Ściąga przy wysokich prędkościach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam taki problem:
Jadąc np: 130 naciskając lekko hamulec auto ostro ucieka w lewo,
Jadąc np: 130 naciskając mocno hamulec wszystko jest ok
Jadąc powoli (50km/h) wszystko jest ok
Ściąganie jest większe wraz z wiekszą predkością.
Hamując ostro na kamieniach blokuję najpierw trzy koła (LP, LT, PT)
Dopiero na samym końcu PP.
Jak na zewnątrz jest pow 10 st c. Blokuje prawe przednie koło.
Dopiero po kilku minutach odpuszcza.
Zaciski sprawdzone z prawej lepiej chodzi niż z lewej (chyba że mechanik mnie w bambuko zrobił i nawet tam nie zaglądał)
Co to może być?
Ja bym obstawiał wężyk,
Mechanik mówił o samoregulacji.


pOZDRAWIAM
  
 

2008-02-13 18:37:05, Adamzzz pisze:
Witam mam taki problem: Jadąc np: 130 naciskając lekko hamulec auto ostro ucieka w lewo, Jadąc np: 130 naciskając mocno hamulec wszystko jest ok Jadąc powoli (50km/h) wszystko jest ok Ściąganie jest większe wraz z wiekszą predkością. Hamując ostro na kamieniach blokuję najpierw trzy koła (LP, LT, PT) Dopiero na samym końcu PP. Jak na zewnątrz jest pow 10 st c. Blokuje prawe przednie koło. Dopiero po kilku minutach odpuszcza. Zaciski sprawdzone z prawej lepiej chodzi niż z lewej (chyba że mechanik mnie w bambuko zrobił i nawet tam nie zaglądał) Co to może być? Ja bym obstawiał wężyk, Mechanik mówił o samoregulacji. POZDRAWIAM


Dopiero na samym końcu PP / to Przedni Prawy
jeśli tak to Mechanik cię robi w Bambuko ponieważ w Przodzie nie ma Samo Regulatorów są owszem ale z tyłu w Bębnach a nie z Przodu tam gdzie Tarcze masz ja obstawiam Klocki hamulcowe lub zacisk ewentualnie może też być Zwichrowana Tarcza i bije na Przednim Prawym hamulcu ale po sprawdzaj Klocki hamulcowe

Mam nadzieję że Pomogłem
ale 80% obstawiam Klocki a 20% zostaje na Słabszy Docisk w Prawym przednim
po Sprawdzaj co i jak
  
 
Klocki lucas
Tarcze motocraft mają ok 8 miesięcy. Wyglądają dobrze. Nie bije nic
  
 
po Odpowietrzaj Hamulce może i pomoże
nie ma z tym dużo Roboty
  
 
Wymieniony płyn, wyczyszczone tłoczki chodzą lekko, wszystko odpowietrzone i dalej to samo.
Ściąga w lewo przy lekkim hamowaniu. Najpierw blokuje LP potem tył a na końcu PP.
Co to może być????????????????????????
  
 
mam takie same objawy co kolega.
mam nowe klocki hamulcowe, 2 wymienione zaciski a obecnie kupilem 2 przewody elastycznie i bede wymieniac w tygodniu i sie okaże czy to było przyczyną
  
 
Przewody elastyczne trzeba wymienić - nie jest to wysoki koszt, chyba 40PLN za szt - wymienić dwa. Do tego warto zaopatrzyć się w nowe miedziane podkładki uszczelniające - niby można próbować ze starymi, ale kiedy jedna kosztuje 1PLN, to nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie.
  
 
prowadnice klocków masz zabrudzone i zapieczone, wyczyść dokładnie z tego syfu klockowego.przesmaruj dokładnie miejsca gdzie obwódka klocka(stalowa NIE KLOCEK) styka się z zaciskiem.tylko delikatnie żeby ci na tarcze potok z tego nie leciał bop będzie niespodzianka. Pomoże
  
 
miałem to samo tylko ze w prawo ;> prawy wężyk hamulcowy jest przyciśniety przez ta mietalową opaske odegnij troche odkrec i patrz czy plyn kapie. ew wymien jak sa mocno zuzyte
  
 
odkręciłem węzyk wczoraj i płyn nie kapał. Dopiero pompując na zapalonym silniku coś tam wyciekało
  
 
dokładnie jak nie kapie to jest niedrożny:
A) wymienić
B) probowac cienkim plaskim srubokrentem odgiac taka blache co opasa przewod i przytrzymuje go do amortyzatora (Uwaga zeby nie drasnac wezyka) pozatym sprawdz czy nie ma wybrzuszen spenkan czy innych wad.

z droznego przewodu kapie caly czas plyn. (na wylaczonym silniku)

wniosek:
rdza na metalowej obejmie rozszezyla ow obejme co spowodowalo ucisk wezyka ;> takze przy max hamowaniu lapie ok (u mnie pozniej to juz lekko bujało) a przy lekkim plyn leci do jednego zacisku hamulec hamuje, a w drugim z opoznieniem dociera i jest roznica w czasie reakcji poszczegolnych zaciskow. dodatkowo mozesz rozebrac cale zaciski wyczyscic z rdzy wycisnąć tłoczek zmienić uszczelki i przesmarowac cylinderek spec smarem a klocki w zaciskach w miejscach przesuwu smarem miedzianym lub innym odpowiednim. ja 3 razy robilem tersty na hamownikach i za kazdym razem bylo ok... dopiero po rozmowie z jednym "pasjonatem" powiedział ze siła to nie wszystko najwazniejsze zeby rowno łapały.
  
 
dzieki za pomoc. Wężyk wczoraj zamówiłem, pocztą dojdzie za kilka dni ponieważ jestem w Szwecji a tutaj nie bardzo mam możliwość kupna.
Jak wymienię to dam znać co i jak.
  
 
oczywiscie prawy zamowiles? bo jak sciaga na lewo to prawy zatkany...

aha odpowietrzaj po wymianie najlepiej przy okazji plyn zmienic i tak jak pisalem gumy wymienic uszczelki na tłoczkach i sprawdzic czy tłoczek luzno sie przesówa :> bo moje to musiałem z właczonym silnikiem hamulcem wypychac bo normalnie pompoujac nie szły prawie wcalea po przesmarowaniu i obczysczeniu smigały
  
 
w zeszłą sobotę wymieniałem płyn i wyczyściłem zaciski. Tłoczki chodzą leciutko.
Przewód zamówiłem na koło prawe (to które słabiej hamuje)
  
 
No i koniec moich problemów. Winowajcą był elastyczny wężyk. Jak kolega wyżej napisał zardzewiała obejma ucisnęła wężyk i nawet przedmuchać się go nie dało.
Teraz autko hamuje równo i skutecznie.
Dziękuje za pomoc