318I beznzyna E-46 mało dynamiczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszytkich

Chcaiłem zapytac użytkowników silników 318i. Niedawno kupilem auto rocznik 1998 i przyspieszenei auta jest bez szału, zauważyłem że od 3500obr/min silnik dopiero robi sie dynamiczny... czy też tak macie?
  
 
Możliwe, że ktoś włożył cienkie świece. Silnik M43 wymaga świec (według BMW) następujących:

Bosch FGR7DQP
NGK BKR6EQUP

Dobrym odpowiednikiem tych świec jest też

BERU UXF79P

Druga sprawa, to czujnik masy powietrza (przepływomierz). Należy sprawdzić, czy działa poprawnie.

Warto przyjrzeć się też przewodom wysokiego napięcia i cewce zapłonowej. Jeżeli wymagają wymiany to można oczywiście kupić te części w BMW, albo taniej w BERU.
  
 
Cytat:
2005-04-25 07:34:57, Michal318 pisze:
witam wszytkich Chcaiłem zapytac użytkowników silników 318i. Niedawno kupilem auto rocznik 1998 i przyspieszenei auta jest bez szału, zauważyłem że od 3500obr/min silnik dopiero robi sie dynamiczny... czy też tak macie?

a czego ty sie spodziewasz po takim silniku? przecież to ma muła pod maską jak tylko wyjechało z fabryki
  
 
Może ja spytam w taki sposób - czym jeździłeś wcześniej?
  
 
Jeśli samochód ma tylko 115 KM przy masie prawie półtorej tony , to czego się spodziewać ??? Kilka dni temu był Twój post dotyczący kosztów eksploatacji tego E46. Napisałem w odpowiedzi , że w E46 minimum to 320 170 KM, i proponowałem rozważenie w tej cenie starszej (ale np 218- lub 286 - konnej) E38, co u niektórych forumowiczów wywołało oburzenie i protesty.
E46 318 dobre do jazdy po mieście, na zakupy i do kościoła w niedzielę, ale w trase się nie nadaje. Przyspieszenie jak w Fabi czy Yarisie, o ile ma jeszcze te 115 KM, bo czterocylindrowiec w 318 E46 nie jest najtrwalszy i wymaga szczególnej uwagi.
Pozdr.
  
 
Nie chciałem tego pisac ale roztoczyła się juz burza i najlepsze pytanie zadał Aldik:
Cytat:
2005-04-25 10:22:13, Aldik pisze:
Może ja spytam w taki sposób - czym jeździłeś wcześniej?



bo jeżeli jeżdził czymś porównywalnym no to ma do czego odnieść i może faktycznie jest bardziej mułowaty niż powinien być . Ale jeżeli jest to pierwszy wóz to raczej trzeba powiedzieć : tak ma być... pzdr
  
 
Widocznie jak na Twój gust ten silnik jest mułowaty. I duuuuuuże znaczenie ma własnie fakt, z jakiego samochodu się przesiadłeś.
Pozdrawiam.
  
 
witam wszytkich nie no większego silinka to nie chcaiłem nie zależy mi na jakis niewiadomojakich osiągach, ale do 3,5tys obrotów auto jest po prostu mułowate dopiero na wyższych ma dynamike, u Was też tak jest? wcześniej jezdziłe A5 90 koni i wydawał mi sie bardzij zrywny, może to rzeczywiście masa....
  
 
Cytat:
2005-04-25 16:04:41, Michal318 pisze:
wcześniej jezdziłe A5 90 koni i wydawał mi sie bardzij zrywny, może to rzeczywiście masa....


co to jest A5?? Bo może tylko mam chwilowe zaćmienie ale nie umiem tego do żadnej marki przypiąc...
  
 
to o czym ty myslales nabywajac to auto (chyba ze dopiero od teraz tak sie zaczeło dziac)
  
 
A4 miałem na myśli heheh
  
 
jezeli 318 jest mniej zrywna od a4 tdi 90 to na 100% z twoim autem jest cos nie tak bo akurat jezdziłem tym i tym(ale pamietaj ze benzyne zawsze trzeba wyzej krecic niz turbo diesla )
  
