Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-03-17 13:45:40
Nie - ja wsadzilem miedzianą rurke i wsadzilem dwa węze jeden w drugi omijajac przepustnice - ogrzewanie ma sens jedynie w przypadku zimy na rozruchu - pozniej tak jak piszesz w lecie przepustnica sie mocno nagrzewa... Ja to wywalilem bo zimna mieszanka to gęstsze powietrze docierajace do silnika - roznice widac szczegolnie w lecie bo czuc spadek mocy - wieczorem a szczegolnie przy wilgotnym powietrzu jest duzo lepiej (np wieczor nad morzem). Dodatkowo zaleca sie nawet ochlodzenie silnika (termostatem czy wlasnie przepustnicą) w przypadku LPG i to był moj cel. Generalnie mowiac nic nie zyskasz i nic nie stracisz, bo ma to znikomy wplyw na ogólną prace i parametry silnika Co do czujników - masz MAT czyli na filtrze czujnik temeperatury powietrza wpływającego a przepustnica jest duuuuzo dalej... [ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2008-03-17 13:47:16 ] |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-03-17 14:22:15 czyli na czujniki przy przepustnicy nie ma odłączenie zadnego wpływu? Nie ma tam czujnika temperatury? |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2008-03-17 14:36:27 W 1,5 czujnik temp. powietrza znajduje się obudowie filtra.
Czujniki temp. płynu chłodzącego - w głowicy. Przy przepustnicy jest tylko czujnik wychylenia przepustnicy. Mnie zastanawia tylko co uzyskasz omijając podgrzewanie przepustnicy. Poza odczuciami subiektywnymi, chyba nic... |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-03-17 16:31:50
Jak znasz problem EGR-a to mniej wiecej ten sam deseń... |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-03-17 19:41:19
EGR to napewno zostawiam-przeciez nie działa(jak sprawny) przy przyspieszaniu i nie powinien miec wpływu na osiągi a przy czesciowych obciązeniach redukuje zuzycie paliwa |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-03-17 23:08:27
uparty jestes jak osioł - dostales 2 konkretne odpowiedzi ode mnie i dalej kombinujesz proponuje zacząć w takim razie od jakiejś konkretnej literatury albo po prostu wsadzic kawalek węża zamiast przepustnicy i sprawdzic |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2008-03-17 23:45:12 z ta przepustnica to wydaje mi sie ze jest to walka o 0.000005 KM |
profil-usunięty | 2008-03-18 03:32:40
na moje to najlepieej tego nie ruszac po co naprawiac czy omijac cos co nie jest zepsute ?? nie ma najmniejszego sensu jak chodzi to niech sobie chodzi jak chcesz go stuningowac to daj autko w rece fachowcow . bez sensu na moje ale twoje auto rob co chcesz pozdrawiam |
Marcin_J Espero 1.5 Gniezno | 2008-03-18 08:36:39 Oj się ludziska czepiacie człowieka. Jakby nikt nigdy nic nie tykał to nic byśmy o naszych autkach nie wiedzieli.
Niech chłopak wywali podgrzewanie (nic w ten sposób raczej nie zepsuje w aucie) i się pochwali co to dało. Bo teoria teorią a w praktyce może różnie być. Nikt nie sprawdzał więc skąd wiadomo, że to nic nie da? Ma zaparcie i czas niech majstruje. Ja tam chętnie się dowiem jakie są wyniki 'tuningu'. A co do samego podgrzewania to np. w CC 700 w lecie po prostu NALEŻAŁO ściągać tą rurę ogrzewającą przepustnicę bo jeździdełko w upały w ogóle przestawało ciągnąć a na zimę NALEŻAŁO tą rurę zakładać więc może i u nas coś to da. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-03-18 08:44:55 wg mnie nie ma sensu odłączać tych wężyków - przy maksymalnej mocy silnik pochłania ogromne ilości powietrza, które przepływając przez przepustnicę z dużą szybkością nie jest w stanie ogrzać się o więcej niż 0,1 stopnia. Zatem gra nie warta świeczki... |
rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2008-03-18 09:15:13
Przecie napisalem na samym początku ze juz to przerabialem i jezdze juz od roku bez ogrzewanej przepustnicy - i napisalem też ze nic to nie daje - ot tak dla polepszenia humoru mozna sobie pozwolic... |
tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2008-03-18 11:35:14 a w jaki sposób ta przepustnica jest podgrzewana?? bo jakoś nierozumiem... |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2008-03-18 13:28:23 Jak to jak?
Wodą! |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-03-18 13:32:21
Nie jestes pierwszy który dostrzegł ze jestem uparty a naczytałem sie juz troche i w LECIE to odłączenie napewno nie zaszkodzi(w starszych silnikach były albo takie zastawki albo termostaty, które jak zimno to sie przestawiało na ssanie powietrza z nad kolektora wylotowego) zreszta zobaczymy-jak cos bedzie nie tak to zawsze mozna podczepic tak jak było pozdrawiam |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2008-03-18 13:50:41
Nie myl pojęć. Podgrzewanie przepustnicy nie ma najmniejszego związku z pobieraniem ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego. A odpinanie węży uważam za kretynizm i skrajny brak rozrywki. Potem odepnij jeszcze ze dwa przewody WN, w końcu na dwóch cylindrach też sie da jeździć ----------------- czasem tu zaglądam |
profil-usunięty | 2008-03-18 15:46:25
|
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-03-18 16:39:20
nie myle-chodziło mi o to ze podgrzewanie przepustnicy i pobieranie powietrza z nad kolektora ma podobny cel(lepsze odparowanie paliwa i zapobieganie zamarzniecia przepustnicy-w zimie) i skutek-do silnika dostaje sie cieplejsze powietrze-co musi ograniczac moc poza tym jaki związek ma odpinanie przewodów WN i odpiecie podgrzewania-to dopiero dziwne porównanie |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-04-18 12:57:49 odłączyłem to podgrzewanie--efektów negatywnych nie zaobserwowałem
Wydaje sie ze samochód szybciej reaguje na dodanie gazu podczas jazdy kolektor i obudowa przepustnicy podczas pracy silnika sa zimne-wrecz lodowato Zmiane bym okreslił jako mniejsza niz przy wycieciu katalizatora a wieksza niz przy wpieciu zworki po zmianie wydaje mi sie ze espero z wieksza łatwoscia pokonuje wzniesienia--nie zaobserwowałem wzrostu predkosci max-ciagle ok licznikowe 180--elastycznosc na 4 od 60 do 100--12 s-to tyle co stoperem mierzyłem |