Yaris 14 d4d p1272

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam obroty 1911 rpm , cisnienie paliwa common rail 68 mpa,predkosc 68 km/h ,map 103 kpa, polozenie przepustnicy 0%,temperatura powietrza 2 stopnie ,silnika 42
zaworek scv by się przycinał czy paproch jakiś podszedł ? incjection volume 0,00mm3

[ wiadomość edytowana przez: avensis22d4d dnia 2013-02-06 09:01:24 ]
 
 
wymien filtr paliwa.
  
 
ok jutro się za to zabieram bo zaczoł gasnąć na wolnych obrotach pzdr.
 
 
FILTR wymieniony ale nic wnim nie pokojacego nie było syfu itp. jak z scv zdejmę kostke to silnik dalej chodzi a powinien zgasnać bo to on steruje przeplywem paliwa do pompy ?? check zapala się przewaznie na zimnym silniku nic pozostało czekać na dalsze objawy pzdr
 
 
Po wyciągnięciu wtyczki z zaworka SCV powinien Ci zgasnąć silnik. Jeżeli nie gaśnie to może oznaczać, że zawiesił się w pozycji otwartej i podaje paliwo.
Gaśnięcia silnika może być spowodowane odcięciem paliwa, gdy przycięty zaworek leje za dużo paliwa i nadmiernie wzrasta ciśnienie na listwie CR.
Widzę, że robiłeś testy - podeślij kompletne wyniki to zobaczę jak to wygląda.

  
 
Cytat:
2013-02-12 08:07:39, avensis22d4d pisze:
FILTR wymieniony ale nic wnim nie pokojacego nie było syfu itp. jak z scv zdejmę kostke to silnik dalej chodzi a powinien zgasnać bo to on steruje przeplywem paliwa do pompy ?? check zapala się przewaznie na zimnym silniku nic pozostało czekać na dalsze objawy pzdr


Jak nie gasnie to albo nie jest to kostka z scv albo jest zablokowany w pozycji otwartej i trzeba go wymienic.
  
 
Raczej avensis22d4d powinien się orientować, bo rozpoczął ten post od danych z testu drogowego, ale na wszelki wypadek diagram:

Pompa
  
 
Są dwa czujniki na pompie scv i od temperatury paliwa czarna i pomaranczowa kostka od scv ściągnołem na wolnych obrotach i chodził ,zgasilem i odpalił także narazie czekam bo to nie ja jezdże skasowałem błędy jazda na maksa wcisnietym pedałem i nic nie wyrzucało błędów , to myśląc logicznie on jest cały czas w pozycji otwartej to paliwo na listwe blokuje drugi na listwie tylko dziwne ze nie wyrzuca cały czas tylko na zimnym co jakis czas, zapala się check i gaśnie po następnym uruchomieniu silnika i błąd jak w tytule pzdr

[ wiadomość edytowana przez: avensis22d4d dnia 2013-02-12 18:59:26 ]
 
 
avensis22d4d - podeślij wyniki testów drogowych to będzie łatwiej zdiagnozować.
Czy zapisałeś zmrożone błędy na testerze? Powinieneś mieć informację przy jakich obrotach oraz przy jakim ciśnieniu paliwa na listwie CR oraz MAP wywaliło błąd.

Czy to te parametry, kiedy wywaliło błąd?:
Cytat:
witam obroty 1911 rpm , cisnienie paliwa common rail 68 mpa,predkosc 68 km/h ,map 103 kpa, polozenie przepustnicy 0%,temperatura powietrza 2 stopnie ,silnika 42



Jakim testerem robiłeś testy?


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-02-12 21:19:27 ]
  
 
Wszystko się zgadza ten błąd P1272 wywala tylko przy zimnym silniku, gdy ciśnienie jest za małe lub za wysokie, tylko wtedy, gdy wewnętrzne ciśnienie CR jest regulowane przez pressure regulator valve (ten po prawej stronie listwy CR).
Gdy jest ciepły silnik to regulowany jest przez fuel metering unit, czyli popularny zaworek SCV i wywala kod P1229.

Sprawdź na biegu jałowym jak wywali ci błąd jakie masz ciśnienie na listwie - powinieneś mieć:
Idling 25 - 36 MPa
2000 rpm (bez obciążenia, na postoju) 27-46 MPa
3000 rpm (bez obciążenia, na postoju) 34-69 MPa

Dodatkowo możesz sprawdzić wtyczkę do pressure regulator valve (ten po prawej stronie listwy CR) oraz masę do nadwozia.
  
 
Tak to śaą parametry kiedy wywala ten błąd i zapala się w takich warunkach czyli do 2 tys obrotów testerem denso , czyli powinien gasnać silnik po odpieciu zasilania znakiem tego jest tak jak napisał bigelektron ze się przicina w pozycji otwartej
 
 
Cytat:
tylko dziwne ze nie wyrzuca cały czas tylko na zimnym co jakis czas, zapala się check i gaśnie po następnym uruchomieniu silnika i błąd jak w tytule


Dlatego zacznij od sprawdzenia tego czujnika ciśnienia - pressure regulator valve (ten po prawej stronie listwy CR).
A potem możesz przeczyścić zawór SCV w nafcie i potraktować go prądem.
Zrób te rzeczy w odstępie czasu, aby sprawdzić co pomogło, nie 2 rzeczy na raz - daj znać, czy pomogło.
  
