Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-12-26 17:05:52 Tutaj masz info.
Poklikaj i będzie wiadomo. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-12-26 22:07:22 ] |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2015-12-26 21:47:33 Wg książki "Jeżdżę samochodem Lada 1300S", silnik 2105 o pojemności 1,3 l ma następującą moc:
-wg GOST - 69 KM, -wg DIN - 65 KM, -wg SAE - 72 KM. Natomiast przyśpieszenie: -do 80 km/h - 13,4 s, -do 100 km/h - 20,6 s. |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2015-12-26 22:06:11 Jakby nie liczyć mac silnika 1300 jest po prostu za mała 😡 |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2015-12-26 22:12:18 Silnik 1,3 to całkiem fajna jednostka. Bez problemu zawstydzi 1,6 z Poloneza.
Tyle poszła moja lada z silnikiem 1,3, dodam, że na LPG i dojechanym motorem. Fotka [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-12-26 22:34:29 ] |
Pereira Poddębice | 2015-12-26 22:20:08
Nikt nie wie tego lepiej, niż ja. Za czasów mej bujnej młodości miałem okazję porównać osiągi Łady 2105 w motorze 1300 z Milicyjnym Polonezem Caro 1600. Moja Łada była szybsza |
bartcom Kandydat na Kandaydata Łada 1300S VAZ 21072 Chrztowo | 2015-12-27 13:57:34 Policyjny Caro GLi 1.6 prawdopodobnie był na wtrysku 76kM; Caro GLE 1.6 - gaźnikowe miały dyfer 3,9 i też kicha,
choć ten drugi VAZ'a 1300S powinien robić... Natomiast Polonez '87-'90 "przejściówka" 1.6 SLE z dyfrem 4,1 gaźnikowy ma 87kM wg DIN, 160km/h 0-100 15s. W jaki więc sposób Łada 1300S może być szybsza: 65kM wg DIN, 145km/h 0-100 20s.? - oczywiście standardowa. Silnik VAZ 2105 daje oczywiście znacznie większe możliwości. Mam zamiar coś z tym zrobić. W co lepiej iść: short rod 1.3 --> 1.6 (krótkie korby) - bez kompresora czy poprawa 1.3 (plan głowicy - ile?, kanały - wyrównanie, kolektory - pasowanie, zawory - frez, docieranie) + kompresor? - z tym, że mam gaz, jeżdżę zarówno za benzynie jak i na gazie. VAZ 2105 jest raczej wysokoobrotowy w całkowitym przeciwieństwie do OHV. To mi się najbardziej w nim podoba, tylko jak jechać 200 km cały czas z 6000 obr/min? Sorry, znowu offtop powstaje... [ wiadomość edytowana przez: bartcom dnia 2015-12-27 13:58:34 ] |
Pereira Poddębice | 2015-12-27 16:10:23 Co do pościgu- to wykorzystałem te elementy przewagi, jakie miałem. Policyjne Caro nie chodziły rewelacyjnie, ale na pewno osiągały większe prędkości, niż Łada 1300.
Rasowanie motoru 1300 nie da za dużo, lepiej zrób z tego 1600 lub kup większy silnik 1700. |
leszczyna Babadag | 2015-12-27 16:29:52 Trzymam w ręce dowód rejestracyjny łady 21072 1300 (1294) z roku 1986( podałem błędnie w opisie 85 już poprawiłem) moc to 52kW. silnik 2105. Mój styl jazdy to styl szofera królowej angielskiej a więc moc wydaje się odpowiednia %20x(). |
bartcom Kandydat na Kandaydata Łada 1300S VAZ 21072 Chrztowo | 2015-12-27 18:39:20
Ale ten kompresor do 1300, czy nie warto w to pójść? Ktoś sprawdzał? Zrobić 1600 - ale jak? wał 2103 1.5+krótkie korby czy +krótkie tłoki (od czego)? - co z przeciwwagami na wale? (zahaczają czy nie zahaczają?) - wałek rozrządu, gaźnik ? - spalanie stukowe? - trwałość? Jesli jest niższa niż 50 tys. - chyba nie warto... - robi to ktoś już konkretnie w short-rodzie doświadczony aby zrobić to trwale? PS. Gdzie jest dział tuning a w nim temat "short rod", znaleźć nie mogę?... |
Pereira Poddębice | 2015-12-29 09:25:29 Ale ten kompresor do 1300, czy nie warto w to pójść? Ktoś sprawdzał?
-dużo pracy i kasy, jeśli już uturbiać- to lepiej większy silnik Zrobić 1600 - ale jak? wał 2103 1.5+krótkie korby czy +krótkie tłoki (od czego)? -silnik 1300, wał 1500, korby albo z Rosji (kolega Bartixir może Ci pomóc), albo z Węgier, albo od któregoś silnika DOHC, nie pamiętam już, którego, tłoki 1300 modyfikowane lub tuningowe - co z przeciwwagami na wale? (zahaczają czy nie zahaczają?) - jak skrócisz tłok, to chyba nie - wałek rozrządu, gaźnik ? -zawsze warto przy tuningu zrobić - spalanie stukowe? - jak nie przesadzisz ze stopniem sprężania, to nie będzie problemu - trwałość? Jesli jest niższa niż 50 tys. - chyba nie warto... -zależy, co zrobisz z silnikiem i w jaką moc celujesz... oraz jak jeździsz - robi to ktoś już konkretnie w short-rodzie doświadczony aby zrobić to trwale? - zdaje się, że Morphio aktualnie robi, poszukaj jego tematu PS. Gdzie jest dział tuning a w nim temat "short rod", znaleźć nie mogę?... - wiedza jest rozczłonkowana, szukaj wyszukiwarką |