Rav4 2008 2.2 Dcat Problem z odpaleniem po dluzszym postoju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Pojazd

Rav4 2008 2,2 Dcat.
Zrobiło się chłodniej, mam problem z odpalaniem auta rano. Kręci i Kręci tak jakby nie dostawało paliwa. Gdy użyję samostartu, dosłownie jeden psik w małą rurkę odchodząca od filtra powietrza to pali za pierwszy. Każdy kolejny rozruch jest bezproblemowy. Świece w jakimś warsztacie niby były sprawdzane i są OK. Filtr Paliwa Knecht zmieniany w październiku.
Problem zaczął się od 1 stycznia kiedy to auto postało przez cały ten okres sylwestra i nowego roku w garażu. Wystarczy około 6 godzin i auto znów ma problem z odpaleniem

Auto nie wydaje się żeby traciło moc.
Na początku listopada miałem przypadek że straciła moc, choinka na desce standardowo, nie mogłem wczłapać się pod górkę. Wyrzuciło błąd P0093 o nieszczelności.

Teraz gdy mam te problemy z odpaleniem, nie ma żadnych błędów.
Robiłem kilkukrotnie TEST the Fuel Leak - nic nie wyrzuciło.
EGR też czyściłem jakiś czas temu.
Gdy silnik pracował , zdjąłem wtyczkę z zaworu SCV, silnik zgasł.


Planuję zmienić filtr na oryginalny. Wiele osób mówi że jak Toyota to Tylko oryginał.

Ktoś coś podpowie ?

Wrzucam screena, z korekcjami wtrysków chwilę po odpaleniu.
Oraz z testu Fuel Leak obroty 2011RPM






[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-06 23:00:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-06 23:01:56 ]
  
 
Cytat:
2016-01-06 22:56:46, baczes pisze:
Witam, Pojazd Rav4 2008 2,2 Dcat. Zrobiło się chłodniej, mam problem z odpalaniem auta rano. Kręci i Kręci tak jakby nie dostawało paliwa. Gdy użyję samostartu, dosłownie jeden psik w małą rurkę odchodząca od filtra powietrza to pali za pierwszy. Każdy kolejny rozruch jest bezproblemowy. Świece w jakimś warsztacie niby były sprawdzane i są OK. Filtr Paliwa Knecht zmieniany w październiku. Problem zaczął się od 1 stycznia kiedy to auto postało przez cały ten okres sylwestra i nowego roku w garażu. Wystarczy około 6 godzin i auto znów ma problem z odpaleniem Auto nie wydaje się żeby traciło moc. Na początku listopada miałem przypadek że straciła moc, choinka na desce standardowo, nie mogłem wczłapać się pod górkę. Wyrzuciło błąd P0093 o nieszczelności.


Jak stosujesz Knechta Mahle czy Filtrona to zawsze pozniej sa klopoty.Wymien filtr i wymieniaj co 10 max 15 tys, jak tylko temperatura spada ponizej -5 lej antyzel przeciwko wytracaniu sie parafiny.Mozliwe ze na tym sie skonczy.
  
 
W poprzednią zimę miałem Mann i nie było takiego problemu a zmieniam zawsze wszystkie filtry co 10 przy zmianie oleju.

Czyli prawdą jest że Toyota to tylko oryginalny filtr ? To moja pierwsza Toyota.

Tak czy inaczej zamówiłem już filtr paliwa i zawór scv. Zmienię w weekend.

Czy jest sens sprawdzać ciśnienie Paliwa, kiedy nie chce mi odpalić ? Czy taki odczyt coś wniesie do rozwiązania problemu?
  
 
Cytat:
2016-01-08 12:41:37, baczes pisze:
W poprzednią zimę miałem Mann i nie było takiego problemu a zmieniam zawsze wszystkie filtry co 10 przy zmianie oleju. Czyli prawdą jest że Toyota to tylko oryginalny filtr ? To moja pierwsza Toyota. Tak czy inaczej zamówiłem już filtr paliwa i zawór scv. Zmienię w weekend. Czy jest sens sprawdzać ciśnienie Paliwa, kiedy nie chce mi odpalić ? Czy taki odczyt coś wniesie do rozwiązania problemu?