 
Cytat:
2013-02-12 08:07:39, avensis22d4d pisze:
FILTR wymieniony ale nic wnim nie pokojacego nie było syfu itp. jak z scv zdejmę kostke to silnik dalej chodzi a powinien zgasnać bo to on steruje przeplywem paliwa do pompy ?? check zapala się przewaznie na zimnym silniku nic pozostało czekać na dalsze objawy pzdr


No wlasnie w tym silniku jak odepniesz scv to silnik nie gasnie , bo jest w spoczynku otwarty , a jak podasz prad to sie domknie i zgasnie.Stawiam ze albo wtryski za duzo daja na przelew albo sie pompa nie wyrabia.
  
 
Ftryski sprawdzane 10 tys km temu na profesjonalnej maszyneri sam. ma 40 tys km więc nie przesadzajmy coraz to nowe tresci powstają ,freez rame wrzuce tu jutro i pomyslimy korekcja wtrysków to 0,3 najwiecej
 
 
A czy sprawdziłeś to o czym pisałem?
Dlatego zacznij od sprawdzenia tego czujnika ciśnienia - pressure regulator valve (ten po prawej stronie listwy CR).
Sprawdź na biegu jałowym jak wywali ci błąd jakie masz ciśnienie na listwie - powinieneś mieć:
Idling 25 - 36 MPa
2000 rpm (bez obciążenia, na postoju) 27-46 MPa
3000 rpm (bez obciążenia, na postoju) 34-69 MPa

Dodatkowo zrób test aktywny "Fuel Leak" i zobacz, czy możesz wymusić ten błąd.

Zgodnie z service manual w przypadku wystąpienia błędu P1272 dla silnika 1NDTV podejrzane obszary to:
- Supply pump (fuel metering unit)
- Short in supply pump (fuel metering unit) circuit
- Open in pressure regulator valve circuit
- Pressure regulator valve
- Fuel filter element is clogged
- Fuel Leak
- Injector
- Lack of fuel
- ECM


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2013-02-15 22:44:31 ]
  
 
Temat uważam za zamknięty wziołem auto w swoje macki i zrobiłem ściężkę do Krakowa i od tamtej pory jest ok temat zamkniety pzdr.
 
 
I znowu się zaczeło to samo FREEZE RAME P1272
ENGIN SPEED 2030 RPM
MAP 121
TEMPERATURA 3 C
accel 18 %
speed 87 km/h
common rail 101 mpa
injection volume 14,27 mmm3

Wykręciłem zawór na listwie nafta i aku i nie słychać było jak cyka potem zaworek scv na pompie nafta aku i cykał .Na biegu jałowym ciśnienie paliwa mieści się w tych granicach jakie podał Alien TO SAMO 2 TYŚ OBR I 3 TYŚ

Wyruszyłem przegonić męde i przy 3 tyś obr zgasł gdy puściłem pedał gazu i teraz jest ciekawiej doszełd kod p1229
Freez rame z kodu p1272
engin speed 3682 rpm
map 206
temperatura 14
accel 83 %
speed 86 km/h
common rail 123 mpa
injection volumme 27,24 mm3
engin time run 206 s


Freeze rame p 1229
injection volumme 37,63
engin speed 3139 rpm
map 214
temperatura 17 c
accel 62 %
speed 99 km/h
common rail 116 mpa
engin run time 132 S

Myślę by używkę zaworu na listwie zakupić . Napięcie z kompa podawane jest takie samo na te dwa czujniki czy ciepły czy zimny silnik. Gdy zdejmę wtyczke z scv nie gaśnie a z zaworu na listwie gaśnie.

[ wiadomość edytowana przez: avensis22d4d dnia 2013-12-28 15:09:14 ]
 
 
Sprawdź jeszcze jaka jest rezynstacja na pinach czujnika ciśnienia - pressure regulator valve (ten po prawej stronie listwy CR).
  
 
A na filtrze paliwa ile km zrobiles??Z tego co pamiętam jak ostatnio wymieniles to problem ustapil.
Wymien filtr tylko nie Filtron i nie Kneecht i nie zaglądaj do srodka bo to bezcelowe filtr jak jest zapchany to przeważnie nic nie widać.
No chyba ze zamuony to wtedy widać.Spotkalem ostatnio zapchany filtr taka przezroczysta galareta jak się rozchylilo warstwy papieru w filtrze.
Ale zawsze diagnostykę zaczynamy od filtra przeważnie zaoszczedza to wiele czasu i nerwow.
  
 
Witam,

Mam podobny problem tylko że w Corolli d4d. Zapala się check, chociaż ostatnio to się uspokoiło, ale drugim problemem jaki istnieje w moim samochodzie to problem z odpalaniem na ciepłym silniku - muszę kręcić ok 10s, na zimnym pali na dotyk. Zregenerowałem już rozrusznik (kręci teraz dużo lepiej), wymieniłem filtr paliwa, zmieniłem stację i nic, pali jak pali. Czasami zdarza się, że mimo rozgrzanego silnika odpali. Dziś zauważyłem, że jak zdejmę wtyczkę z czujnika temp paliwa na pompie to odpala na dotyk. Co o tym myślicie?