Wymiana bezpiecznika nawiewu - fotorelacja :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Dzisiaj zabrałem się za naprawienie nawiewu. Jeżeli i w waszym autku nie działa 1 i 2 bieg nawiewu, a natomiast działa 3, to na 95% macie przepalony bezpiecznik termiczny. Jego wymiana jest bardzo prosta, a żeby była jeszcze prostsza przygotowałem krótki opis

Najpierw sam bezbiecznik. Jest to takie małe coś, podobne do rezystora tylko najczęściej w kolorze srebnym. Do dostania w sklepie elektronicznym (nie szukajcie w motoryzacyjnych! tam nie wiedzą o co chodzi ) Parametry bezpiecznika to oryginalnie 121C, 10A - ja kupiłem 120C, 16A bo innych akurat nie było. Koszt: 3zł, czas wymiany: 1h w 35 stopniowym upale.

A teraz już wymiana:

1. Należy zdemontować wycieczarki i osłonę na podszybiu (opisane to jest w poradach na stronce)

2. Bezpiecznik ulokowany jest na takiej małej płytce, osłoniętej plastikowym kapturkiem:



3. Po zdjęciu plastiku (jest on tylko nasadzany) mamy taki widok:



4. Odpinamy kable i wyciągamy płytkę. Oto nasz bohater, spalony bezpiecznik:



5. A tu już widać przylutowany nowy bezpiecznik (jak komuś się uda, to lepiej zamiast lutować jest wyciągnąć z tych blaszek stary bezpiecznik i wsadzić w jego miejsce nowy - mi się nie udało):



6. Wsadzamy teraz płytkę na jej miejsce, podpinamy kable, zakładamy plastikowy kapturek , montujemy resztę i cieszymy się nawiewem

Kilka hintów:

1. wycieraczki trudno schodzą jeżeli wcześniej ich nie demontowaliście; po odkręceniu śrub trzymają jak przyspawane - bałem się, że je złamię ale w końcu udało mi się je rozruszać - należy mocno próbować je przekręcić w płaszczyźnie ich ruchu - w końcu puszczą

2. ściągając osłonę na podszybiu zwróćcie uwagę, że tak właściwie to nie trzyma się ona na śrubach, ale na takich plastikowych rozpornikach, nie połamcie ich:



3. nie zapomnijcie założyć plastikowego kapturka na swoje miejsce.. ja zapomniałem, a skapłem się dopiero gdy wszystko skręciłem

4. lutując bezpiecznik nie przegrzejcie go.. wszak jest to bezpiecznik TERMICZNY

5. dla magicków: jeżeli macie zgrabne palce to całą operacje można przeprowadzić bez zdejmowania wycieraczek i osłony (przynajmniej w moim MK7 dałoby się to zrobić)

Ufff, styknie Teraz już nikt nie powinien mieć wątpliwości

[ wiadomość edytowana przez: kubik dnia 2005-07-30 22:12:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: kubik dnia 2005-07-30 22:18:50 ]
  
 
Ja właśnie robiłem bez zdejmowania podszybia i wycieraczek
  
 
no to może moderator wrzuci to do działu porad
  
 
hm , sprawdzilem , nie mam w tym miejscu ktore jest opisane w poscie tej plytki.
macie jakis pomysl gdzie indziej moze byc ?
  
 
Ja też mam pytanie: bezpiecznik już kilka razy musiałem wymieniać na nowy (mniej więcej co 1-2 miesiące). Co może być przyczyną, że on się przepala? Albo jak zapobiec: lepiej kupić na wyższą temperaturę, czy na wyższy prąd?

Ja w żadnym elektronicznym sklepie tego bezpiecznika nie znalazłem. Są za to do dostania w każdym punkcie napraw sprzętu AGD - cena 1,50 - 5,00 zł. Zależy od warsztatu.
I podszybia nie trzeba demontować...
  
 
Jednak okazalo sie ze u mnie wina jest skrzynka bezpiecznikow , zrobilo sie pare zimnych lutów. Polutowane i smiga
  
 
a mam takie pytanie czy wymiana tego bezpiecznika pomoze gdy zamiast 1 i 2 biegu nie dziala mi tylko 2 bieg????
  
 
Nie, to inna usterka - poszukaj w archiwum. Opisy niedziałających biegów i przyporządkowanie do nich winowajców gdzieś już kiedyś było.
  
 
Wspaniała fotorelacja Kubiku.
Temat pewnie trochę już jest przyschnięty ale chciałem go odświeżyć. W moim esim również padł rezystor dmuchawy, wyjąłem go bez większych problemów ale niestety nie dałem rady odczytać z bezpiecznika żadnych danych żeby dobrać zamiennik. Na szybko zmostkowałem go przylutowanym drutem miedzianym, ale lut szybko puścił.
Ma może ktoś może "namiary" na ten bezpiecznik?
  
 
moze byc i drut. tylko nie lutowac a zgrzewac trzeba. pomoga w tym przewijacze silnikow, oni zgrzewaja.
  
 
Cytat:
2011-02-19 07:27:33, -michal77- pisze:
Wspaniała fotorelacja Kubiku. Temat pewnie trochę już jest przyschnięty ale chciałem go odświeżyć. W moim esim również padł rezystor dmuchawy, wyjąłem go bez większych problemów ale niestety nie dałem rady odczytać z bezpiecznika żadnych danych żeby dobrać zamiennik. Na szybko zmostkowałem go przylutowanym drutem miedzianym, ale lut szybko puścił. Ma może ktoś może "namiary" na ten bezpiecznik?



Ja zakupiłem w zwykłem sklepie elektronicznym Bezpiecznik termiczny 120C, 16A. Może mieć inne, Podobne oznaczanie i też będzie działał. Nawet go nie lutowałem, tylko włożyłem go w te blaszki i ścisnąłem kombinerkami Było to jakieś dwa miesiące temu i do tej pory hula bez problemu.
Powodzenia.
  
 
Dzięki wielkie! Idę szukać po sklepach!