 
Cytat:
2005-04-25 22:42:45, Michal318 pisze:
A4 miałem na myśli heheh


no to wszystko jest jasne, jeżeli myslałeś, że ten silniczek będzie ciągnął jak diesel to jesteś w błędzie(chodzi mi o elastyczność) to nie jest diesel który ciągnie już od 1500obr, benzyna i cała w tym frajda ożywa blisko max momentu obr (zresztą diesel też-tyle że ma go duzo niżej dostępny) który u ciebie jest mniejwięcej w tych obrotach(3500) i jeżeli nie masz zawalonych filtrów i jeżeli od 3500 ciągnie tak jak byś myślał, że ma ciągnąc tzn że wszystko jest ok.
pozdrawiam
  
 
Hmmm a może tylko Ci się wydaje, bo A4 ma napęd na przód a bmw na tył a wtedy człowiekowi się wydaje że autko jest mniej zrywne - przy przednim napędzie czuć jakby kierownice chciało wyrwać ito nawet w 60KM Yarisie a w tylnym ten efekt zanika. Ale sprawdź dokładnie cały układ zapłonowy, świece, przepływomiesz (spróbuj przeczyścić), cewki itd itp. Ja miałem w Alfie dosyć podobnie, ale głównym problemem było to że jechała max do 220 i to topornie a po wymianie przepływomierza auto zyskało na dynamice oraz zaczeło jechać szybciej.
  
 
Cytat:
2005-04-25 09:01:42, zyggy pisze:
Możliwe, że ktoś włożył cienkie świece. Silnik M43 wymaga świec (według BMW) następujących: Bosch FGR7DQP NGK BKR6EQUP Dobrym odpowiednikiem tych świec jest też BERU UXF79P Druga sprawa, to czujnik masy powietrza (przepływomierz). Należy sprawdzić, czy działa poprawnie. Warto przyjrzeć się też przewodom wysokiego napięcia i cewce zapłonowej. Jeżeli wymagają wymiany to można oczywiście kupić te części w BMW, albo taniej w BERU.


to są świece platynowe, a nie mogą być zwykłe BOSHE do tego modelu? serio aż platynowe?
  
 
Cytat:
2005-04-27 15:21:24, Michal318 pisze:
to są świece platynowe, a nie mogą być zwykłe BOSHE do tego modelu? serio aż platynowe?


zyggy jest ok i próbuje zawsze szczerze pomóc, jego rady sa bardzo pomocne. Tyle że zyggy często zapomina o cenach...


PS: Zyggy- bez urazy
  
 
ja uważam, że nawet i platynowe świece nie zrobią z woła bolida. oczywiście bywaja silniki kapryśne (np w mojej beemce) które na byle czym nie chcą jeździć. mojej beci jednak wystarczaja beru i wcale nie platynowe.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-04-27 15:21:24, Michal318 pisze:
to są świece platynowe, a nie mogą być zwykłe BOSHE do tego modelu? serio aż platynowe?



Tak, tylko platynowe o specjalnej konstrukcji. Wszystkie wymienione przeze mnie świece Bosch, NGK i BERU mają taką samą konstrukcję - platynowa elektroda centralna i cztery elektrody masowe. Ciekawostką jest fakt, że świece te wymienia się po 120 tys. km.

Odpowiedź dla Jeztoma:
Nie zapominam o cenach, dlatego piszę o zamiennikach BERU. Świece BERU UXF79P można kupić po 29 zł za sztukę pod adresem

auto-punkt@o2.pl
  
 
dzieki wielkie napisze do nich
  
 
Cytat:
2005-04-27 18:18:29, zyggy pisze:
Odpowiedź dla Jeztoma: Nie zapominam o cenach, dlatego piszę o zamiennikach BERU. Świece BERU UXF79P można kupić po 29 zł za sztukę pod adresem auto-punkt@o2.pl


a to przepraszam