Spadające obroty przy wysprzęglęniu tylko na zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, bardzo proszę o pomoc szanownych kolegów.
Mam problem z opadającymi obrotami nawet do zgaśnięcia po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz , kiedy np. podjeżdżam do skrzyżowania. Problem występuje tylko z początku jazdy , gdy silnik jest jeszcze zimny po kilku minutach już jest wszystko dobrze, wystarczy że chociaż troche silnik sie nagrzeje.
Ciekawe jest to , gdy zresetuję komputer przez odłączenie klem na akumulatorze , to problem na jakiś czas znika i po kilku dniach znów sie pojawia. ( robiłem samo diagnostykę przez mostkowanie - nie ma żadnych błędów ) Czy to może być wina sondy ?
Bardzo proszę o jakieś wskazówki .
  
 
Cytat:
2015-03-17 17:52:51, SzymonMalbork pisze:
Witam, bardzo proszę o pomoc szanownych kolegów. Mam problem z opadającymi obrotami nawet do zgaśnięcia po wciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz , kiedy np. podjeżdżam do skrzyżowania. Problem występuje tylko z początku jazdy , gdy silnik jest jeszcze zimny po kilku minutach już jest wszystko dobrze, wystarczy że chociaż troche silnik sie nagrzeje. Ciekawe jest to , gdy zresetuję komputer przez odłączenie klem na akumulatorze , to problem na jakiś czas znika i po kilku dniach znów sie pojawia. ( robiłem samo diagnostykę przez mostkowanie - nie ma żadnych błędów ) Czy to może być wina sondy ? Bardzo proszę o jakieś wskazówki .



A nie masz czasem tak jak wcisniesz sprzegło i hamulec i wtedy ci przygasa??

jezeli tak to posprawdzaj wezyki podcisnieniowe bo moze lapie lewe powietrze a przepustnice czysciles???
  
 
Masz rację , że po naciśnięciu hamulca jakby mocniej spadają, posprawdzam wężyki..
Ale dlaczego po resecie komputera jest ok ? Czy gdyby to był wężyk od podciśnienia, to było by źle zawsze nawet po resecie ? I dlaczego tylko na zimnym silniku
Przepustnice czyściłem niedawno właśnie jak się , to zaczęło dziać. Rozebrałem całą i wszystko dokładnie umyłem, wypłukałem itd.
  
 
Wężyki raczej ok. Myślę o sondzie lub cewce.
Jak myślicie ?
  
 
Cytat:
2015-03-18 14:42:29, SzymonMalbork pisze:
Wężyki raczej ok. Myślę o sondzie lub cewce. Jak myślicie ?

Napewno nie.
Jakie masz obroty na zimnym zaraz po odpaleniu?Jakie sa na cieplym.?Czy rozbierales zawor isc ten na przepustnicy czy tylko myles i polewales?
  
 
Cytat:
2015-03-18 20:02:56, Bigelektron pisze:
Napewno nie. Jakie masz obroty na zimnym zaraz po odpaleniu?Jakie sa na cieplym.?Czy rozbierales zawor isc ten na przepustnicy czy tylko myles i polewales?



Obroty na zimnym po odpaleniu ok 1200,1300 , a jak się całkowicie rozgrzeje silnik to nominalne 600,700 bardzo ładnie.
Tak, rozbierałem. Wykręciłem przepustnicę, wyjąłem zawór isc i pryskałem preparatem do czyszczenia gaźników, przepustnic, zarówno przepustnice w środku w kanałach jak cały isc( taki bączek) wrzuciłem do słoika z benzyną i wyczysciłem go jak się dało patyczkami do uszu, poskręcałem zresetowałem przez odpiecie aku i było jakies dwa tyg ok, teraz znowu wrócił problem
Dodam jeszcze , że zaraz po odpaleniu jak przygazuje to przy opadaniu obrotów bardzo nisko spada i prawie gaśnie.
(Przed wczoraj sprawdziłem zawory wszystkie są w normie )

  
 
A dzisiaj np. przy temp 15 stopni wszystko w porządku, brak opadających obrotów. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania wszystko ok.
Po odpaleniu obroty 1500 , a w miarę nagrzewania się spadały do nominalnych 650
  
 
Cytat:
2015-03-18 20:02:56, Bigelektron pisze:
Napewno nie. Jakie masz obroty na zimnym zaraz po odpaleniu?Jakie sa na cieplym.?Czy rozbierales zawor isc ten na przepustnicy czy tylko myles i polewales?



A więc obstawiasz ISC ? Może musze jeszcze raz rozebrać...
  
 
Cytat:
2015-03-20 19:36:04, SzymonMalbork pisze:
A więc obstawiasz ISC ? Może musze jeszcze raz rozebrać...

