Zasilanie LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie o to czy po wyłączeniu stacyjki na elektrozawór LPG przychodzi napięcie ?Problem jest o tyle istotny,że zaobserwowałem stopniowe rozładowywanie się aku. i szukam przyczyny.U mnie po wyłączeniu kluczyka i następnie zdejmowaniu klem słychać tyrkotanie tego zaworu.Czy to norma?Do sposobu montażu mojej instalki ,gazownicy mieli wiele zastrzeżeń,więc konieczne były przeróbki.W związku z ich partactwem spodziewam się dalszych odkryć.Autko zagazował poprzedni właściciel przed sprzedażą i chyba szukał gdzie najtaniej.Do jej usprawnienia dopłaciłem 90zł i glansio działa.Jedynie pozostał problem siadającego (już 2-giego)aku.
  
 
Cytat:
2008-04-09 22:33:14, gafcio pisze:
U mnie po wyłączeniu kluczyka i następnie zdejmowaniu klem słychać tyrkotanie tego zaworu.Czy to norma?


Tak, terkotanie to norma. Chociaż nie jestem pewien czy to terkotanie to czasem nie od silniczka krokowego a nie elektrozaworu.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2008-04-09 22:33:14, gafcio pisze:
Mam pytanie o to czy po wyłączeniu stacyjki na elektrozawór LPG przychodzi napięcie ?Problem jest o tyle istotny,że zaobserwowałem stopniowe rozładowywanie się aku. i szukam przyczyny.U mnie po wyłączeniu kluczyka i następnie zdejmowaniu klem słychać tyrkotanie tego zaworu.Czy to norma?Do sposobu montażu mojej instalki ,gazownicy mieli wiele zastrzeżeń,więc konieczne były przeróbki.W związku z ich partactwem spodziewam się dalszych odkryć.Autko zagazował poprzedni właściciel przed sprzedażą i chyba szukał gdzie najtaniej.Do jej usprawnienia dopłaciłem 90zł i glansio działa.Jedynie pozostał problem siadającego (już 2-giego)aku.



Na żaden zawór gazowni nie ma napiecia kiedy centralka gazu jest ustawiona poza w tryb Pb albo nie przekręcisz kluczyka w stacyjce do zapalenia sie lampek na budziku...
Każda instalacja przynajmniej 2-giej generacji ma ze sterownika wyprowadzony zielony kabel uruchamiający 3 elektrozawory - przy butli, filtrze i na parowniku - uruchamiają sie wszystkie jednoczesnie (bo są na tym samym zielonym kablu) w momencie przelaczenia samochodu na gaz - inaczej byc nie moze !!!!!!

Stukanie elektrozaworów jest dosc glosne (ja slysze w kabinie przy uruchomionym silniku) takze mam nadzieje ze nie wprowadzasz nas w bląd i to napewno elektrozawór zalacza jak podpinasz klemy do aku - w takim przypadku nie dziwilbys sie ze aku ci pada...
  
 
Spróbuj podłączyć szeregowo z jedną klemą amperomierz. Będzie widać jak duży jest upływ prądu i ...może da się "namierzyć" odbiornik za to odpowiedzialny.
  
 
Wielkie dzięki W sobotę bioręsię za zmianę w połączeniu zasilania instalki.Rozmawiałem ze znajomym koleżką ,który sam montował gazownie i on też potwierdził to ,że powinno się wpinać zasil. pod odpływ za stacyjką(jakiś żółty 2-gi kabelek?)A swoją drogą zaraz poszukam w necie namiarów na firmę ,która to zakładała i znowu im tyłek obsmaruję.
  
 
I wycwanili się kolesie z AG auto -gaz centrum-Jarosław Zagożdżon.Znikneła stronka ,na której można było zamieścić opinie użytkownika.Teraz jest tam mn.:
Przykro nam, strona o podanym adresie
została zablokowana ze względów regulaminowych
  
 
OK przeglądałem schemat i chyba najłatwiej będzie się wpiąć pod bezpieczniki nr.9-lub-10 -te od ogrzewania tylnej szyby.To choćby z tego względu,że jest to moło skąplikowana sieć i niewiele można tam napsuć .Pono są to jedne z najgrugszych kabli w autku,więc dodatkowe obciążenie nie powinno szkód narobić.Sprawdzę tylko próbnikiem,który z nich(9-10)jest zaprądowany po załączeniu stacyjki.
W związku z siadającym nagminnie aku przerobiłem zasil. przednich świateł-na przekaźniki.Przez co mogłem zamienić 100W na 50 (+30?),bez wyraźnego zmniejszenia oczojebności świateł i zaoszczędzić 50% mocy-i lipa aku notorycznie zdycha jak zdychał i jego poprzednik.Może teraz coś się poprawi?Jeśli nie to przerobię zapłon na korbe Mam zapas fajnych patentów rodem ze sralucha.Opcją pozostaje dobry serwis i parking w jeziorze
  
 
Cytat:
2008-04-10 21:13:18, gafcio pisze:



A sprawdziłeś amperomierzem ile tak naprawde prądu pobiera samochód na postoju?
Ładowanie masz oki?
Moze aku szlag trafił.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Dwa tygodnie temu byłem u fachofca. W warsztacie sprawdzał miernikiem ,przy obciążeniach i bez nich wszystko OK.Nie sprawdzał chyba tylko czy na wyłączonej stacyjce pobiera jakieś prądy?A tak wogóle to było o tym kiedyś na forum - (pobory radia? -alarmu?)ile może ciągnąć inst .el. po wyłączeniu.
  
 
Właśnie jestem po przeróbce zasilania.Okazało się,że 9,10 są stale zasilone.Podpiołem się więc szybkozłączką pod bezp.-13.Teraz wsio gra jak trzeba-wyłączam stacyjke-wyłącza się zasil. instalki gazu.Zobaczymy jak to wpłynie na stan akumulatora?
  
 
Minoł prawie miesiąc .Przez ten czas nie doładowywałem aku i jest superancko.Wcześniej oszczędzałem na prądzie tj.dmuchawka na poz. 1,wycieraczki oszczędnie,gaszenie świateł na postoju przy przejazdach kol.i przy otwieraniu garażu,0 klimy,szyby z rzadka,radyjko na trasach dłuższych,wyłączone oświetlenie kabiny,ogrzewanie tylnej szyby sporadycznie.A i tak co tydzień było doładowywanie aku.
Problem przestał istnieć.Tyle kłopotów przez kretyna montującewgo zasilanie instalki gazowej! O cipiatych fachowcach -elektrykach nie wspomnę.
ZASILANIE LPG PO ZAŁĄCZENIU STACYJKI - inaczej będzie hujnia nie jazda!


[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-04-25 22:29:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-04-25 22:35:11 ]
  
 
Kosztowało mnie to :
-nowy prostownik(ruski wysiadł)
-nowy aku(stary miał 3 lata)
-czas i nerwy(forum niewiele dało)

[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-04-25 22:33:14 ]