ładowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatm - nowy zakup łady Nivy 2005r dojechałem do domu od sprzedawcy jakieś 80 km i rano już auta nie odpaliłem brak mocy na aku - wiec naładowałem pojechałem do sklepu - sprawdzili aku - że niby jest dobre ładowanie około 13,7 postanowiłem wymontować alternator wymieniłem mostek - zamontowałem i dalej ładowanie 13,7 bez obciążeń świateł- czy jest jakiś przekaźnik ładowania ? widziałem ze coś takiego można kupić do łady- proszę o jakieś informację
  
 
13.7V to chyba w normie? U mnie jest podobnie na nowym alternatorze.
  
 
13,7 to dobre ładowanie. Akumulator złom, lub coś kradnie prąd
  
 
witam a nie powinno być 14,5 v ładowanie jak w innych autach ?
kurcze aku sprawdzali w sklepie przyrządem i podczas zwarcia trzymała sie wskazówka w jednym miejscu - a co może kraść prąd ???? no nic ogólnie wpadłem na pomysł pożyczyć inne aku i sprawdzić co będzie
  
 
Prawidłowe napięcie ładowania bez obciązenia to 14,0 -14,4V niektórzy twierdzą ze zaczyna się od 13,9V co do obciązenia to przeważnie nieznacznie spada o 0,1 – 0,2V w moim przypadku jest 14,35V bez obciązenia a 14,3 V z właczonymi swiatłami mijania

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2017-07-29 21:45:17, ROGOL78 pisze:
Wiatm - nowy zakup łady Nivy 2005r dojechałem do domu od sprzedawcy jakieś 80 km i rano już auta nie odpaliłem brak mocy na aku - wiec naładowałem pojechałem do sklepu - sprawdzili aku - że niby jest dobre ładowanie około 13,7 postanowiłem wymontować alternator wymieniłem mostek - zamontowałem i dalej ładowanie 13,7 bez obciążeń świateł- czy jest jakiś przekaźnik ładowania ? widziałem ze coś takiego można kupić do łady- proszę o jakieś informację



13,7 zawsze czy na jałowych obrotach i bez obciążenia? Podczas jazdy to coś zupełnie innego.
U mnie problemem okazał się pasek klinowy. Niby nowy, niby poprawnie naprężony a jednak pod obciążeniem koła pasowe kręciły się nieco szybciej a pasek uślizgiwał. Gołym okiem nie było tego widać..(!) Na postoju ładowanie wzorowe a podczas jazdy <12V
Podłącz woltomierz pod aku, włącz wszystko co się da (światła, dmuchawę, grzanie tylnej szyby) i zrób parę przygazówek - u mnie ładowanie spadało zamiast wzrastać.

Mam teraz w kabinie podłączony na stałe woltomierz - elektrowentylatory ŻRĄ bardzo dużo prądu

Powodzenia bo wiem jak to wnerwia