Spaliny przy wlewie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadam Toyote Corolle Verso 2003 rok 2,0 D4D, zaczeło się coś dziać od niedawna, a mianowicie podczas parkowania najczęściej, (podczas jazdy nic się nie działo), zaczeły spadać mi obroty i że zaczeła mi się zapalać kontrolka check engine, silnik jeszcze chodził na bardzo wolnych obrotach, gdy próbowałam ruszyć do przodu samochód gasł, po podłączeniu u mechanika pod komputer wykazało dwa błędy o zaworach scv, wysłałam je do regeneracji i okazało się, że zawory są w porządku, natomiast zauważyłam, że po odkręceniu korka od wlewu oleju zaczeły wylatywać śmierdzące i praktycznie czarne spaliny, oleju średnio dolewam 1l tak na jakieś 900 km, mechanik powiedział, że to mogą być uszczelniacze na wtryskach bo co gorsze wtryski, dlatego stąd moje pytanie co może być powodem takim objawów jak myślicie
  
 
Cytat:
2018-02-13 14:28:16, karolina00 pisze:
Witam posiadam Toyote Corolle Verso 2003 rok 2,0 D4D, zaczeło się coś dziać od niedawna, a mianowicie podczas parkowania najczęściej, (podczas jazdy nic się nie działo), zaczeły spadać mi obroty i że zaczeła mi się zapalać kontrolka check engine, silnik jeszcze chodził na bardzo wolnych obrotach, gdy próbowałam ruszyć do przodu samochód gasł, po podłączeniu u mechanika pod komputer wykazało dwa błędy o zaworach scv, wysłałam je do regeneracji i okazało się, że zawory są w porządku, natomiast zauważyłam, że po odkręceniu korka od wlewu oleju zaczeły wylatywać śmierdzące i praktycznie czarne spaliny, oleju średnio dolewam 1l tak na jakieś 900 km, mechanik powiedział, że to mogą być uszczelniacze na wtryskach bo co gorsze wtryski, dlatego stąd moje pytanie co może być powodem takim objawów jak myślicie

Jaki dokladnie byl kod bledu??
Po odkreceniu korka zawsze wylatuja spaliny bo zawsze tam sa ....to przedmuchy ze skrzyni korbowej pomiedzy tlokiem a cylindrem.Pytanie ile ich jest ???Wiec trzeba zdjac wezyk odmy i sprawdzic czy fest kopci ,a nie przez korek.Jezeli samochod ma okolo 200tys nalezy wymienic kpl uszczelek pod wtryskami wyslac wtryski do sprawdzenia i wymoczyc pokrywe zaworow z separatorami odmy np w Brudpurze -odoleiwiacz musi byc czysty bez osadow wtedy jest szansa ze spadnie zuzycie oleju.
  
 
Cytat:
2018-02-13 21:38:28, Bigelektron pisze:
Jaki dokladnie byl kod bledu?? Po odkreceniu korka zawsze wylatuja spaliny bo zawsze tam sa ....to przedmuchy ze skrzyni korbowej pomiedzy tlokiem a cylindrem.Pytanie ile ich jest ???Wiec trzeba zdjac wezyk odmy i sprawdzic czy fest kopci ,a nie przez korek.Jezeli samochod ma okolo 200tys nalezy wymienic kpl uszczelek pod wtryskami wyslac wtryski do sprawdzenia i wymoczyc pokrywe zaworow z separatorami odmy np w Brudpurze -odoleiwiacz musi byc czysty bez osadow wtedy jest szansa ze spadnie zuzycie oleju.





P1229 i P1228, ale skasował je mechanik i dalej to samo, no ale zawory dobre, no po odkręceniu tych spalin jest całkiem sporo, ale korek normalnie dokręcić można, nie ma aż takiego ciśnienia, żeby się nie dało dokręcić, okej dzięki za podpowiedź
  
 
Cytat:
2018-02-15 12:03:03, karolina00 pisze:
P1229 i P1228, ale skasował je mechanik i dalej to samo, no ale zawory dobre, no po odkręceniu tych spalin jest całkiem sporo, ale korek normalnie dokręcić można, nie ma aż takiego ciśnienia, żeby się nie dało dokręcić, okej dzięki za podpowiedź

Te bledy to niewydolność ukl paliwowego i z objawow to może się zawieszać wtryskiwacz na przelew lub listwa paliwowa.