Klasyczny obrotomierz przy wtrysku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witejcie.
Przyszedłem pomeczyć Was bo mi sie koncepcja kończy, ale po kolei:
Wskadziłem do mojego kanta 86 silnik poldka na wtrysku 1.6 GLI. W sumie banalna operacja ale jest jedno ale - nie daje sie podłączyć obrotomierz... to znaczy daje sie podłączyć pod włąściwe wysjcie z komputera ale jest martwy
Obrotomierz jest klasyczny montowany w dużych fiatach od zarania dziejów i za skarby świata nie gada ...
wiem ze było przerabiane odwrotnie - nowy obrotomierz w gaźniku ale ja potrzebuje w tą strone - nie chce mi sie całej deski zmieniać...
  
 
Witaj Jerry.

Historię swapa śledziłem na liście, ale mam ostatnio kłopoty z mailem...
Osobiście kombinowałbym z wyciągnięciem obrotomierza z zegarów poloneza abimexa, najlepiej wąskiego caro. O ile pamiętam z kwadratowych zegarów poloneza bebechy obrotka da się przełożyć do obudowy fiatowskiego kwadratowego obrotomierza. Jednakowoż moge się mylić... Jak to wygląda w okrągłych zegarach szerokiego caro - nie mam pojęcia.
Komputer abimexa z tego co wiem daje 5V impulsy, a to za mało dla starego obrotka.

-----------------
Szczyt oszukiwania samego siebie?
"Mój opel nie rdzewieje."
  
 
zegary mam - mam kompletnego poldka 95 - ale niestety elektronika nie upchnie sie w kwadracie - niby miniaturyzacja a tu sporo większe wszytko jest i bez dużej rzeźni nie przejdzie....

nie wie ktoś jakie przebiegi daje komp? bo własnie kolega z grupy mi symuluje obrotomierz i mówi, że stary obrotomierz ma na wejściu układ modulujący który przerabia sygnał na prostokątty 5V .....

Ale bedą jaja jak sie okaże że wystarczy wysiać kawałek elektroniki z 78 roku żeby działało ...

Jarek
  
 
No to działa

No i znalazłem rozwiązanie
łatwe proste skuteczne i tanie....

trzeba tylko pożenić 2 obrotomierze - klasyczny i od GLI ....

a teraz po kolei
wskaźnik (to co wychyla wskazówke) w obu obrotomierzach jest połączony
z elektroniką 2-ma przewodami, na oko wygląda tak samo... to co?
Odlutowujemy wskaźniki od elektronik i lutujemy nową elektronikę do
starego wskaźnika....
i.....
dziala !!
na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....
Pozostaje kupic gustowną mydelniczkę do której sie schowa elektronike i przykrecić ją za zegarami doprowadzając do niej przewody od wskaźnika...

Że też wcześniej na to nie wpadlem.. teraz mam z powrotem zmienić obudowe termostatu rurke wywalić aparat ??

Ciekawe czy to działa też na rovera .... ale pewnie tak

Jerry

  
 
witam miłosników fso...jest co prowda miłosnikiem BA3 ale mam u sibie zegary od poloneza caro gaźnik...i tu mam pytanie do znawców tematu,,.
Mam zasilanie gaźnikowe.
Dziś zamontowałem zestaw prosto z rosii ..aparat z czujnikiem halla, moduł plus cewka iiii...
obrotomierz dostał swira i zawiesza sie i żle pokazuje...

czy jak założę obrotek od wtryskowca???
może od poloneza 1,4 rover????


bedzie dobrze czy jeszcze gorzej??????
pozdr

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2013-07-20 22:17:39 ]
  
 
Cytat:
2013-07-20 22:16:04, janjestemjan pisze:
witam miłosników fso...jest co prowda miłosnikiem BA3 ale mam u sibie zegary od poloneza caro gaźnik...i tu mam pytanie do znawców tematu,,. Mam zasilanie gaźnikowe. Dziś zamontowałem zestaw prosto z rosii ..aparat z czujnikiem halla, moduł plus cewka iiii... obrotomierz dostał swira i zawiesza sie i żle pokazuje... czy jak założę obrotek od wtryskowca??? może od poloneza 1,4 rover???? bedzie dobrze czy jeszcze gorzej?????? pozdr [ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2013-07-20 22:17:39 ]



A sygnał do obrotomierza podłączyłeś pod właściwy zacisk cewki ?

Obrotomierz od GKI / GSI raczej nie pomoże, bo on ma dostawać sygnał prostokątny z komputera. A u Ciebie chyba nie ma takowego.
  
 
napewno dobrze podłączyłem...
czy rower ma aparat na hallu...ale obrotomierz nie jest podpięty do cewki...????
czy polonezy z beztykoweym aparatem różnią się obrotomierzami od tych z aparatami klasycznimi?????
  
 
gaźnikowe obojętnie jaki miał zapłon (elektr/klasyk) miały taki sam obrotek. rover też - obr jest podłaczony pod cewkę.
U Ciebie podłączony pod cewkę też powinien działać.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."