Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kubik Escort 1.8TD MK7 Kombi Sosnowiec | 2005-07-30 22:10:15 Witam. Dzisiaj zabrałem się za naprawienie nawiewu. Jeżeli i w waszym autku nie działa 1 i 2 bieg nawiewu, a natomiast działa 3, to na 95% macie przepalony bezpiecznik termiczny. Jego wymiana jest bardzo prosta, a żeby była jeszcze prostsza przygotowałem krótki opis
Najpierw sam bezbiecznik. Jest to takie małe coś, podobne do rezystora tylko najczęściej w kolorze srebnym. Do dostania w sklepie elektronicznym (nie szukajcie w motoryzacyjnych! tam nie wiedzą o co chodzi ) Parametry bezpiecznika to oryginalnie 121C, 10A - ja kupiłem 120C, 16A bo innych akurat nie było. Koszt: 3zł, czas wymiany: 1h w 35 stopniowym upale. A teraz już wymiana: 1. Należy zdemontować wycieczarki i osłonę na podszybiu (opisane to jest w poradach na stronce) 2. Bezpiecznik ulokowany jest na takiej małej płytce, osłoniętej plastikowym kapturkiem: 3. Po zdjęciu plastiku (jest on tylko nasadzany) mamy taki widok: 4. Odpinamy kable i wyciągamy płytkę. Oto nasz bohater, spalony bezpiecznik: 5. A tu już widać przylutowany nowy bezpiecznik (jak komuś się uda, to lepiej zamiast lutować jest wyciągnąć z tych blaszek stary bezpiecznik i wsadzić w jego miejsce nowy - mi się nie udało): 6. Wsadzamy teraz płytkę na jej miejsce, podpinamy kable, zakładamy plastikowy kapturek , montujemy resztę i cieszymy się nawiewem Kilka hintów: 1. wycieraczki trudno schodzą jeżeli wcześniej ich nie demontowaliście; po odkręceniu śrub trzymają jak przyspawane - bałem się, że je złamię ale w końcu udało mi się je rozruszać - należy mocno próbować je przekręcić w płaszczyźnie ich ruchu - w końcu puszczą 2. ściągając osłonę na podszybiu zwróćcie uwagę, że tak właściwie to nie trzyma się ona na śrubach, ale na takich plastikowych rozpornikach, nie połamcie ich: 3. nie zapomnijcie założyć plastikowego kapturka na swoje miejsce.. ja zapomniałem, a skapłem się dopiero gdy wszystko skręciłem 4. lutując bezpiecznik nie przegrzejcie go.. wszak jest to bezpiecznik TERMICZNY 5. dla magicków: jeżeli macie zgrabne palce to całą operacje można przeprowadzić bez zdejmowania wycieraczek i osłony (przynajmniej w moim MK7 dałoby się to zrobić) Ufff, styknie Teraz już nikt nie powinien mieć wątpliwości [ wiadomość edytowana przez: kubik dnia 2005-07-30 22:12:00 ] [ wiadomość edytowana przez: kubik dnia 2005-07-30 22:18:50 ] |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2005-07-31 09:59:13 Ja właśnie robiłem bez zdejmowania podszybia i wycieraczek |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2005-08-01 11:35:00 no to może moderator wrzuci to do działu porad |
lukezax Escort Lublin | 2007-10-13 21:51:10 hm , sprawdzilem , nie mam w tym miejscu ktore jest opisane w poscie tej plytki.
macie jakis pomysl gdzie indziej moze byc ? |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2007-10-13 22:43:43 Ja też mam pytanie: bezpiecznik już kilka razy musiałem wymieniać na nowy (mniej więcej co 1-2 miesiące). Co może być przyczyną, że on się przepala? Albo jak zapobiec: lepiej kupić na wyższą temperaturę, czy na wyższy prąd?
Ja w żadnym elektronicznym sklepie tego bezpiecznika nie znalazłem. Są za to do dostania w każdym punkcie napraw sprzętu AGD - cena 1,50 - 5,00 zł. Zależy od warsztatu. I podszybia nie trzeba demontować... |
lukezax Escort Lublin | 2007-10-14 20:32:45 Jednak okazalo sie ze u mnie wina jest skrzynka bezpiecznikow , zrobilo sie pare zimnych lutów. Polutowane i smiga |
border23 escort mkVI Chełm | 2008-04-09 19:12:54 a mam takie pytanie czy wymiana tego bezpiecznika pomoze gdy zamiast 1 i 2 biegu nie dziala mi tylko 2 bieg???? |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-04-09 22:32:03 Nie, to inna usterka - poszukaj w archiwum. Opisy niedziałających biegów i przyporządkowanie do nich winowajców gdzieś już kiedyś było. |
-michal77- Escort MKVII Siemianowice Śląskie | 2011-02-19 07:27:33 Wspaniała fotorelacja Kubiku.
Temat pewnie trochę już jest przyschnięty ale chciałem go odświeżyć. W moim esim również padł rezystor dmuchawy, wyjąłem go bez większych problemów ale niestety nie dałem rady odczytać z bezpiecznika żadnych danych żeby dobrać zamiennik. Na szybko zmostkowałem go przylutowanym drutem miedzianym, ale lut szybko puścił. Ma może ktoś może "namiary" na ten bezpiecznik? |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2011-02-19 11:31:22 moze byc i drut. tylko nie lutowac a zgrzewac trzeba. pomoga w tym przewijacze silnikow, oni zgrzewaja. |
-michal77- Escort MKVII Siemianowice Śląskie | 2011-02-25 16:42:47 Dzięki wielkie! Idę szukać po sklepach! |