Tak zrob zapis obroty silnika i cisnienie zadane target i otrzymane.a scv niekoniecznie chyba ze masz zmodyfikowany.
Najwazniejsze obroty cisnienie swiece zarowe paliwo i aktualne oprogramowanie.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-01-08 15:33:33 ]
  
 
Dziś auto stało sobie pod firmą od 7.30 do 16.00. Odpaliłem na samostart. Po kilku metrach choinka na desce. Brak mocy. Pojawił się P0093 co nawet przy męczeniu testem The Fuel Leak nie wyskoczyło.

Co do oprogramowania, czy da się sprawdzić jakie jest aktualnie , jakie powinno być?
Zawór SCV zamówiłem ori denso. Czy jest zmodyfikowany ciężko powiedzieć. Czytałem gdzieś o tym że zmodyfikowany dodatkowo wykonuje ruch obrotowy. Jak przyjdzie jutro będe mógł podrzucić zdjęcie. Zrobię jeszcze pomiary jutro z rana kiedy nie będzie chciał odpalić.

Dzięki za odpowiedź i czekam na dalsze porady

Ramki błędu poniżej.








Bezpośrednie linki
screen1

screen2


[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-08 21:54:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-08 21:54:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-08 21:55:43 ]
  
 
Dziś +1 u mnie. Auto stało całą noc na dworzu, odpaliłem bez problemu :/
  
 
Cytat:
2016-01-09 10:37:11, baczes pisze:
Dziś +1 u mnie. Auto stało całą noc na dworzu, odpaliłem bez problemu :/

Normalnie jak jest blad P0093 to sa wtryski do wymiany bo sa nieszczelne na przelew.Lub gdy jest chip zwiekszajacy moc.W szczegolnych przypadkach moze tez powstac gdy jest dziadoskie paliwo lub zapchany filtr co zreszta na jedno wychodzi.Scv nie wywola tego bledu.
  
 
Kiedy było ciepło nie było tego problemu, czy to niższa temperatura może postęgować ten problem? W poprzednia zimę nie miałem żadnych problemów
  
 
Czy po wymianie zaworu SCV trzeba modyfikować oprogramowanie ?
  
 
Cytat:
2016-01-13 20:01:05, baczes pisze:
Czy po wymianie zaworu SCV trzeba modyfikować oprogramowanie ?



raczej nie ja tydzien temu wymienialem dwa zaworki tylko ze w II 2.0 D4D i nicnie programowalem i auto zaczelo smigac jak nowe
  
 
Cytat:
2016-01-13 20:01:05, baczes pisze:
Czy po wymianie zaworu SCV trzeba modyfikować oprogramowanie ?

Dobrze jest wgrac najnowsze bo byly modyfikacje m.innymi na cold starty i zalecana inicjalizacja pompy testerem Toyoty.W pompach dwu zaworowych starego typu niema inicjalizacji pompy.
  
 
A jak rozpoznać zawór w zmodyfikowanej wersji? czy są dostępne poza serwisem?
  
 
Wczoraj wymieniłem SCV i filtr paliwa w serwisie na oryginalny. Dziś powtórka z rozrywki. Wrzucam screena . Fuel Press : 0.
Może ktoś coś podpowie ? Pompka w baku nie żyje?
Przypomnę że gdy w tym tyg było 0-1 *C to nie było problemu. Dziś u mnie w nocy było do -7. Obecnie -4.






Link bezpośredni




Link bezpośredni do screena.


[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-16 12:09:24 ]
  
 
Proszę potraktować poniższy post jako nieistniejący .
Nie odpaliłem nagrania ;/ i dlatego Fuel Press 0.

Poniżej nowy screen tuż przed końcem nagrywania. Widać chyba ewidentnie to że pompa nie wyrabia i nie daje odpowiedniego ciśnienia. Proszę o komentarz. Co teraz począć ?



