POMOCY!!! nie odpala.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam cabrio mk7 z 95r. Nie działał mi wentylator chłodnicy próbowałem naprawić... Wynikło że napięcie które dochodzi do wentylatora było w granicy 2-4v. Momentami skoczyło do 10-11 ale wentylator i tak nie działał.

Ruszałem trochę kablami przy akumulatorze tzn. sprawdzałem bezpieczniki wszystko ok. Przy przekaźniku (takim zielonym to samo napięcie od 2-4v. Przeczyściłem jedną masę na podszybiu oraz zdjąłem plastik przy komputerze przy nogach pasażera.


Teraz problem jest taki że gdy przekręcam stacyjkę to kontrolki wszystko działa ale nie słychać pompy paliwa oraz po przekręceniu stacyjki do odpalania, rozrusznik wogóle nie kręci...


Co może być nie tak?

Dodam że napięcie na bezpieczniku z ikoną silnika oraz drugim obok z ikoną "kat" napięcie wynosi 2v


Gdzie szukać przyczyny? auto wczesniej odpalało bez problemu przez cały okres 2 lat jak je mam.
  
 
może banalne ale sprawdź napięcie na aku?
  
 
jednopinowy kabel, taki grubszy czarnoczerwony przy akumulatorze. Zobacz go przy aku, Idzie z skzynki bezp. do wzbudzenia rozrusznika, obok aku ma kostkę rozpinającą.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Może jak ruszyłes przewody przy aku to odpadł przewód masowy, włączając w to również ten przykrecony do blachy przy akumulatorze?
  
 
Napięcie na akumulatorze ok.


Masy przy akumulatorze ok.
Plusy również ok nawet sprawdzałem za bezpiecznikami żarówką bo wiadomo że miernik może pokazywać ale może być za słabe napięcie więc wolałem sprawdzić żarówką jeszcze dla pewności.


Ten kabel wzbudzający rozrusznik sprawdzę.


A nie wiem czy dobrze myślę bo jeżeli nie działa pompa paliwa ani rozrusznik a reszta wszystko działa (światła, radio nawiew, licznik itp. )
To może jest uszkodzony jakiś kabel ze stacyjki który podaje plus na rozrusznik i pompę paliwa. Ale znowu coś wyczytałem że pompa paliwa jest sterowana minusem z kompa silnika.


A może to objawy skrzynki bezpieczników?


Kurcze naprawdę nie wiem co by pierwsze sprawdzić Dla tego pytam na forum bo może ktoś miał podobny problem a nie chce wybebeszać pół auta by sprawdzić wszystkie kable.
  
 
Zobacz jak czy gaśnie dioda od immobilizera przy zegarku
  
 
Dioda wogólę nie świeci/mruga. Kolega z tego forum mówi że RQB nie ma immobilizera
  
 
tak dla pewności to sprawdz jeszcze wstrząsówke
  
 
Okazało się że jednak immo jest bo bez kluczyka auto nie odpala.
Problem chyba rozwiązany. Albo coś z immo albo z kostką stacyjki ponieważ poruszałem tym i tym po pukałem lekko i odpala

Kostkę stacyjki wymienię i zobaczę jak temat się powtórzy to immo szwankuje.


Ktoś wie czy od immobilizera wystarczy wymienić ten plastik wokół stacyjki czy jest on przypisany do danego kluczyka?

Czy kluczyk i kod immo jest w komputerze i kluczyk tylko z nim jest związany?

[ wiadomość edytowana przez: rider49 dnia 2016-07-18 22:53:38 ]
  
 
Kluczyk jest przypisany do kompa albo do zewnwtrznego modułu PATS za schowkiem i za wygluszeniem schowanym.

Zmiama tego czytnika przy stacyjce nic nie da na zmianę pastylki w kluczyku, bo to tylko czytnik.
  
 
może poprostu odepnij aku na kilka minut i zadziala U mnie zachowanie auta bylo identyczne , przekazniki klepały a pompa paliwa nie dzialala ani rozruch nie krecił , przyczyną okazało się być zawieszenie się autoalarmu i wystarczyło zresetować hama Pozdrawiam.
  
 
przeczyściłem ten czytnik od immo i jak na razie odpala. Dziękuje wszystkim za szybkie odpowiedzi i porady.