrycznie montowane, kolejna nieścisłość to brednie z napisem endura, a o tym że montowanie turbo do zwykłego diesla nie przyniesie żadnego rezultatu średnio rozgarniętym pisać nie trzeba. Inne tłoki i cała reszta jak pisał Qwet i to jest najistotniejsze dla całej zabawy.
Mefis napisz na forum proszę dlaczego intercooler się nagrzewa.
Jeszcze jedno, niech się odezwie ktoś kto ma stalową misę olejową i silnik TD i od razu wpisze nr VIN.
Na chwilę obecną najtaniej kupić cały silnik oczywiście ze skrzynką bezpieczników i sterownikiem i wtedy będzie to miało ręce i nogi a przede wszystkim te max 90 koni.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:41:27 ]
  
 
Po co do radomia jechać wrzuć wykresy z hamowni, postaraj się aby były wiarygodne i już dodaj do tego fotki silnika i sprawa załatwiona


PS. wytłumacz mi po co wszystkie wnętrzności w silniku wymieniali dokładając turbosprężarkę, ot tak tylko? Doszedłeś do tego praktyku że tłoki w D i TD różnią się diametralnie m.in wielkością i skokiem. Jakie jest ciśnienie wtrysku D i TD?
Naginaj czekam
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:41:38 ]
  
 
No widzisz Mefis, powolutku schodzimy na ziemię Jeszcze troszkę i sam dojdziesz do tego że ta poprawa osiągów to w gruncie rzeczy Twoje subiektywne odczucie
A i czytaj ze zrozumieniem o VIN poprosiłem posiadaczy silnika TD z nie aluminiową miską olejową
Z ekonomicznego punktu widzenia nie ma najmniejszego sensu, obecnie, bawić się w dokładanie sprężarek, pomp itd. Wrzuca się cały silnik i ma się dopiero wtedy zamierzony efekt.
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:41:51 ]
  
 
Panowie a czy ktoś mi potwierdzi, iż wersja 1,8 TD to dokładnie to samo w sensie identyczne wnętrzności itp. co 1,8 TD En-durade tyle, że ten ostatni jest ubrany w elektronikę? Pytając inaczej czy jeśli by się miało zwykłego 1,8 TD i ubrało go w elektrykę od 1,8 TD Endurade to będzie 90 KM?
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:42:03 ]
  
 
Cytat:
2011-07-05 00:04:18, mefis22 pisze:
Co rozumiesz pod pojęciem zwykły TD? Wersja bez intercoolera? Jeśli chcesz mieć tę mocniejszą wersję to prosta operacja, lecz leciutko kosztowna. Turbina, pompa wtryskowa, kolektor dolotowy, wydechowy, intercooler i masz mocniejszego.



To znaczy interesuje mnie czy zwykły 1,8 TD z Intercoolerem ale bez napisu En-durade na obudwie rózni sie zasadniczo w środku od Endurade czy cały środek zwykłego 1,8 TD czyli tłoki, korbowód, głowica itp. to to samo tylko NIE ubrana w elektronikę?

[ wiadomość edytowana przez: spinacz25 dnia 2011-07-05 00:16:34 ]
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: mefis22 dnia 2011-07-16 19:42:16 ]