[RS2000] TCS kontrola trakcji

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tydzień temu kupiłem rs i dziwi mnie to że przy mocniejszym przyspieszeniu (kola poslizg ale nie zawsze) załącza mi sie pomarańczowa kontrolka "kontrola trakcji" w ogóle to sie zdziwiłem że auto z 91 roku ma taki gadzet ale jak już jest to ok tylko pytanie dlaczego się załącza i później już swieci cały czas? Dopiero jak zgasze silnik i go ponownie odpale to zniknie..
Może sobie tak świecic czy to źle wpływa na jazde? wiem że ESP to jest dobre przy poślizgu bo łapie odpowiednie koła ale że przy normalnej jeżdzie? potrafi to ktoś wytłumaczyć?



[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2010-05-15 16:24:36 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
Szczerze to nawet nie wiedziałem że ESP było montowane ale człowiek uczy się całe życie

Może jakiś czujnik przy kole czy coś w tym stylu jest uszkodzony, bo chyba ESP wchodzi w taki "pakiet bezpieczeństwa" z ABS em
  
 
Może sie myle ale w mk5 i 6 nie było ESP tylko jeśli to już ABS
Z jakim rysunkiem zapala ci się ta kontrolka.
  
 
Miałem w mk6 esp ale to była jakaś wersja dziwna.
Jest takie coś w escortach ale działa tylko do 40km/h

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
a co powiecie na abs-esp w xr3i z 87r?! jest pompa i malutkie 2 paski, pompa przepompowyje plyn i przychamowuje dane kolo....
  
 
Chyba mylicie pojęcia ESP a kontrola trakcji to dwie różne rzeczy, kontrola trakcji zapobiega uślizgowi koła i jak koło się kręci za szybko to zostaje przyhamowane natomiast ESP to jest elektroniczna stabilizacja toru jazdy czyli samochód gdy go zarzuci jest utrzymywany na właściwym torze jazdy. Kontrolka która się świeci powinna wyglądać jak koło z pryskającymi spod niego kamieniami
  
 
Jeśli już mamy nazywć rzeczy mo imieniu to mówicie o ASR, czyli systemie który zapogiega poślizgowi przy ruszaniu.
Czegoś takiego nie było w Escortach (z moich danych).

Jeśli zapala Ci się kontrolka to tylko i wyłącznie kontrolka ABS-u. Radzę posprawdzać czujniki itd.
Ewentualnie doprowadz do sytuacji kiedy swieci Ci się ta kontrolka i sprawdz czy masz ABS, wtedy przekonasz się, że to jednak kontrolka tego sustemu.
  
 
wiem że były. Kainek przyjdzie to zrobi zrzut ekranu bo kiedyś wklejał.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
To co w koncu był ASR czy ESP, a moze ESR
Ja bym się spłaniał bardziej ku PRL-owi, ale nie wiem co na to escort
  
 
  
 
W takim razie w MK7 coś takiego występowało, chociąż ja nigdy nie widziałem.
Jednak dalej twierdze, że w mk 5, mk 6 tego nie było
  
 
ABS mam bo czuje jak mi odbija jak mocniej przyhamuje. Znajomy mechanik mi powiedział że jest to kontrola trakcji- pomarańczowa kontrolka się zapala zawsze po przekręceniu kluczyka ale po odpaleniu silnika zgasnie. Na tej kontrolce jest narysowany samochód i takie ślady poślizgu. tak jak znak uwaga slisko czy cos takiego... z tego co wiem to kontrolka abs swieci się na czerwono a nie na pomarańczowo. przy przekręceniu zapłonu jak zgaśnie ta kontrolka pomarańczowa to czuje gdzieś tam w ok0olicach pedału hamulca takie pyk i zgaśnie albo gdzies tam przy układzie hamulcowym.
tylko mam taki problem że nie zauważyłem jeszcze kontrolki abs- albo jest spalona albo nie wiem. Napiszcie jak wam świeci kontrolka abs i czy macie taki pomarańczowy gadzet niby ESP
  
 
To o czym mówisz to kontkolka ABSu, to pykniecie pod pedałem hamulca to też oznaka, że masz ABS
  
 
Cytat:
2007-09-04 08:52:13, GrzEE pisze:
To co w koncu był ASR czy ESP, a moze ESR Ja bym się spłaniał bardziej ku PRL-owi, ale nie wiem co na to escort


Każdy producent nazywa to inaczej dlatego to takie pomieszane jest w Oplu to jest TC czyli kontrola trakcji, ASR to to samo, używa tej nazwy np Fiat, w Focusie też się to nazywa kontrola trakcji, a ESP też ma różne nazwy i dlatego takie niejasności Stawiam na to że w Essim jest tylko kontrola trakcji a nie ESP a już na pewno nie w Essim z '87 roku
  
 
Czyli jak mi sie swieci ta kontrolka tzn że abs wtedy mi nie zadziała? czy cos z elektryka nie tak że czasami sie zaswieci?myślałem że ABS to jest czerwona kontrolka i pisze (ABS)
  
 
Cytat:
2007-09-04 10:14:01, lobo-essi pisze:
ABS mam bo czuje jak mi odbija jak mocniej przyhamuje. Znajomy mechanik mi powiedział że jest to kontrola trakcji- pomarańczowa kontrolka się zapala zawsze po przekręceniu kluczyka ale po odpaleniu silnika zgasnie. Na tej kontrolce jest narysowany samochód i takie ślady poślizgu. tak jak znak uwaga slisko czy cos takiego... z tego co wiem to kontrolka abs swieci się na czerwono a nie na pomarańczowo. przy przekręceniu zapłonu jak zgaśnie ta kontrolka pomarańczowa to czuje gdzieś tam w ok0olicach pedału hamulca takie pyk i zgaśnie albo gdzies tam przy układzie hamulcowym. tylko mam taki problem że nie zauważyłem jeszcze kontrolki abs- albo jest spalona albo nie wiem. Napiszcie jak wam świeci kontrolka abs i czy macie taki pomarańczowy gadzet niby ESP



Ja mam też taką kontrolkę pali się po przekręceniu kluczyka i gaśnie, ale w zimie parę razy mi się zapaliła (ABS działa dobrze).
  
 
miałem escorta gdzie instalacja była z mk7 i do tego wszystko sie sprawdzało tak jak w mk7, jak szukałem wedługmk6 to nie mogłem znaleśc. np.jakiś sterownik czy coś(już nie pamiętam), w mk5 i mk6 jest w komorze silnika a u mnie był w środku auta i wiele innych rzeczy.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
w esorcie abs jest połączony z kontrolą trakcji
wiem bo
jak miałem właczony ABS to nie mozna było zerwac przyczepnosci przy ruszaniu nawet na piasku a jesli juz to bardzo minimalnie
a teraz jak wyjąłem bezpiecznik od ABSu to mozna mielic az miło
  
 
Wy tu o esrach itp a ja się zastanawiam czy abs zakładać, mam wszystko tylko przełozyc pompe i przewody i co robic wkładać???
  
 
Cytat:
2007-09-04 17:50:22, RemikGT pisze:
Wy tu o esrach itp a ja się zastanawiam czy abs zakładać, mam wszystko tylko przełozyc pompe i przewody i co robic wkładać???




Żeby Cie Ręka Boska Broniła

nigdy tego dziadostwa Precz z ABSem