[Pony] Problem z uruchamianiem silnika (elektryka).

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio rano wsiadłem do pony i nie chciał odpalić... zakręcił 4 razy i zdechł akumulator (nowy, kupiony 2 miesiące temu!). Najdziwniejsze jest to, że kilka godzin później odpalił, beż problemu, bez wymiany i ładowania aku! o co chodzi


-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104



[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-11 12:19:12 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Masa gdzieś ucieka ??
Problemy z przewodami wysokiego napięcia ??
Kończą sie szczotki w rozruszniku ...

Napisz może coś więcej ...
  
 
1. Między akumulator a kabel podłącz amperomierz i sprawdź czy auto nie pobiera prądu na postoju.
2. Spotkałem takie akumulatory które daję identyczne objawy jak temperatura spadnie poniżej 0. Jak jest cieplej pracują ok.
3. Sprawdź ładowanie.
  
 
Napisze jeszcze raz jaśniej, problem wystąpił pierwszy raz, samochód bardzo słabo kręcił rozrusznikiem, 4 razy zdołał zakręcić i tak jakby padł aku (wskazywała na to wskazówka obrotka która tylko podrywała sie do góry), później za kilka godzin wsiadłem i problem zniknął, odpalił normalnie...

-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104
  
 
Ja mam w Ponym taki aku jak wspominał Jarek - tyle ze u mnie jest granica około -10 stopni - przy czym jak go po nocy odpale drugim autem na kable to później jest OK.

Ale zacznij os sprawdzenia masy auta i silnika ...
  
 
Gdzie szukać masy Nigdy nie lubiłem bawienia się z elektryką dodam, że dziś problem się powtórzył, wsiadłem auto ledwo kręciło, za chwilę padł aku i wskazówka obrotomierza skakała... to było o godz. 7:45, o godzinie 11 odpalił za pierwszym razem

edit: na akumulator mam gwarancję, chyba oddam go, bo nie powinno tak być, że po nocy nie pali... chociaż były zimniejsze noce i odpalał, chociaż słabo jak na nowy aku...


-----------------
Volvo 440 1.8 DL + LPG '94
FSO 125p 1.5 C + LPG '83
FSO Syrena 104

[ wiadomość edytowana przez: cendra dnia 2008-03-10 17:13:27 ]
  
 
Oczyść bolce akumulatora, klemy, główną masę masz przy silniku (patrz po kablu ), odkręcić śrubę, wyczyścić (papier ścierny.. te sprawy)
  
 
ewentualnie ... wyczyść tylko klemy i połącz przewodem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika i wówczas zakręć...