Link bezpośredni
  
 
Cytat:
2016-01-16 14:30:51, baczes pisze:
Proszę potraktować poniższy post jako nieistniejący . Nie odpaliłem nagrania ;/ i dlatego Fuel Press 0. Poniżej nowy screen tuż przed końcem nagrywania. Widać chyba ewidentnie to że pompa nie wyrabia i nie daje odpowiedniego ciśnienia. Proszę o komentarz. Co teraz począć ?


Zrob test akumulatora jaka jest jego zdolnosc rozruchowa oczysc mase pod akumulatorem na nadwozie odpompouj paliwo do butelki i wystaw na dwor sprawdz czy nie zgestnieje na mrozie.Na ta chwile slabo kreci i niema cisnienia paliwa tyle mozna stwierdzic napewno .A teraz trzeba wykluczac po kolei czy akumulator czy rozrusznik a juz najprawdopodobniej letnie paliwo.
  
 
Paliwo tankowalem arktyczne do -37. Na sprawdzonej stacji, mam też je w innych autach, a co do akumulatora to sprawdzę jeśli nie będzie chciał odpalić podłączę kablami do innego odpalenego już auta. Jakie powinny być obroty przy odpalaniu. Akumulator rzeczywiście sprawdzę bo w momencie kręcenia spada z 11.8 do około 9 jak widać.
Podczas kręcenia wydaje się że w miarę sprawnie kręci . Ale sprawdzę

[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-16 18:53:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-16 18:55:20 ]

Przed chwilą zrobiłem test podpialem drugiego odpalonego diesla przewodami auto nie odpaliło po 5 kreceniach, nie widać było kontrolki akumulatora podczas kręcenia, 6 kręcenie jedna mała dawka samostartu załapał za razem, szybko zgasilem, ponowne odpaleniu załapał pod sam koniec pierwszego kręcenia. Co teraz? Pompa do sprawdzenia?

[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-16 19:17:36 ]
  
 
Cytat:
2016-01-16 18:47:43, baczes pisze:
Paliwo tankowalem arktyczne do -37. Na sprawdzonej stacji, mam też je w innych autach, a co do akumulatora to sprawdzę jeśli nie będzie chciał odpalić podłączę kablami do innego odpalenego już auta. Jakie powinny być obroty przy odpalaniu. Akumulator rzeczywiście sprawdzę bo w momencie kręcenia spada z 11.8 do około 9 jak widać. Podczas kręcenia wydaje się że w miarę sprawnie kręci . Ale sprawdzę [ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-16 18:53:14 ] [ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-16 18:55:20 ] Przed chwilą zrobiłem test podpialem drugiego odpalonego diesla przewodami auto nie odpaliło po 5 kreceniach, nie widać było kontrolki akumulatora podczas kręcenia, 6 kręcenie jedna mała dawka samostartu załapał za razem, szybko zgasilem, ponowne odpaleniu załapał pod sam koniec pierwszego kręcenia. Co teraz? Pompa do sprawdzenia? [ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-16 19:17:36 ]

No nic nie zrobiles zeby cokolwiek wykluczyc z tego co napisalem ponizej.A to co zrobiles to niby czego dowiodlo?
  
 
Myślę że paliwo można wykluczyć, 2 auta tankowane wczoraj do pełna. Oba stały na dworzu. Drugie odpaliło bez problemu, toyota nie. Podłączyłem akumulator do ładowania. Odpalając poprzez kable chciałem wykluczyć jego niedoładowanie. Masę przeszlifowałem papierem i potraktowałem sprayem do klem. Jutro po ładowaniu wezmę miernik i sprawdzę akumulator i ładowanie alternatora.
Akumulator Toyoty, mam fakturę z listopada 2013.

Jak więc sprawdzić rozrusznik ? Ewentualnie czemu jeszcze warto się przyjrzeć.

Czy świece mogą jakoś słabiej grzać, niby były sprawdzane i żadna nie jest spalona


Jak do tej pory zapomniałem jeszcze podziękować za te wszystkie podpowiedzi .
Chciałbym coś tam w miarę w swoim zakresie sprawdzić zanim oddam auto do serwisu i wymienią mi pompę i wszystkie wtryski . Choć też zapewniali że zaworek na 90% procent pomoże.
Jedyna korzyść z tego to taka że auto dostało trochę wigoru .
Dodam może jeszcze że mam przycisk start/stop do odpalania, ale zawsze najpierw włączam zapłon bez wciśniętego sprzęgła dopiero potem startuję.


[ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-17 01:16:33 ]
  
 
Cytat:
2016-01-17 01:08:13, baczes pisze:
Myślę że paliwo można wykluczyć, 2 auta tankowane wczoraj do pełna. Oba stały na dworzu. Drugie odpaliło bez problemu, toyota nie. Podłączyłem akumulator do ładowania. Odpalając poprzez kable chciałem wykluczyć jego niedoładowanie. Masę przeszlifowałem papierem i potraktowałem sprayem do klem. Jutro po ładowaniu wezmę miernik i sprawdzę akumulator i ładowanie alternatora. Akumulator Toyoty, mam fakturę z listopada 2013. Jak więc sprawdzić rozrusznik ? Ewentualnie czemu jeszcze warto się przyjrzeć. Czy świece mogą jakoś słabiej grzać, niby były sprawdzane i żadna nie jest spalona Jak do tej pory zapomniałem jeszcze podziękować za te wszystkie podpowiedzi . Chciałbym coś tam w miarę w swoim zakresie sprawdzić zanim oddam auto do serwisu i wymienią mi pompę i wszystkie wtryski . Choć też zapewniali że zaworek na 90% procent pomoże. Jedyna korzyść z tego to taka że auto dostało trochę wigoru . Dodam może jeszcze że mam przycisk start/stop do odpalania, ale zawsze najpierw włączam zapłon bez wciśniętego sprzęgła dopiero potem startuję. [ wiadomość edytowana przez: baczes dnia 2016-01-17 01:16:33 ]

W diagnostyce obowiazuje pewna koplejnosc od rzeczy które można sprawdzić latwiej do tych których sprawdzenie jest bardziej pracochłonne ,po te których się sprawdzić nieda wtedy trzeba wykluczyć pozostale.
wiec jeżeli slabo kreci to poprawiamy mase i robimy pomiar zdolności rozruchowej akumulatora jeżeli zmierzymy powyżej 600A i dalej slabo kreci naprawiamy rozrusdz nik jeżeli poniżej 600A to najpierw wymieniamy akumulator.Podpiecie kabli sluzy do naladowania rozładowanego akumulatora i probie odpalenia.Jezeli akumulator ma zmierzone np. 400A rozruchu to dobre kable przeniosą 150A i dalej masz 550A za mało żeby odpalić sprawnego Adeka.
Po pierwsze trzeba doprowadzić do stanu aby po nocy na mrozie krecil 230-260 obrotow i miał powyżej 25Mpa ciśnienia na listwie. bo to minimalne warunki do odpalenia.Jezeli tak jest i nie odpala to pompa i wtryski do sprawdzenia.
Ale zawsze zaczynasz od swiec zaqrowych masy i paliwa dobrze tez oczyscic Egr.
I nieważne ze były sprawdzane tydzień temu sprawdzasz teraz bo to jak z zarowkami teraz działa a za chwile jest spalona.Paliwo nieważne ze było dobre tankowane wczoraj... lejesz w butelke i wystawiasz na dwor jak na drugi dzień plywaja flupy grysik lub cos białego eliminujesz paliwo.
Trafiaja do mnie na lawetach auta gdzie zregenerowali pompy wtryski i nie pomoglo być może były niesprawne ale niewiadomo.Wiadomo natomiast ze w paru po oczyszczeniu masy pomoglo a w paru po zrobieniu rozrusznika a jeszcze w innych wymiana paliwa.
Wiec lepiej robic po kolei niż potem sobie pluc w brode ze się zbagatelizowalo taka pierdole.
Oprogramowanie tez było z bledami i jeżeli nie masz ostatniego ze zmodyfikowanych to tez nie będzie dobrze.
  
 
Ok, dzięki za dokładne wytłumaczenie, od tego zacznę. Czy poprzez techstream jestem w stanie sprawdzić wersję oprogramowania?. Mam nadzieję że jutro przywali mrozem i będę mógł wszystko sprawdzić.
Szkoda ze nie mam takiego specjalisty w swojej okolicy