Orientacyjna temp. płynu chłodzącego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że wskaźnik może działać w każdym aucie inaczej, ale tak zupełnie orientacyjnie - czy mozna okreslić temp. w układzie w momencie, gdy wskazówka "ruszy się" i dojdzie do pierwszej kreski?
Na 99% zostawiam ave i myślałem o sekwencji. Od jakiegoś czasu (niższych temp.) obserwuje sobie, kiedy mój wskaźnik "rusza", bo niestety większość mojej jazdy jest na krótkich odcinkach. Chciałbym sobie oszacować, ile będę zimą jeździł na benzynie, a ile na gazie.
Silnik 2000 ccm, 3S-FE, czyli post-carinowski.
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2006-10-31 08:37:35, pyrekcb pisze:
Wiem, że wskaźnik może działać w każdym aucie inaczej, ale tak zupełnie orientacyjnie - czy mozna okreslić temp. w układzie w momencie, gdy wskazówka "ruszy się" i dojdzie do pierwszej kreski? Na 99% zostawiam ave i myślałem o sekwencji. Od jakiegoś czasu (niższych temp.) obserwuje sobie, kiedy mój wskaźnik "rusza", bo niestety większość mojej jazdy jest na krótkich odcinkach. Chciałbym sobie oszacować, ile będę zimą jeździł na benzynie, a ile na gazie. Silnik 2000 ccm, 3S-FE, czyli post-carinowski. Pozdr. P.



A że tak zapytam, dużo km wykręcasz w miesiącu ??
Ja dumałem nad gazem i narazie sobie odpuściłem ten temat, nie wykręcam aż tyle kilosów żeby mnie na gaz przypiliło, a z wielu wypowiedzi dotyczących spitolonego montażu instalek, też mnie odrzuca.

pozdrawiam,
  
 
Jakieś 10-15 tkm rocznie.
P.
  
 
to niedużo

a ile pali benzyny?

powiem tak-u mnie przy sekwencji przełącza się na gaz po przejechaniu jakichś 300-400 metrów-auto wyjezdza z garazu + 15 stopni
po kilku godzinach na podwórku,przy temp ok 0, przerzuca na gaz po 500 metrach
przy ciepłym silniku po 2 czy 3 sekundach
w kompie gazowy ustawione jest przełączanie, gdy płyn chlodzący osiągnie temperaturę 35 stopni
czujnik temp jest umieszczony w reduktorze gazowym
  
 
Ile by nie palił, prawdopodobnie pojeżdżę ave jeszcze ładnych parę latek. A w związku z dz. gosp. instalka kosztuje mnie ok. 60% ceny brutto, więc pewnie się zdecyduję. Żeby nie robić z auta "gaźnikowca" i mieć mniejsze spalanie zdecydowałem, że instalka musi być sekwencyjna.
Pozdr. P.

P.S. Dz.g. zamierzam zakończyc po "promocji" zusu, czyli za około rok - do tego czasu ave powinna być doprowadzona do takiego stanu, żeby przez następne lata nie inwestowac w nią za wiele.
  
 
Cytat:
2006-10-31 08:37:35, pyrekcb pisze:
Wiem, że wskaźnik może działać w każdym aucie inaczej, ale tak zupełnie orientacyjnie - czy mozna okreslić temp. w układzie w momencie, gdy wskazówka "ruszy się" i dojdzie do pierwszej kreski[...]



Myślę że to może być w okolicach 40-50*C. Mój gaz załącza się jak reduktor osiągnie 25-30*C, a wskazówka jeszcze sporą chwilę leży w spokoju.
Pozdro.
  
 
Czyli nie będzie tak źle, jak niektórzy mówią.
Tylko się zastanawiam jeszcze nad instalką - BRC Sequent (czy jakoś tak) nie jest super instalką, ale w BRC pracuje mój kolega i chociaż o montaż i serwis mogę być spokojny. Chciałbym też, żeby instalka miała możliwości zmiany parametrów, ale to chyba teraz w każdej sekwencji jest.
Zastanawia mnie jedna rzecz - czy w przypadku sekwencji przełączanie na gaz przy niższej temperaturze powoduje jakieś niekorzystne dla silnika/instalacji tematy?
Bo w mieszalnikowej kumpel mówił, że można przełączać wcześniej - jedynym minusem może być zużycie membran, ale to w sumie niewielki koszt w porównaniu do wypalania noPb prze powiedzmy dwa lata (zanim padnie) na "rozgrzewki".
Bo jeżeli nie byłoby konkretnych przeciwskazań, to ja bym ustawił taką sekwencję na możliwie najniższą temperaturę przełączania.
Pozdr. P.