Rozbierz jeszcze raz odkręć uzwojenie i palcami krec wirnikiem i psikaj wd40 i tak przez bite 15minut.Jezeli będzie krocej to po odparowaniu srodka do czyszczenia zostanie kleista smola i wirnik będzie się blokowal.Uzwojenie ustaw na fasolkach tak jak było po sladach ,czyli mniej więcej w polowie zakresu.
  
 
Cytat:
2015-03-21 13:09:15, Bigelektron pisze:
Rozbierz jeszcze raz odkręć uzwojenie i palcami krec wirnikiem i psikaj wd40 i tak przez bite 15minut.Jezeli będzie krocej to po odparowaniu srodka do czyszczenia zostanie kleista smola i wirnik będzie się blokowal.Uzwojenie ustaw na fasolkach tak jak było po sladach ,czyli mniej więcej w polowie zakresu.


Dziekuje za odpowiedż
Zrobiłem czyszczenie na nowo, tak jak mówiłeś. Zapomniałem zaznaczyć jak było ustawienie uzwojenia na fasolkach a zmyły się ślady, więc ustawiłem mniej więcej na środku( chociaż wydaje mi się , że jednak z przesunięciem w jedną stronę bardziej) Odłączyłem aku i ponownie podłączyłem . Po odpaleniu autka było 1400 obrotów. Jak się nagrzał to tyle co zawsze 600-700
P.S.
Czy dobrze rozumuje że ustawienie na fasolklach uzwojenia odpowiada za obroty na ssaniu na biegu jałowym ? i można je regulowac według uznania przeuwając w jedną to w drugą strone uzwojenie ?
  
 
Cytat:
P.S. Czy dobrze rozumuje że ustawienie na fasolklach uzwojenia odpowiada za obroty na ssaniu na biegu jałowym ? i można je regulowac według uznania przeuwając w jedną to w drugą strone uzwojenie ?


Nie fasolki wyznaczają mniej więcej zakres pracy a komputer dazy do wysterowania 650 na nagrzanym silniku bez obciążenia.Im większe obciążenie tym bardziej podnosi obroty , lub im nizsza temp silnika.Teraz stabilizuje prawidłowo czy jeszcze ci gasnie?
  
 
Cytat:
2015-03-25 21:12:20, Bigelektron pisze:
Nie fasolki wyznaczają mniej więcej zakres pracy a komputer dazy do wysterowania 650 na nagrzanym silniku bez obciążenia.Im większe obciążenie tym bardziej podnosi obroty , lub im nizsza temp silnika.Teraz stabilizuje prawidłowo czy jeszcze ci gasnie?



Narazie wszystko jest ok
Tylko czasem jest tak: np gdy stoję na luzie pod światłami , to jednym razem mam obroty 750 a innym 650. Silnik w obu przypadkach rozgrzany w pełni i obciążenie też takie samo np włączone światła i nawiew plus radio. Zastanawiałem się dlaczego tak jest...
Myślałem, że mogę to wyregulować zmieniając pozycję uzwojenia na fasolkach. ( mozna to , zrobić bez odkrecania przepustnicy bo jest dojście do tych śrubek na gwiazdke ...)
Co otym myślisz Bigelektron ?
  
 
Cytat:
2015-03-28 21:43:32, SzymonMalbork pisze:
Narazie wszystko jest ok Tylko czasem jest tak: np gdy stoję na luzie pod światłami , to jednym razem mam obroty 750 a innym 650. Silnik w obu przypadkach rozgrzany w pełni i obciążenie też takie samo np włączone światła i nawiew plus radio. Zastanawiałem się dlaczego tak jest... Myślałem, że mogę to wyregulować zmieniając pozycję uzwojenia na fasolkach. ( mozna to , zrobić bez odkrecania przepustnicy bo jest dojście do tych śrubek na gwiazdke ...) Co otym myślisz Bigelektron ?

Jezeli masz ustawiona temp a silnik jest mniej rozgrzany to obr beda wyzsze jezeli akus bardziej rozladowany i czerpie z alternatora wiecej A tez., to tylio niektore z powodow .obr czesto sa wyzsze lub nizsze to normalne.
  
 
Cytat:
2015-03-28 22:35:44, Bigelektron pisze:
Jezeli masz ustawiona temp a silnik jest mniej rozgrzany to obr beda wyzsze jezeli akus bardziej rozladowany i czerpie z alternatora wiecej A tez., to tylio niektore z powodow .obr czesto sa wyzsze lub nizsze to normalne.



Ok to narazie nic nie ruszam. Bardzo dziękuje za Twoją pomoc . Życze wielu sukcesów zawodowych. Pozdrawiam