Alternator, ładowanie previa 2.0 d4d 1cd-ftv

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Ostatnio bez wcześniejszych ostrzeżeń padł mi 4 letni akumulator 4 . Naładowałem go przez 10 minut i samochód odpalił od "strzała". Zacząłem sprawdzać napięcia i miernik na zaciskach wskazał 14,2V a pod obciążeniem 14V, więc stwierdziłem że wszystko oki. Zacząłem ładować akumulator a w tym czasie poprawiłem wszystkie masy (na budę i na silnik) oraz zacisk dodatni alternatora. Po przejechaniu i rozgrzaniu samochodu, gdy wróciłem do domu zacząłem sprawdzać napięcia i tu pojawił się problem, miernik zaczął wskazywać 13,8V, 13,6V na zaciskach akumulatora oraz takie same wartości przy wyjściu bezpośrednio z alternatora (więc kable są oki i nie ma spadków). Sprawdziłem również zużycie prądu na wyłączonych wszystkich odbiornikach , wyszło 0,02A więc też oki. Czy nie za niskie jest napięcie ładowania?, najgorsze jest to, że wg serwisówki przy wyjściu z alternatora ma być 13,2V do 14V przy temperaturze 115C(skąd taka temperatura?)
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2019-07-20 09:05:48, lenovo pisze:
Witam Ostatnio bez wcześniejszych ostrzeżeń padł mi 4 letni akumulator 4 . Naładowałem go przez 10 minut i samochód odpalił od "strzała". Zacząłem sprawdzać napięcia i miernik na zaciskach wskazał 14,2V a pod obciążeniem 14V, więc stwierdziłem że wszystko oki. Zacząłem ładować akumulator a w tym czasie poprawiłem wszystkie masy (na budę i na silnik) oraz zacisk dodatni alternatora. Po przejechaniu i rozgrzaniu samochodu, gdy wróciłem do domu zacząłem sprawdzać napięcia i tu pojawił się problem, miernik zaczął wskazywać 13,8V, 13,6V na zaciskach akumulatora oraz takie same wartości przy wyjściu bezpośrednio z alternatora (więc kable są oki i nie ma spadków). Sprawdziłem również zużycie prądu na wyłączonych wszystkich odbiornikach , wyszło 0,02A więc też oki. Czy nie za niskie jest napięcie ładowania?, najgorsze jest to, że wg serwisówki przy wyjściu z alternatora ma być 13,2V do 14V przy temperaturze 115C(skąd taka temperatura?) Pozdrawiam


Chcesz naprawic auto czy postudiowac dziwne przypadki w przewaznie do niczego dokumentacji Toyoty.
Prawidlowe ladowanie 13.5-14.6V wiec jest ok.
Natomiast akumulator zyje 2-3lat wiec wymien go
Natychmiast zanim zalatwi alternator.jezeli nie zostawiles czegos zalaczonego to prawdooodobnie dostaje okresowo zwarcia w celi.
Jezeli to diesel to np Varta Blue 830A rozruchu.
Ps zawsze mierze ladowanie, pobory spoczynkowe, test akumulatora. Plus masy klemy trzeba oczyscic


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2019-07-20 12:22:55 ]
  
 
Witam, jednak chyba akumulator, akumulator w pełni naładowany, 3 godzinna podróż (170 km), zgaszenie i już nie chce odpalić. W spoczynku pokazał 11,5 V , podczas rozruchu 5 v, więc chyba umarł.
  
 
Cytat:
2019-07-20 21:57:34, lenovo pisze:
Witam, jednak chyba akumulator, akumulator w pełni naładowany, 3 godzinna podróż (170 km), zgaszenie i już nie chce odpalić. W spoczynku pokazał 11,5 V , podczas rozruchu 5 v, więc chyba umarł.


No raczej... A teraz pytanie czy alternator to przezyl bo prawdopodobnie nie.
  
 
Jutro się okaże jak podmienię akumulator, z drugiej strony gdyby alternator był uszkodzony to nie pokonał bym takiej trasy z uwalonym alternatorem i akumulatorem(klima , 2 x dmuchawa, swiatla, radio, korki, remonty)
  
 
Witam
Wymiana akumulatora pomogła, alternator wydaje się być oki, natomiast gościu który handluje akumulatorami twierdzi że dziwne jest ładowanie rzędu 13,6 V(po rozgrzaniu) , na zimnym jest 14.2V.
  
 
Dzisiaj rano zapaliły mi się trzy kontroli ładowanie akumulatora, niski poziom oleju i filtr paliwa.
Wszystkie na raz.
Olej jest.
Filtr paliwa wymieniony 2500 km temu
Ładowania brak na akumulatorze.
Pasek kręci wszystkie rolki.
Alternator padł?
  
 
Cytat:
2019-11-12 11:24:39, Umyk pisze:
Dzisiaj rano zapaliły mi się trzy kontroli ładowanie akumulatora, niski poziom oleju i filtr paliwa. Wszystkie na raz. Olej jest. Filtr paliwa wymieniony 2500 km temu Ładowania brak na akumulatorze. Pasek kręci wszystkie rolki. Alternator padł?


Prawdopodobnie. Sprawdz instalacje na wtyczce ma byc 12 stale, po zaplonie, kontrolka i komputer razem 4 kable. Najlepiej sprawdz kontrolka zaroweczka 1,2w w stosunku do masy.
  
 
Alternator zregenerowany.
Kontrolki pod kontrolą
Mechanik jak wjechał do warsztatu około 100 m to się zląkł. Z pod klapy dym poleciał. Alternator tak się nagrzał przez tą chwilę że nie dał rady go dokonać.
Zwarcie.
Klemy zdjęliśmy i sytuacja została opanowana.
To normalne w tych rocznikach Toyoty?

[ wiadomość edytowana przez: Umyk dnia 2019-11-17 21:16:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: Umyk dnia 2019-11-17 21:17:41 ]
  
 
Cytat:
2019-11-17 21:16:12, Umyk pisze:
Alternator zregenerowany. Kontrolki pod kontrolą Mechanik jak wjechał do warsztatu około 100 m to się zląkł. Z pod klapy dym poleciał. Alternator tak się nagrzał przez tą chwilę że nie dał rady go dokonać. Zwarcie. Klemy zdjęliśmy i sytuacja została opanowana. To normalne w tych rocznikach Toyoty? [ wiadomość edytowana przez: Umyk dnia 2019-11-17 21:16:57 ] [ wiadomość edytowana przez: Umyk dnia 2019-11-17 21:17:41 ]

Nie ale zrob test akumulatora lub wymien na nowy i oczysc klemy i mase z akumulatora na nadwozie
  
 
Akumulator rok temu wymieniony.