EATON M62 + RQB

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
KLIK


A jak by to jakos probowal ozenic z RQB???
Co jeszcze by bylo potrzebne???
Czy BOV tez musialby byc???
Jaki dolot???
Jaki naped???

Tylko pytam powaznie
  
 
potrzebowalbyc jeszcze tylko:
- swinke zeby przeregulowac wtrysk i zaplon...te co masz to do 160km moze stykna
- ewnetualnie jeszce regulator cisnienia paliwa
- wydech
- hamulce zeby sie nie zabic

IC to tak profilaktycznie ale w zasadzie lepiej zeby byl bo w teorii do kompresora nie potrzeba ale to tylko teoia. BOV to jest nawet ciezko do kompresorowej instalacji zamontowac wiec tym bardziej zbedny.
  
 
A jak rozwiazac problem napedu??? Czy dorobic jakies lapy i zmontowac to zeby chodzilo z altkiem i pompa wody??? Tylko wtedy potrzebny bylby chyba dluzszy pasek wieloklinowy???
  
 
Mozna by spróbować zamontować tam gdzie w oryginale jest sprężarka klimy.
  
 
Kompresor stawia dość duży opór dla silnika. Ja bym stawiał na osobny pasek z wału. A w RQB jest miejsce zamiast zbiornika płynu do wspomagania
  
 
Cytat:
2008-09-02 22:08:00, paulGT pisze:
Kompresor stawia dość duży opór dla silnika. Ja bym stawiał na osobny pasek z wału. A w RQB jest miejsce zamiast zbiornika płynu do wspomagania



Jesli osobny pasek to i kolo pasowe jakos by pasowalo zamocowac do walu rzecz jasna...
  
 
obawiam sie,ze gra nie warta świeczki.. bo pracy bedzie tyle co z turbo, a jednak turbina jest lepsza niz to...
  
 
kompresor fajna rzecz, ale więcej będzie zabawy z tym niż z turbiną. trzeba dorobić łapy z tyłu pod kolektorem dolotowym a potem stamtad wyprowadzić rury. W każdym razie więcej jest modzenia i kombinowania niż z turbiną..
  
 
ale turbinę spotyka się częsciej niż kompresor
  
 
ale co jest bardziej wydajne turbina czy kompresor?
  
 
przy kopresorze nie masz turbodziury ale zabiera troche koni do napędu samego siebie.ogólnie kopresor jest sensownym rozwiazaniem przy duzych mocach.RQB powinien dac rade
  
 
Cytat:
2008-09-03 16:06:54, iners pisze:
przy kopresorze nie masz turbodziury ale zabiera troche koni do napędu samego siebie.ogólnie kopresor jest sensownym rozwiazaniem przy duzych mocach.RQB powinien dac rade



Bedzie "zabieral" koniki mechaniczne podobnie jak klimatyzacja,tak sie mi wydaje...

Przy turbince trza juz modzic z mapami a przy kompresorze juz chyba nie,mam racje???
  
 
Cytat:
2008-09-03 20:12:36, Sjepka pisze:
Bedzie "zabieral" koniki mechaniczne podobnie jak klimatyzacja,tak sie mi wydaje... Przy turbince trza juz modzic z mapami a przy kompresorze juz chyba nie,mam racje???



bedzie zabieral koników 'troche' wiecej niz klimatyzacja a co do 2 to niestety nie masz racji.
  
 
Cytat:
2008-09-03 21:22:45, jozwa_maryn pisze:
bedzie zabieral koników 'troche' wiecej niz klimatyzacja a co do 2 to niestety nie masz racji.



Wynika wiec z tego ze z turbem mniej zachodu
  
 
a wspomaganie też zabiera jakieś koniki ??
  
 
Cytat:
2008-09-03 21:33:23, arekturbo pisze:
a wspomaganie też zabiera jakieś koniki ??



Pewnie tak... Wystarczy skrecic do oporu kiera i silnik lekko przydusza,wiec pewnie cos zabiera bo tez jest napedzana z silnika
  
 
Cytat:
2008-09-03 16:06:54, iners pisze:
przy kopresorze nie masz turbodziury ale zabiera troche koni do napędu samego siebie.ogólnie kopresor jest sensownym rozwiazaniem przy duzych mocach.RQB powinien dac rade



gorszej bzdury nie slyszalem....widzial ktos kiedys superszybka fure na kompresorze?? Poza tym trzeba zmieniac paliwko tak samo jak w turbinie...przecie z pustego w pelne nie naleje...Tak samo wiecej powietrza i tak samo trzeba podlac paliwkiem i zmienic zaplon.Poprostu kompresor ma mniejszcze uderzenie na korbowody bo moment nie udeza tak nagle.
  
 
Cytat:
2008-09-03 22:12:20, rex pisze:
gorszej bzdury nie slyszalem....widzial ktos kiedys superszybka fure na kompresorze?? Poza tym trzeba zmieniac paliwko tak samo jak w turbinie...przecie z pustego w pelne nie naleje...Tak samo wiecej powietrza i tak samo trzeba podlac paliwkiem i zmienic zaplon.Poprostu kompresor ma mniejszcze uderzenie na korbowody bo moment nie udeza tak nagle.



No np. Mercedes SLR. Ma gigantyczny kompresor który obciąża silnik na ok. 170 KM, ale dodaje coś od siebie i w sumie SLR ma koników ponad 600.
Turbo dziura przy kompresorze nie istnieje. Jedynym mankamentem jest obciążenie silnika samym kompresorem.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2008-09-03 21:33:23, arekturbo pisze:
a wspomaganie też zabiera jakieś koniki ??



wszystkie rzeczy 'uczepione' do silnika za pomocą pasków, lancuchów, wałów etc zabieraja koniki wspoma, pompa wody, pompa oleju, alternator, rozrząd, skrzynia biegów etc.


kompresor do RQB? totalny bezsens jak dla mnie.

[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2008-09-04 08:19:08 ]
  
 
Jeśłi chodzi o turbinkę to zasade działąnia i wady i zalety wiekszość z nas zna kompresor nie jest tak bardzo rozpowszechnionym zjawiskiem i pozwole sobie podeprzec inną stronka w celu wyjaśnienia.
Supercharger