Przy zalaczonym wentylatorze telepie autem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, gdy zalacza sie wentylator chlodnicy to autkiem zaczyna troche telepac, tylko na postoju bo podczas jazdy to jest niewyczuwalne. Obroty trzymaja sie rowno na okolo 900. Gdy przestaje dmuchac telepanie tez ustaje. Co moze wywolywac te drgania ?
  
 
Jakies sugestie ?
  
 
może prądu silnikowi brakuje na wolnych obrotach i przez to nierówno chodzi.
  
 
Wentylator pobiera dośc sporo prądu i może to wywoływać spadek obrotów (może nie duży) i wpadanie silnika w oscylacje. Jeśli silnik nie gaśnie, to bym się tym nie przejmował. Gdyby obroty zmalały nieco bardziej to komputer by je podniósł na podstawie odczytu z sondy lambda, widocznie spadek obrotów wywołany obciążeniem silnika pracą wentylatora jest na tyle mały że obroty nie zostają podniesione, a jednocześnie jest na tyle duży, że powoduje nierówną pracę silnika.
Moim zdaniem - zignoruj to, zaraz się zrobi zimno i zapomnisz o tym problemie.
Pozdrawiam.
  
 
Witam!
Mam podobny problem,z tym,ze u mnie nawet w czasie jazdy na jedynce/dwojce gdy zalączy sie wentyl to auto zaczyna sie dlawic/wyraznie czuc brak mocy...a na postoju przy zalaczeniu obroty spadaja do ok.700 ale po chwili wracaja do normy-taki spadek obrotow jest dla mnie za duzy/nienormalny.to wszystko sie dzieje na gazie,natomiast na benie to po zalaczeniu wentyla na postoju obroty zaczynaja znacznie falowac-auto chce prawie zgasnac i w ogole kiepsko w czasie jazdy wchodzi na obroty-dopiero powyzej 3500 idzie ladnie.generalnie obroty to faluja na benie a na gazie nie...
jakies porady i sugestie co jest nie tak z poborem pradu przez wentyl?
1,4 1993
z gory dzieki!
  
 
u mnie tak silnik wariował jak jeden z wężyków się spadł od silnika.
po założeniu jak ręką odjął, równo i cicho. zobacz to też.
u mnie też trzeba było przesmarować 'krokowca'. cos jakiś czas mu się przydaje czyszczenie.
  
 
Cytat:
2007-10-01 11:38:28, falcon0 pisze:
Witam! Mam podobny problem,z tym,ze u mnie nawet w czasie jazdy na jedynce/dwojce gdy zalączy sie wentyl to auto zaczyna sie dlawic/wyraznie czuc brak mocy...a na postoju przy zalaczeniu obroty spadaja do ok.700 ale po chwili wracaja do normy-taki spadek obrotow jest dla mnie za duzy/nienormalny.to wszystko sie dzieje na gazie,natomiast na benie to po zalaczeniu wentyla na postoju obroty zaczynaja znacznie falowac-auto chce prawie zgasnac i w ogole kiepsko w czasie jazdy wchodzi na obroty-dopiero powyzej 3500 idzie ladnie.generalnie obroty to faluja na benie a na gazie nie... jakies porady i sugestie co jest nie tak z poborem pradu przez wentyl? 1,4 1993 z gory dzieki!


Ja mialem podobnie pomoglo przelutowanie skrzynki bezpiecznikow. Powiedzcie mi czy w tej plastikowej skrzynce przy akumulatorze macie bezpiecznik F odpowiedzialny za wentylator Bo u mnie niema pytam z ciekawosci pozdrawiam
  
 
Skrzynke juz przelutowalem...co prawda "tylko" z zewnątrz...nie wiem co kryje sie w środku...ale kilka problemow po tej operacji sie pozbylem (m.in. braku kręcenia rozrusznika na rozgrzanym silniku) a co do bezpiecznika F to nie mozesz go miec bo on jest od świec żarowych - od wentyla jest D
  
 
Cytat:
2007-10-02 20:43:30, falcon0 pisze:
Skrzynke juz przelutowalem...co prawda "tylko" z zewnątrz...nie wiem co kryje sie w środku...ale kilka problemow po tej operacji sie pozbylem (m.in. braku kręcenia rozrusznika na rozgrzanym silniku) a co do bezpiecznika F to nie mozesz go miec bo on jest od świec żarowych - od wentyla jest D


To przelutuj ja cala ja tak zrobilem i powiem Ci ze warto. No patrzylem w instrukcji od mkVII i bezpiecznik F jest od wentylatora ale i tak ja mam tylko ABC a Ty Masz jeszcze D pozdrawiam
  
 
Normalnie boje sie otwierac skrzynke z zewnątrz poszło mi ladnie,ale do środka nie odważylem sie zaglądac ze wzgledu na sposob zlutowania płytek...moze jednak jest inny powod spadku mocy gdy zalącza sie wentylator???
a co do bezpiecznikow to wg. mojej ksiązki jest tak:

Bezpieczniki główne w przedziale silnika:

A
80 A
Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3)

B
60 A
Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2)

C
60 A
Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 )

D
50 A lub 40 A
Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy

E
50 A
Ogrzewanie szyby przedniej

F
50 A
Przekaźnik świec żarowych silnika wysokoprężnego

  
 
Moim zdaniem to normalka i nie ma sie czym przejmowac. mam tak samo, tymbardziej odczowalne na silniku diesela. wentylator potrzebuje duzo pradu, obroty silnika nieco spadają i buda drga.
  
 
Cytat:
2007-09-30 13:49:32, RavenMOH pisze:
Jak w temacie, gdy zalacza sie wentylator chlodnicy to autkiem zaczyna troche telepac, tylko na postoju bo podczas jazdy to jest niewyczuwalne. Obroty trzymaja sie rowno na okolo 900. Gdy przestaje dmuchac telepanie tez ustaje. Co moze wywolywac te drgania ?



Masz założoną instalację LPG??
  
 
U mnie też obroty spadają podczas załączania wentylatora, jak i również klimy... Może jutro pokombinuje z regulatorem napięcia na alternatorze i zobaczymy czy będzie różnica