Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-10-20 08:17:29 Ja myślę, że po prostu nie szukaj gotowych rozwiązań, jedź z tym do tokarza i zamów indywidualnie przejściówki. Zamontuj korektor szeregowo na tylny obwód. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2016-10-20 16:48:47 na pewno nie jest to 1/8" bo to jest gwint a'la 3/4mm tylko 3/8" bo to a'la 10mm i nie ma się co dziwić że z ciebie leją hurtownicy
jeśli mam rację to na alledrogo takie końcówki zanabędziesz drogą kupna choćby tutaj
nic podobnego, skoro do pierwszej sekcji podłączasz przód a do drugiej tył to jak ? tracisz układ mieszany i niezależny dla każdego koła, przy czym jak jeden przewód strzeli to i tak tracisz jeden układ |
kowal00 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara Warszawa | 2016-10-22 11:53:12
To po kolei: Rozumiem, że mimo że na rysunku technicznym willwood pisze 1/8, to powinienem szukać przejściówki, której strona ,,męska" to 3/8"? A po ,,damskiej" stronie, żeby już nie mnożyć ponad potrzebę typów gwintów, standardowe ładowskie 1,25 mm? Względem sposobu podpięcia: wiem, że tracę mieszany obwód (w którym jak jedną sekcję trafi szlag, to hamuje jeszcze jedno przednie koło, jedno tylne), ale nie bardzo wiem jak inaczej by to miało być wpięte. Jakoś trzeba zrobić, żeby cały tył schodził się w jednym miejscu - w korektorze. Jeśli zachowa się standardowe podłączenie i żeby podpiąć korektor chlaśnie się przewody idące na tył, zrobi trójnik, żeby wpiąć się w korektor, potem za korektorem znów trójnik, żeby rozejść się na 2 tylne koła, to korektor staje się miejscem, gdzie obie sekcje się łączą, right? I zamiast mieć trochę złą sytuację z rozwiązania, o którym ja myślę (że mamy 2 sekcje, ale nie książkowe, bo jedna to cały przód, druga to cały tył), mamy de facto jedną sekcję, bo przez to, że 2 sekcje schodzą się w korektorze, nieszczelność w jednej sekcji jest jednocześnie nieszczelnością w drugiej. I wtedy to już zostaje tylko hamowanie ręcznym Może mi coś umyka, bo ja wykształcenia socjolog, z zawodu księgowy, więc kumulacja nieszczęść, tak że niech się nikt o lamerskie pytania nie obraża Dzięki za rady i cierpliwość. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-10-22 13:17:11 Pompa hamulcowa ma dwie sekcji, nie cztery. Czyli przod i tyl. Wiec jakie jedno kolo przednie i jedno kolo tylne? ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
kowal00 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara Warszawa | 2016-10-22 13:31:21
Dwie sekcje, każda ma 2 wyjścia. Z jednej idzie jeden przewód na PP, jeden na LT. Z drugiej sekcji idzie jeden przewód na LP, drugi na PT. Czy nie? Jeśli tak, to jak padnie 1 sekcja, zostaje się z jednym hamującym kołem z przodu i jednym hamującym kołem z tyłu. Zmiana, którą ja chcę wprowadzić zaskutkuje tym, że jak padnie 1 sekcja, to albo się straci cały tył, albo cały przód. Obrazek, który to pokazuje jest w opisie korektora na tunigsport.ru: http://tuningsport.ru/catalog/gidroruchniki-i-regulyatory-tormozov-c-244/kran-regulyator-tormoznogo-balansa-flazhkovyy-wilwood-2715/ |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2016-10-22 13:31:33 tu masz przekrój pompy hamulcowej dwusekcyjnej [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-10-23 02:39:33 ] |
kowal00 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara Warszawa | 2016-10-22 15:08:06
To chyba rzeczywiście nie kumam. Piszesz, że ,,to wciąż jedna sekcja". A przecież prawy tył i lewy tył są podpięte do 2 oddzielnych sekcji, jedna strona do przedniej, druga do tylnej. Które to sekcje przestaną być oddzielne, jeśli przy pomocy trójników je połączę na potrzeby wpięcia w korektor (jak mają punkt wspólny - odcinek między pierwszym trójnikiem, korektorem i drugim trójnikiem). Bo, załóżmy, że szlag trafia przewód, który wchodzi w korektor (czyli przewód za trójnikiem, w którym połączyliśmy oba przewody idące na tył)- płyn spierdziela wtedy z obu przewodów idących na tył, czyli z obu sekcji. Jeśli coś źle rozumiem, to obawiam się, że trzeba mi to drukowanymi i wężykiem wyjaśnić, bez skrótów myślowych Jeśli da się podłączenie zrobić bez zaślepki na pompie, to tym lepiej, chociażby dlatego, że uniknie się dyskusji z diagnostą na stacji kontroli. I zachowa się bliski standardowemu układ przewodów. Korektor jest identyko z tym, do którego opisu na tuningsport.ru link wrzuciłem wcześniej. A w pierwszym poście zaczynającym cały wątek jest link do rysunku technicznego na stronie wilwooda. |
Michau87 Lada 2103 Warszawa | 2016-10-23 00:12:12 Kowal kumasz dobrze, jeżeli masz podpięte krzyżowo to faktycznie po wpięciu trójnika miedzy oba tyły płyn spierdzieli z obu sekcji jeżeli dojdzie do uszkodzenia tak jak mówisz. Dlatego możesz podpiąć pod jedną sekcję przód pod drugą tył i wtedy problem rozwiązany bo w razie awarii tracisz tylko jedną sekcje. A to czy zrobisz to za pomocą 4 wyjść i trójnika czy też 3 wyjść i zaślepki to chyba nie ma znaczenia. Jedynie musisz zamienić układ krzyżowy na taki, w którym przód zasila jedna sekcja, a tył druga. |
kowal00 SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada Samara Warszawa | 2016-10-24 15:54:44
Dzięki. Bo już zaczynałem podejrzewać, że jakoś fundamentalnie źle rozumiem jak działa układ hamulcowy. Zaślepka to popularne rozwiązanie, np. w wozach, gdzie ludzie sobie robią hydrauliczny ręczny. Zakładam, że przewaga nad puszczeniem 4 przewodów jest taka, że idzie wtedy na to mniej miedzi, mniej połączeń, z których każde jest potencjalnym źródłem nieszczelności. No i im więcej przewodu, tym więcej płynu (a jak płyn do sportu, to każde pół litra kosztuje). Podjadę jeszcze z tym korektorem do Carixu (dla osób spoza w-wy: to sieć sklepów z artykułami tylko i wyłącznie do hamulców), może jakieś przejściówki dobiorą. Choć już nie raz mnie zaskakiwali, że dość prostych rzeczy nie mieli, bo się zbytnio nastawili na masową sprzedaż cheap-shitowych, budżetowych klocków do wszystkiego co jeździ po naszych drogach. Jak nie oni, trzeba będzie z neta coś ściągnąć albo wziąć wolne przedpołudnie i podjechać do tokarza. Jeszcze raz dzięki wszystkim za cierpliwość i rady, kowal |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2016-10-25 21:54:18 trzeba przyznać że dyskusja w wątku takim jak ten potrafi zrobić sieczkę z mózgu
Kowal, dlaczego nie pamiętam cię z żadnego zlotu ????? |