Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2009-03-03 16:08:48 co myslicie o tym zeby w essim wyladowal silnik VR6? rozbilem dzisiaj moj 2 samochodzik (pasatB3 VR6) i raczej sie nie nadaje do naprawy.ale silnik nie zostal uszkodzony i tak mysle czy nie wstawic go do escorta... wiec mam dwa pytania?
czy taki pomysl wogle wypali i czy wiecie jaki mechanik by sie ewentualnie takim przeszczepem zajal? (na terenie trojmiasta) [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2011-07-10 20:30:53 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2012-03-27 08:08:40 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2012-07-05 08:47:38 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2012-09-08 15:29:27 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2012-09-08 15:29:56 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2012-09-24 20:01:26 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2012-09-24 20:02:22 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2013-08-15 21:58:36 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2013-08-15 23:51:59 ] [ wiadomość edytowana przez: Andre42212 dnia 2016-07-22 08:57:47 ] |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2009-03-03 16:17:49 Fizycznie możliwe jest wszystko, kwestia kasy i czasu. Skoro zmieścił się do fiesty to do esa tym bardziej wejdzie.
Przypuszczam, że nie obejdzie się bez ciachana pasa przedniego. [ wiadomość edytowana przez: Snale dnia 2009-03-03 16:18:42 ] |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2009-03-03 19:12:06 Jesli masz paska na czesci pod reka - sadze,ze jest to do zrobienia za nie duze pieniadze. Tylko musisz znalezc pomocnika,mechaniko-blacharza z zamilowania a nie takiego co woli nowe czesci tylko wsadzac i uszczelki pod glowica zmieniac. |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2009-03-04 15:21:03 a ja wam powiem że nie jeden z FEFK już nad tym myślał i po miesiącu sprzedał escorta |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-04 16:08:53
To akurat wiem. Chodzi mi ze zwykły zjadacz chleba nie bedzie pakował 10-15 tys w tak skąplikowane przeróbki, tylko po to żeby na codzień to użytklowac i co chwile cos naprawiać, bo to sie urwie, tamto peknie itd. Uturbienie, przekładka na inny silnik to nie jest nawet najmniejszy problem Problem zawsze leży w tym ze ktos sobie coś umyśli, a później zrezygnuje bo trzeba z miejsca wyłożyc 10 tys, [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2013-08-17 19:39:28 ] |
Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2009-03-04 16:36:09 hmmm... no wiec w przyszlym tygodniu essi i pasat trafiaja do mechanika koszt takiego SWAPA to ok. 2000zl... ale patrzac na forum niemieckie gdzie znalazlem 2 escorty VR6 to szczerze mowiac zaczynam gleboko sie zastanawiac nadf bezpieczenstwem konstrukcji... |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-04 17:01:30 2 tys za robocizne?? |
Suchii Sympatyk FEFK MKVII 1.8 (LPG) Gdynia | 2009-03-04 17:23:37 Magik123, powiem Tobie tak...
