E30 2.4 D AUTOMAT 1989

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich serdecznie
Od pewnego czasu mocno sie przymierzalem do zakupu autka jakw temacie no i w koncu stało sie , pojechalem do goscia zobaczylem i wrocilem do domu (prawie 700km) moja pierwsza własna BMW.
Jestem bardzo z niej zadowolony silnik chodzi pieknie skrzynia tez, spalanie na trasie rewelacja 5,5l/100km przy 120km.h ale jest kilka rzeczy o ktore chcialem was zapytac i poproscic o wwszeleki rady i wskazowki
1. el. lusterka dzialaly i nagle przestaly (bezpieczniki pod maska ok) co to moze byc?
2. slysze przy jezdzie lekki szum z tylu naprawde delikatny czy to most (olej w moscie ) czy cos innego?
3. jaki lac olej do skrzyni i co ile km?
4. temp silnika waha sie w okolicach srodka ale czasami w miescie lekko przechodzi za srodek , nie przekracza nigdy nastepnej kreseczki od srodka w prawo czy to normalne?

to chyba wszystko
bede bardzo wdzieczny za wszelkie wskazowki rady itp.
  
 
Co do oleju do powinien to byś ATF DEXTRON III, wymienia się go wraz z filtrem co ok 40 tyś/km. Jeżeli chodzi o temperature to wyadje mi się że powinna trzymać siępo środku plus/minus 1mm w każdą strone.
  
 
Cytat:
2005-04-25 23:21:11, Aldik pisze:
Jeżeli chodzi o temperature to wyadje mi się że powinna trzymać siępo środku plus/minus 1mm w każdą strone.


no niby trzyma lae jak troche pojezdze po miescie bardziej dynamicznie to wskazowka jednak przechodzi tak mniej wiecej w polowe pomiedzy srodkiem na nastepna kreseczka
chlodnica? wentylator? zapowietrzony uklad czy moze plyn do ywymiany?
  
 
Hmmm, uszczelka pod głowicą !?! - ale hmm nie wiem jak to wygląda w dieslach, myślę że w ciągu dnia ktoś Ci odpisze. Ale może to być też kwestia termostatu czy też uszkodzonego wisca (wentylator chłodnicy), co do płynu to wątpie!
  
 
ja ma diesla tyle, że z turbinką, i temperatura też mi czasami drgnie, tzn w mieście minimalnie za połowę(czasami) a na trasie minimalnie przed połowę(czasami), byłem u mechanika aby wogóle zdiagnozował silnik, to po za małym jednym wyciekiem, powiedział, że żyleta, na temat temp. powiedział, że termostat na bank i nie mam czym się martwić. Koleś na tym silniku się zna dość dobrze, bo ma 524TD i wcześniej znajomemu mojego ojca "serwisował" 524TD przez 400tys kilometrów, dopóki mu jej nie ukradli . Więc mogę mu wierzyć. A co do wycieku, jest to takie małem pocenie się, ale jak zrobie rozrząd(wymienie) to odrazu tym się zajmie...
  
 
Cytat:
2005-04-26 12:53:01, Jeztom pisze:
ja ma diesla tyle, że z turbinką, i temperatura też mi czasami drgnie, tzn w mieście minimalnie za połowę(czasami) a na trasie minimalnie przed połowę(czasami), byłem u mechanika aby wogóle zdiagnozował silnik, to po za małym jednym wyciekiem, powiedział, że żyleta, na temat temp. powiedział, że termostat na bank i nie mam czym się martwić. Koleś na tym silniku się zna dość dobrze, bo ma 524TD i wcześniej znajomemu mojego ojca "serwisował" 524TD przez 400tys kilometrów, dopóki mu jej nie ukradli . Więc mogę mu wierzyć. A co do wycieku, jest to takie małem pocenie się, ale jak zrobie rozrząd(wymienie) to odrazu tym się zajmie...



W każdej beemce cos cieknie
  
 
Cytat:
2005-04-26 12:53:01, Jeztom pisze:
A co do wycieku, jest to takie małem pocenie się, ale jak zrobie rozrząd(wymienie) to odrazu tym się zajmie...


gdzies wyczytalem w jakis moadrych gazetach i na stronie ze w tych silnikach delikatne wycieki i pocenie sie po 100tys km jest norma

a jesli chodzi o moja temp to prawie jestem pewny ze to kwestia czyjnika albo wskaznika poniewaz jak pukne w tablice to zaraz wraca do polowe ale za chwilke przeskoczy znowu w prawo, natomiast jak stoje sobie z wlaczonym rtylko zaplonem ale silnik cieply to wskaznik sam skacze raz w lewo raz w prawo

czy wiecie jak to usunac?
  
 
a u mnie czy zima czy lato jest równiótko na środku
  
 
I tak powinno być
W bmw temperatura to sprawa priorytetowa szczególnie w dieslu. temperatura wody i poziomu oleju musi zawsze grać kto tego raz niedopilnował wie ile to kosztuje
  
 
Tak jak Aldik napisał. U mnie tez po wymianie uszczelki miski olejowej już po 3 tygopdniach zaczęło się tam delkiatnie pocić. Taki urok, ważne, że na bagnecie stan ciągle tak sam
  
 
I teraz niektórych wnerwie - Alfa ma 183 tyś km i nic nie cieknie - suchuteńko !
  
 
Cytat:
2005-04-26 23:46:16, Aldik pisze:
I teraz niektórych wnerwie - Alfa ma 183 tyś km i nic nie cieknie - suchuteńko !

i nie wymieniałeś jeszcze sprzęgła
  
 
Cytat:
2005-04-26 12:54:51, Aldik pisze:
W każdej beemce cos cieknie


Chyba nie byłeś posiadaczem landrovera
Jak w landrynie nie cieknie olej to znaczy że go tam już nie ma
  
 
Cytat:
2005-04-26 23:46:16, Aldik pisze:
I teraz niektórych wnerwie - Alfa ma 183 tyś km i nic nie cieknie - suchuteńko !


Aldik ja mam lepiej patrz: Polonez 98'~ 170tys i zero wycieków!

Ps: Alfa...i nic nie cieknie ale piata skrzynia biegów . Oczywiście żartuję.
  
 
Cytat:
2005-04-27 10:46:58, Jeztom pisze:
Aldik ja mam lepiej patrz: Polonez 98'~ 170tys i zero wycieków! Ps: Alfa...i nic nie cieknie ale piata skrzynia biegów . Oczywiście żartuję.



Wrr żadna piąta - oryginalna i sucha!
A co do poloneza to też coś wiem na ten temat, psuł się często, ale też dostawał po garach, lecz silnik to chyba była jego najlepsza strona!