Olej w filtrze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, powie mi ktoś czemu filtr powietrza mam prawie cały zawalony olejem a dodatkowa informacja to to ze mi klupie coś w silniku chyba jeden popychacz


[Edit by Wojo - FILTR]
  
 
Cytat:
2008-10-02 04:37:16, DZWILU88 pisze:
Witam, powie mi ktoś czemu filter powietrza mam prawie cały zawalony olejem a dodatkowa informacja to to ze mi klupie coś w silniku chyba jeden popychacz


a gąbkę na dnie pod filtrem masz? (tam powinien zbierać się olej)
  
 
Cytat:
2008-10-02 07:37:08, surec pisze:
a gąbkę na dnie pod filtrem masz? (tam powinien zbierać się olej)



surec, troszke zle myslisz, ta gapka jest po to zeby syfu nie ciagną do silnika, pamietaj ze jest to pod filtrem, a ta rurka ma zasysac swierze powietrze do silnika celem przewietrzenia skrzyni.
Jesli olej znajduje sie w filtrze swiadczy to o juz powoli zblizajacym sie remoncie, pierscuienie tloki, przedmuchy juz ma, tez tak mialem w starym 1.6.
  
 
Cytat:
surec, troszke zle myslisz, ta gapka jest po to zeby syfu nie ciagną do silnika, pamietaj ze jest to pod filtrem, a ta rurka ma zasysac swierze powietrze do silnika celem przewietrzenia skrzyni.
Jesli olej znajduje sie w filtrze swiadczy to o juz powoli zblizajacym sie remoncie, pierscuienie tloki, przedmuchy juz ma, tez tak mialem w starym 1.6.


ta rurka to jest odpowietrzenie a gąpka pod filtrem powietrza ma za zadanie zbierać drobinki oleju, jezeli filtr powietrza jest mocno zaolejony to znaczy, że zbliża się remont silnika
 
 
O jakim silniku piszecie? bo kolega ma 1,4 i jeśli ma CFI to pod filtrem nie ma żadnej gąbki

ps. a olej ci bierze? bo mi jak miałem zużyte uszczelniacze to tez miałem olej we filtrze...po wymianie sie polepszyło (mam CFI)
  
 
Cytat:
2008-10-02 08:27:07, Otizon pisze:
ta rurka to jest odpowietrzenie a gąpka pod filtrem powietrza ma za zadanie zbierać drobinki oleju, jezeli filtr powietrza jest mocno zaolejony to znaczy, że zbliża się remont silnika



Akurat u mnie na tej gapce grama oleju nie ma, to jest do filtrowania, bo tedy jest powietrze zasysane do bloku, a jak wiadomo rurka jest pod filtrem powietrza wiec cos musi filtrowac bo caly syf z filtra szedl by do silnika, fakt w CVH ma troszke inaczej to zrobione, dochodzi odma w 16V juz nie.
  
 
OLEJU MI NIE BIERZE ANI KROPLI A CO DO GĄBKI TO JUTRO ZROBIE FOTY I BĘDZIE WSZYSTKO JASNE
niewiem czy się dobrze wczytałem ale z tego co pise na forum to olej w filtrze pow. to znak że uszczelka pod głowica przepuszcza tak?
  
 
Nie, olej w filtrze to albo przedmuchy dolne sielnika, albo zapchana odma, wyjmij odme wyplucz ja w srodku dokladnie benzyna ekstr., wyjmij przewod dlugi rowniez go wymyj i wymyj przewod od strony skrzyni od pokrywy zaworow do bloku silnika z tylu.
  
 
nie mam pojęcia jak odma wygląda ani co mam przetkać mile widziałbym jakieś foto
oto obiecane foto

1 zdjęcie wnętrza filtra powietrza
2 zdjęcie wnętrza filtra powietrza
3 zdjęcie wnętrza filtra powietrza

[ wiadomość edytowana przez: DZWILU88 dnia 2008-10-03 19:28:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: DZWILU88 dnia 2008-10-03 19:29:30 ]
  
 
znalazłem foto na forum odma chyba

to jest ta cała odma ta czarna puszka po lewej stronie?

