Montaż poduszki Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak sie zastanawiam na montażem poduszki powietrznej dla kierowcy w 94 Carina E. W rocznikach 94-95 były montowane poduszki jako cały samodzielny moduł - bez elektroniki ( poduszka mechaniczna) - czyli bez komputera i osobnych czujników i nie wiem tylko czy idzie tam jakies dodatkowe zasilanie ??? . Teoretycznie wystarczy dać kierownice z poduszką i powinno być wszystko OK . Kontrolki w tym roczniku tez nie było więc chyba dobrze kombinuje że da się zamontować. Tylko nie jestem pewny jak wygląda w takim wypadku podłaczenie klaksona z kierownicy? Może ktos takie coś montował ??? Albo rozbierał i pamięta co tam szło ???


[ wiadomość edytowana przez: Parker dnia 2006-12-28 08:53:56 ]
  
 
poduszka mechaniczna ma to do siebie ze czasem nawet przy mocnym uderzeniu ona nie wyszczeli ,widziałem kilka Carin co były skasowane tak ze uniemozliwiało to dalszą jazdę a poduszki były całe , układu zadnego nie ma , klakson jest na zasadzie styku zrobiony tak jak w kierownicach bez poduszki , czyli taki języczek od przełącznuków kierunkowskazów i swiateł chodzi po metalowym kole kierownicy z tyłu , wiadomo jak sie naciśnie klakson robi sie zwarcie w kierownicy i klakson wydaje dzwięk , w tym wypadku nie ma problemu z zalozeniem kierownicy bo bedzie ona pasowac bez zadnych przeróbek , aczkolwiek w paru Carinach z którymi miałem do czynienia z poduszkami mechanicznymi były czujniki airbagu na pasie przednim , słupkach drzwi , nigdy nie zwracałem uwagi gdzie one idą - kable od tych czujników , na zdrowy chlopski rozum to poduszka powinna zadziałąc bez nich , nigdy sie nad tym nie zastanawiałem , wiadomo do poduszki elektronicznej jest cały moduł sterujący , kontrolka poduszki , czujniki , taśma , poduszka mechaniczna ma to do siebie ze nie ma tak skomplikowanego układu który umozliwia jej zadziałanie dlatego jest mniej skuteczna i zdarza sie w 50% przypadków ze kiedy powinna wyszczelić nic sie nie dzieje
  
 
A ja widziałem tez sporo samochodów z elektroniczną poduszką a nawet sześcioma i przy dachowaniu żadna nie odpaliła.... Co do tych czujników do tej wersji to dziwna sprawa ??? Może ktoś się odezwie w tej materii. Bo skoro da się założyc bez przeróbek to czemu nie. I tak większa szansa że odpali niż jak jej nie ma w ogóle
  
 
pierwszy raz słyszę o tym,na jakiej zasadzie to działa?przeciążenia?jak pasy z kuleczką?
  
 
Podobna poduszka była montowana w Cinqucento... też mechaniczna. Taka wersja szła na rynek zachodni.
  
 
dziś miałem okazje rozmawiac z kolegą co od prawie 8 lat pracuje w ASO , z tego co mi powiedział kazda Carina powinna miec czujnik i airbagu , poniewaz w kazdej z roczników 92-96 (96 tylko w modelach przed liftingiem) miały jednakowe inst, elektryczne , nie wazne czy miała dodatkowe wyposazenie czy nie instalacja elektr. była ta sama i w wersji gołej bez zbednych przeróbek mozna było podłączyc sobie dodatkowe wyposazenie , poduszka powietyrzna była przewidziana od początku w Cari elektroniczna ale jak wiadomo montowana mechaniczna była , w kazdej nie bitej Carinie powinny byc czujniki zamontowane , są one wpuszczone w wiązkę i najprawdopodoniej gdzies w niej są zaslepione , z tego co mi mówił poduszka mechanizna działa tylko wtedy jak zostanie układ jezdny z przodu ruszony w toyotach
  
 
Jest takie stare rozwiazanie Air bag mechaniczny.