Napisałeś sporo prawdy o naszym forum, uparcie obstajesz przy swoim i po części masz rację, ale... Akurat ten przypadek jest inny, chłopak ma "za darmo" dawcę na swapa, więc "grube zakupy" odpadają. Fakt, potrzeba będzie sporo pracy, szczęścia i czasu, ale napewno nie pochłonie to 10-15tyś, oczywiście mogłoby, ale po co komu dolot ze złota? Optymistycznie patrząc 2-3 tyś, pesymistycznie w 5 tyś można się zamknąć na tip-top. Andre42212 podjedź do Zagiego w Gdyni, chłopak ma sporo modów za sobą, lubi wyzwania i dłubanie a przy tym ma całkiem niezły warsztat, jeśli uporał się w końcu ze ścierką coswort napewno zainteresuje się "Twoim projektem". |
jozwa_maryn Będzin | 2009-03-04 19:15:10 Magik, cóż jak wiekszosc spraw w życiu - rozchodzi sie o kasę. Ale znam osoby, które prowadzą normalne życie (rodzina) i mają stos zmartwień na głowie a jednak walczą Ci z bogatymi starymi raczej nie bawią sie w dłubanie starych trupów, po prostu zmieniają auta
Andre - mechanik Ci powiedzial 2000zl za wpakowanie VR6 do essa na gotowo? pokazywales mu oba auta, wytlumaczyles dobrze o co chodzi ? bo to brzmi jakbyście się nie zrozumieli lub mechanior nie wie co go czeka bo to nie będzie prosty swap i po drodze będą dziesiątki 'drobnych' komplikacji jak zamierza on rozwiązać zawieszenie tego silnika pod maską? trzeba wyrzeźbić poduchy. półosie zapewne skrócić,wyważyć i przerobic by weszly w escortowy zawias czy zdajesz sobie sprawe jakie to są koszty i jak dużo pracy wymaga pomierzenie i wyliczenie tego wszystkiego? a to tylko ułamek czynności, które będzie musial wykonać ten mechanior. Suchii - chyba nie robiles w zyciu zadnego swapa skoro twierdzisz,ze to sie zamknie w 2-3 tyś na początek trzeba wyłożyć 1000 pln na plyny,filtry,świece, przewody, uszczelki etc. Wielkie zakupy, a raczej wydatki są dopiero przed nim.. na te wszystkie zagadnienia do drodze, które moze z pozoru wydają sie błache [ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2009-03-04 19:17:11 ] [ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2009-03-04 19:19:19 ] |
Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2009-03-04 20:44:37 no wiec kwota 2000zl to jest taka kwota ktora raczej powinna starczyc...(SAM MONTAZ SILNIKA)trzeba bedzie doliczyc kwoty plynow itp... (znajomy mechaniki jest to dobry mechanik i w miare tani...w koncu sa jeszcze ludzie ktorzy robia cos bo lubia a nie zeby sie wzbogacic...Montowal mi 1.8silnik i zaplacilem pare groszy mimo ze wszystko bylo TIPTOP co do mechanika to raczej wie jaki to moze byc problem.jakis czas temu przekladal on z golfa do starego polo VR6 i efekt byl imponujacy... a z tego co wiem to fakt żezby bedzie sporo ale jak by nie patrzec jedyny taki essi w polsce byc moze bedzie |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-03-04 20:58:05
zycze powodzenia w przeróbce, moze akurat sie uda i my sceptycy bedziemy sie wstydzić swojej nie wiedzy. [ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2013-08-17 19:41:24 ] |
slawcek Sympatyk FEFK Cabz WRoCław | 2009-03-04 21:23:17 Co innego zeswapować 1,8 czy 2,0 z escorta do escorta w którym był 1,4 czy 1,6, a co innego VR6 z Gofra do escorta... |
Niezarejestrowany | 2009-03-04 21:26:39 powiem wam tak - mnie jak czytam wasze wypowiedzi w tym wątku.
Ogólnie jak ktoś się pyta co i jak (turbo, swap itp) to pada w jedną sekundę 50 odpowiedzi, że i tak skończy się na gadaniu. Tu mamy wg mnie bardzo realistyczny projekt. Samochód dawca i tak jest już własnością sprawcy zamieszania. Jeżeli jeździł nim do tej pory, to zna jego stan. kupując silnik z niewiadomego pochodzenia robimy generalke, a tutaj te koszty znikają, wyłączając standart olej i filtry, ale to nie robi 1000zł (chyba, że jeździcie Lexusem LS460 - dzisiaj na serwisie przeglad 30tyś zostawiłem 4tyś pln za auto szefa). Co do mechanika - w końcu padła odpowiedź, że jest to zanjomy sprawcy zamieszania, więc darujcie sobie liczenie robocizny jak w autoryzowanych serwisach. Podsumowując - nawet jeżeli dojdą jakieś dodatkowe wydatki to podejrzewam, że nie będzie to więcej jak 2tyś. i nawet jeżeli ktoś miałby wziąść kredyt na te 4 tyś to rata go nie zabije - rozbije go w czasie i rata będzie śmieszna. A po wszystkim będzie śmigał ESSIM VR6, z bananem na dziubie. |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2009-03-04 21:29:13 Koszt roboty może się zamknąć w 2000-3000tyś. Jak Facio to będzie robił nawet tydzień, to dla zwykłego mechanika spora kasa.
