Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mantee78 szkoda, że nie Omega ... Nottingham, UK | 2008-04-20 14:26:06 Witam wszystkich.
W końcu znalazłem trochę czasu na małą foto-poradę Trzy Omegi C: - rozbita Elite 2.6 V6 automat z 2002 roku, - CDX 2.5 V6 automat r. 2000 z uszkodzonym silnikiem, - sprawna CD 2.5 V6 automat r.2000 – dawca nadwozia dla rozbitej Elite oraz silnika dla CDX. Główne zadanie to przekładka silnika, elektryki i wyposażenia Elite do nadwozia CDX. Po zasięgnięciu kilku opinii (także na Forum) przystąpiłem do działania... Drobna uwagi: - Kolejność wykonywanych prac zależała od mojej wygody i może nie być zgodna z opisami w książkach typu „Sam naprawiam”. - Na wszystkie odłączane przewody elektryczne i hudrauliczne nalepiałem taśmę papierową z opisem do czego przewód był podłączony. Przy poźniejszym składaniu jest to wielkie ułatwienie. - Na wystające po zdjęciu przewodów hydraulicznych końcówki, w celu uniknięcia wyciekania płynów, zakładałem gumowe rurki, mogą być na przykład z węża ogrodowego, zamknięte (zaklejone) z jednej strony. 1. Trzeba to „oczyścić” do gołych blach... 2. Wyciągamy plastykowe osłony nad chłodnicą, akumulator i lampy. 3. Teraz maskę. 4. Zderzak. Zanim jednak zupełnie odłożymy go na bok, trzeba odłączyć przewody elektryczne od halogenów, czujnika temperatury (na środku zderzaka) oraz rurki spryskiwaczy reflektorów (szybkozłączki). 5. U spodu chłodnicy odnajdujemy zawór spustowy, podkładamy jakąś miskę i odkręcając zawór opróżniamy układ chłodzący. 6. W tym czasie możemy zdjąć plastykową osłonę pod przednią szybą. Ściągamy wycieraczki, odkręcamy jedną śrubkę przy zbiorniczku na płyn hamulcowy i wyciągamy wszystkie kołeczki pod dolną uszczelką szyby. Wystarczy przekręcić je o 90 stopni i wyjąć. Następnie zdejmujemy uszczelkę biegnącą wzdłóż plastykowej osłony i możemy ją delikatnie wyciągnąć. W okolicy filtra przeciwpyłkowego należy rozłączyć rurkę od spryskiwaczy szyb oraz wtyczkę elektryczną od podgrzewania spryskiwaczy. 7. Odkręcamy śrubkę odpowietrzania układu paliwowego, żeby obniżyć ciśnienie w nim panujące. 8. Odłączamy wszystkie przewody elektryczne w okolicy skrzynki z przekaźnikami, wyciągamy ECU. 9. Odkręcamy napęd wycieraczek. 10. Luzujemy opaski i wyciągamy rury. 11. Odłączamy przewody podciśnieniowe. 12. Jeszcze jedna opaska, trzy śrubki... 13. I część układu powietrza już na zewnątrz. 14. Odłączamy przewody elektryczne i hydrauliczne od chłodnicy, odkręcamy śrubki ją mocujące i delikatnie wyciągamy chłodnicę. 15. Rozkręcamy połączenie rurek klimatyzacji, wszystkie wiszące przewody i rurki możemy podwiązać przy silniku i wyciągamy chłodnicę klimy oraz wentylatory. 16. Teraz układ wspomagania kierownicy. 17. I układ paliwowy. 18. Przewody podciśnieniowe. 19. Rozłączamy przy przegrodzie przewody do nagrzewnicy (szybkozłączki) i z drugiej strony silnika przewód klimy (pod gumową osłonką jest zawleczka). [ wiadomość edytowana przez: mantee78 dnia 2008-04-20 14:26:41 ] |