E36 przegrzewa się:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
heh, kolejne nieszczęscie nie chce was zanudzać, bo chyba wiem co się stało - widze wyciek z okolic pompy wody i przez to musze często uzupełniać wode.
Ale chciałem spytać o coś innego. Czy jak włączacie zapłon, to zapala wam się na chwile czerwona lampka temperatury?? Nigdy na to nie zwróciłem uwagi, ale wydaje mi się, że zaczęła się dopiero zapalać, od kiedy mam problem z chłodzeniem.
  
 
W Każdym aucie po pzrekręceniu kluczyka zapala sie an chwile kontrolka OLEJU ,TEMP i AKUMULATORA
  
 
Czytałem na jakiejś angielskiej stronie, że wczesne ISy miały jakiś feler jeśli chodzi o układ chłodzenia i dość szybko padała jakaś guma czy zimering koło pompy wody. W późniejszych modelach to poprawiono. Jeśli chodzi o szczegóły to poszukam to później.
Pozdrawiam
  
 
wiesz, mialem podobne problemy. wogole uklad chlodzenia jest dosc ze tak powiem uciazliwy. mam auto z 94 roku i wiekszosc plastikow w ukladzie chlodzenia juz musialem wymieniac, np krociec przykrecony 3 srobami do glowicy na ktory nachodzi waz od chlodnicy pekl i plyn wylal sie na goracy silnik... potem pekl kruciec prowadzacy do nagrzewnicy i znowu sporo plynu sie wylalo, na koniec pekla od srodka obudowa termostatu i tez plyn uciekal... pozatym wlasnie zakupuje visco, bo w ostatni piatek w upalny dzien stalem w korku i temp zaczela wzrastac - jak sprawdzilem zaraz po zgaszeniu silnika - wiatrakiem zakrecil by noworodek... wiec niestety plastiki i visco sie czasem psuje...
powodzenia w naprawie, pozdrawiam k1cyprys
  
 
Cytat:
jak sprawdzilem zaraz po zgaszeniu silnika - wiatrakiem zakrecil by noworodek...


Czy wiatrak ma się nie kręcić na zgaszonym silniku?
  
 
wentylator powinien sie cały czas krecic , z tym ,że gdy silnik sie nagrzeje i visco sie zblokuje,kreci sie on rzecz jasna szybciej - a jak zgasisz to poczujesz opor przy kreceniu...ale nigdy nie zblokuje sie na amen, zawsze musi dac sie pokrecic...
Wisko reaguje na zmiany temperatury powietrza przepływającego przez chłodnicę. Specjalny płyn, który jest wewnątrz wisko gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury. A wtedy zaczyna płynnie, mięciutko przenosić napęd z koła pasowego na wentylator. Na tej samej zasadzie jak przekładnia hydrokinetyczna między silnikiem a skrzynią, w automatiku.

pozdrawiam k1cyprys
  
 
Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie. Rozwiałeś wszelkie moje wątpliwości.
Pozdrawiam
  
 
Biem, jak znajdziesz coś o tych uszczelkach, czy jakoś tak, to daj znac, bo w sobote chce się za to zabrać.
  
 
Na dole tej stronki: Link
masz najczęstsze wady E36. Min. jest napisane, że ISa miała bardzo częstą wadę uszczelki nr 8 tego elementu, ponieważ materiał z jakiego była zrobiona rozpuszczał się w czasie przez płyn chłodniczy (tylko w modelach do września 93 - później tą wadę naprawiono). Musisz niestety ściągnąć głowicę i looknąć jak sprawa wygląda i czy faktycznie ten element puszcza płyn.
Powodzenia
  
 
Cytat:
2006-05-04 18:42:31, biem pisze:
Na dole tej stronki: Link masz najczęstsze wady E36.


Hmm...
Cytat:
The Compact was released in 1995 as a three door hatchback.


Jasne. To ja mam chyba jakiś prototyp.

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2006-05-04 19:09:02 ]
  
 
Zwróć uwagę Miro, że właścicielem tej stronki jest amerykanin, a w Stanach compact wyszedł znacznie później niż w Europie i były tylko dwie wersje silnikowe.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2006-05-04 19:51:09, biem pisze:
Zwróć uwagę Miro, że właścicielem tej stronki jest amerykanin, a w Stanach compact wyszedł znacznie później niż w Europie i były tylko dwie wersje silnikowe. Pozdr.


A nie ze Szkocji? Pisze coś o niej na stronie głównej..

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Miro600V dnia 2006-05-04 21:14:49 ]
  
 
Z tego co widze, to chodzi ci o uszczelke przy termostacie. czemu więc mam ściagac głowice?? szczerze mówiąc wolałbym uniknąc sciągania głowicy.
  
 
ciekniecie spod uszczelki takze sie zdaza i jest latwe do usuniecia... wymienic mozna samemu to zaden problem, zarowno w IS'ie jak i 1,6i... same uszczelki mozna zakupic w serwisach bmw i nie sa one drogie...

pewnie chodzi wam o to:


ja mialem w moim 1,6i podobnie:


i po wymianie

tylko ze mi jeszcze pekla obudowa termostatu i dodatkowo cieklo praktycznie ze scianki...

a co do sciagania glowicy to nie rozumiem, po co?

pozdrawiam k1cyprys



[ wiadomość edytowana przez: k1cyprys dnia 2006-05-04 21:56:29 ]
  
 
Dokładnie o tą uszczelkę chodzi, a co do uszczelki to może cos popierniczyłem, napisał: "The cylinder head must be removed to replace the gasket with one of a new improved design. This is an expensive problem." Ja przetłumaczyłbym to na "głowica cylindrów musi być zdjęta by wymienić uszczelkę na tą o nowym ulepszonym dizajnie. Kosztowny problem"
  
 
no ja placilem za sama uszczelke cos 9 zl w salonie bmw, a jak wiadomo od 1 marca niemcy zeszli z cen czesci do e36 wiec powinno byc nawet taniej.

pozdr k1c
  
 
kurwa, jednak poszła uszczelka pod głowicą
odwiedziłem kilku mechaników i kazdy wołał min. 600 zł.
czy znacie jakiegoś dobrego mechanika w okolicach poznania, który zrobi to troszke taniej?? nawet moge mu pomóc, bo wkońcu w tym kierunku się kiedyś uczyłem.
  
 
Cytat:
2006-05-04 13:50:09, k1cyprys pisze:
Wisko reaguje na zmiany temperatury powietrza przepływającego przez chłodnicę. Specjalny płyn, który jest wewnątrz wisko gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury.

nie gęstnieje a rozszerza sie !!!!! i załącza sprzęglo
  
 
za co 600zl?
po pierwsze skad ta pewnisc ze to uszczelka pod glowica? zwiewa ci plyn chlodniczy? biala piana pod korkiem oleju? bialy dym z rury wydech.? auto duzo slabsze?
wymiana uszczelki to nie remont silnika. co mialo by byc w tej cenie? popatrz ile kosztuje nowa uszczelka do twojego silnika, potem znajdz punkt gdzie poleruja glowice bo warto to zrobic jak bedzie sciagnieta. zwykle na uszczelce masz instrukcje kolejnosc dokrecania srob i ich moment. trzeba miec jeszcze klucz dynanometryczny. oczywiscie nie polecam robic tego samemu, ale poszukaj jeszcze innch warsztatow. no chyba ze ta cena obejmuje uszczelke i obrobke glowicy to moze jest i dobra...
pozdr k1c
  
 
Fakt! 600zł. to bardzo wysoka cena jak za samą naprawę bez uszczelki i polerki.