Jest jednak parę kwestii, które trzeba poruszyć: - cały przód musi mieć założone rozpórki (dolne i górne), żeby się auto nie rozjechało, - zrobi swap, wytnie potnie, może nawet odpali, ale auto będzie na 99% nie skończone i trzeba będzie rzeźbić dalej, żeby skończyć projekt (co pewnie pochłonie lekko z 1000zł jeszcze jak sam nie umiesz spawać, bo na pewno będzie trzeba trochę rzeczy przerobić, przespawać i jakieś wzmocnienia założyć), - co z wydechem? Przerobisz kolektor? Może to nie być takie proste, - instalacja elektryczna, ale to myślę, że będzie mały problem, bo masz kompletną instalkę z VW, - ciekawe czy maskę zamkniesz . Koszt przekładki silnika w CC 3000zł to cena masakryczna, ludzie to w garażu robią w ciągu jednego dnia z książką serwisową. |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2009-03-04 22:01:43
Wg mnie też nie. Nom niestety, ale wstawienie do Essa czegoś innego, niż silnik z RS to wyzwanie. Nawet jak ktoś chciałby 2.0 Zetec, to trzeba modzić z tego co ludzie piszą. Po prostu Ess ma mało miejsca pod maską, już 1.8 Zetec trochę zajmuje, nie mówiąc o 2.0 z RS'a. Załadowanie Turbo zamiast większego silnika wbrew pozorom raczej nie powinno być takie trudne, ale nikt tego w garażu nie przerabiał tak jak w przypadku np. CC&SC i z tego powodu w Essie jest to dość egzotyczna przeróbka (a firmy chcą kosmiczną kasę). Ps. Wiem, że to zdrada, ale jak masz już dawcę, to sprzedaj Essa kup Gofra II i bez większych trudności powinieneś silnik przełożyć. [ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-03-04 22:02:21 ] |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2009-03-04 22:13:31
Ja daje projektowi 50% szans. Sam powiem szczerze, że zbieram na inny samochód i przez myśl przeszło mi pierwsze turbo na forum (z racji posiadania gotówki na koncie). RDA zrobione na RQB + odprężenie silnika + turbina. Projekt to co najmniej 170KM, może udało by się to zrobić tak, żeby silnik jeszcze trochę bez remontu pochodził. Koszt założenia to mój mechanik i potem zestrojenie tego gdzieś. Mój pomysł poszedł się paść, bo trzeba zrobić kolektor (a to sporo kasy) no i Ess ma napęd na przód i stwierdziłem, że na 400m będę może najszybszy, a gdzie reszta zabawy (drift). |
Sjepka Sympatyk FEFK Honda & Honda Okrajnik k/Żywca | 2009-03-04 22:30:54 A stan budy??? Podłuznic??? Nie trzeba chyba tlumaczyc ze taki silnik jest spooooro ciezszy... Masa vr6+wieksza moc+zgnita podloga=??? Jak sie auto zachowa??? a hamulce??? Zostawisz serie??? Moze przydaloby sie tez je wzmocnic,moze tez z vr6?????? Chlodnica??? Z escorta??? |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2009-03-04 22:39:11
a półośki i piasty, mocowanie silnika ?? cała elektryka itd itp...... to w zasadzie prawie budowanie nowego auta.......... hehe ciekawe czy jakby kto chciał sprzedać takiego essa to kto go kupi........ pewnie jest to do zrobienia, ale jest to w cholerę rzeźba i szczerze mówiąc to osobiście bałbym się tym dalej poruszać niż 20km od domu |
Sjepka Sympatyk FEFK Honda & Honda Okrajnik k/Żywca | 2009-03-04 22:41:58
Dokladnie... Buda z Escorta na pewno nie byla zaprojektowana do czegos takiego. A zawieszenie? Moga sie dziac cuda... Nie da sie ukryc ze aby sie tym poruszac bezpiecznie trzeba pomyslec o praktycznie kazdy podzespole auta,bo taka przekladka niesie za soba koniecznosc zmodyfikowania wielu innych rzeczy... I wtedy zaczynaja sie schody,bo kupka pieniedzy przeznaczonych na ten cel moze sie okazac niewystarczajaca.... |