[ wiadomość edytowana przez: DZWILU88 dnia 2008-10-06 11:08:53 ]
  
 
może ktoś wie czy to jest to i co mam przeczyścic
  
 
Tak to jest odma, przeplucz ja i przeplucz przewody od niej.
  
 
takie zatykanie dzióry palcem... jak masz olej w wiltrze to mozna powiedziec ze silnik nie jest w genijalnym stanie... a czyszczenie nie wiele ci pomoze...
  
 
Cytat:
2008-10-06 23:08:34, Spinki pisze:
takie zatykanie dzióry palcem... jak masz olej w wiltrze to mozna powiedziec ze silnik nie jest w genijalnym stanie... a czyszczenie nie wiele ci pomoze...



Czasem warto cos sprawdzic niz od razu sie pchac w remonty.
  
 
JADE ZACHWILE NA WARSZTAT ZOBACZYMY CO "fachofcy" MI POWIEDZĄ :p
  
 
Witam
Również mam problem z odmą w 1.6 16v 94r. Ten krótki przewód na zaworkiem wypaczył się i był nieszczelny. Chciałem uszczelnić, ale popsułem zupełnie. Już zamówiłem nowy w ASO, ale obecnie jeżdżę z zatkanym wężykiem „zasysającym”, zaworek luzem, a wężyk wyjąłem. Inaczej nierówno pracował na PB, a na LPG w ogóle nie dało rady jeździć. Pytanie czy taka jazda może wpłynąć negatywnie na silnik. Dodam, że z zaworka nie lecą żadne brudy, olej ani nic innego. W archiwum nie ma wiele na ten temat. Pytanie: Czy można jeżdzić bez wężyka?
  
 

Cytat:
Akurat u mnie na tej gapce grama oleju nie ma, to jest do filtrowania, bo tedy jest powietrze zasysane do bloku, a jak wiadomo rurka jest pod filtrem powietrza wiec cos musi filtrowac bo caly syf z filtra szedl by do silnika, fakt w CVH ma troszke inaczej to zrobione, dochodzi odma w 16V juz nie.


prosze tego nie traktowac jako czepiania się ale woli wyjaśnienia jak może być zasysane powietrze do bloku silnika tu chodzi o to że podczas pracy silnika i temperatury w komorze silnika wytwarzają się gazy które są odprowadzone do filtra powietrza a nastepnie zasysane do kolektora dolotowego , podobna sytuacja jest w skrzyni biegów tam też jest zamontowany odpowietrznik
 
 
Cytat:
2008-10-07 14:51:13, Otizon pisze:
prosze tego nie traktowac jako czepiania się ale woli wyjaśnienia jak może być zasysane powietrze do bloku silnika tu chodzi o to że podczas pracy silnika i temperatury w komorze silnika wytwarzają się gazy które są odprowadzone do filtra powietrza a nastepnie zasysane do kolektora dolotowego , podobna sytuacja jest w skrzyni biegów tam też jest zamontowany odpowietrznik



Radze poczytac na temat odpowietrzenia skrzyni korbowej i wtedy sie wypowiadac, przerabialem juz takie sytuacje i w 8v i W 16V wiec nie pisze z sufitu.

Jak wiesz co to przewietrzenie skrzyni korbowej to zastanow sie nad tym co napisales.
Spaliny sa zasysane do kolektora ssacego ale chyba przewietrzyc i doprowadzic powietrze cos musi i wlasnie ten przewod z filtra to robi.
  
 
Dla magika

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych.
 
 
Akurat u mnie na tej gapce grama oleju nie ma, to jest do filtrowania, bo tedy jest powietrze zasysane do bloku, a jak wiadomo rurka jest pod filtrem powietrza wiec cos musi filtrowac bo caly syf z filtra szedl by do silnika, fakt w CVH ma troszke inaczej to zrobione, dochodzi odma w 16V juz nie.
zasysane do bloku ???