Jakie opony do Łady ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jaki profil/szerokość najlepiej sprawdzi się przy silniku 1300? Chodzi mi o niskie spalanie oraz o jak najwyższą prędkość maksymalną na poszczególnych biegach. Jakie oryginalnie są opony? 155/80 czy mi sie zdaje ??? Balony mogą sobie być, 2106 i tak ma być do spokojnej jazdy
Pozdrawiam
  
 
Ja zawsze brałem 175/70 R13 (zarowno letnie i zimowe). Wg. mnie najlepiej sie sprawdzaly w mojej 1300

Na lato polecam BF Goodrich Touring - dora laczki za dobra cene.

www.netcar.pl - tu jest dosc sprawnie i tanio.
  
 
tez mam 175/70/13.Wszystko fajnie, ladnie ale przeklamuje o "dyche". To dobrze robi na psychike.Ja kupowalem nokiany nre i jestem masakrycznie zadowolny.Sa ciche i trzymaja sie na mokrej nawierzchni jak trzeba.
  
 
Cytat:
2009-01-21 19:21:35, kuba_gorzad pisze:
tez mam 175/70/13.Wszystko fajnie, ladnie ale przeklamuje o "dyche". To dobrze robi na psychike.Ja kupowalem nokiany nre i jestem masakrycznie zadowolny.Sa ciche i trzymaja sie na mokrej nawierzchni jak trzeba.


Przekłamuje, bo oryginalny rozmiar to 165/80 r13. Ale nie martw się, mi na nich przekłamuje o 8 km/h
  
 
Ja mam bialoruskie BELSHINA 175/70/13. Sa naprawde dobre jako caloroczne. Woda, snieg, bloto - na kazdej nawierzchni daja rade.
  
 
ja w swojej zawsze miałem 175/70 R13 Jędrek miał 165/80 i to była masakra, balony że hej a na zakrętach auto zachowywało się jak statek na falach. Teraz mam Barumy 185/60 i jestem zadowolony, chociaż na długie trasy się nie sprawdza taki profil.
  
 
Jakby ktoś chciał, to mogę za niewielkie pieniądze odstąpić jakieś opony 13", bo się od wiosny przerzucam na 14". Nie pamiętam już dobrze co tam mam w piwnicy, ale na pewno są 4 sztuki letnich Firestone (modelu nie pomnę) 175/70R13 i 2 szt. zimówek Kleber Krisalp 3 w tym samym rozmiarze.


  
 
i orginalnej instrukcji stoi 175/70SR13 lub 165SR13
lista zamienników
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp?Rozmiar=175%2F70R13&tolerancja=2%25&imageField.x=33&imageField.y=12
  
 
Wiele lat używałem opony 185/70/13, takich jak w Polonezie. Uważam, że lepiej hamuje i lepiej się w zakrętach trzyma, ale wszystkie luzy w układzie kierowniczym czuć wyraźniej i ciężej kierownicą kręcić. Czasami przyciera o plastikowe nadkola (nie jest to regułą).
Jeździłem na 165/80/13, ale one są niewyraźne, ślizgają się przy ruszaniu, hamowaniu i skręcaniu. Natomiast bardzo dobrze maskują wszelkie niedoskonałości układu kierowniczego, nie czuć luzów i stuków tak wyraźnie.
Obecnie mam 175/70/13 i uważam, że ujdzie, tylko V max jest niewielka.
  
 
Zastanawiam się nad 165/70 R14 na lato, ponieważ przy zakładaniu opon wyszło że są 2 krzywe felgi R13 i już nie dokupowałem 13" tylko skompletowałem od trucka 14"
Na zimę mam 165/80 R13 i mi odpowiada, kierownica chodzi lżej (prawie wspomaganie), spalanie jest jakby niższe, nie tłucze tak na dziurach i nie kręci w koleinach (takie mamy drogi)
Zawieszenie mam zrobione +stabilizator na tył, nie małem problemów z trzymaniem na szybszych zakrętach nawet na 165/80 ale ogólnie jeżdzę spokojnie.
Na letnich 175/70 R13 Fulda Ecocontrol jest klej naprawdę, ale czuć mimo wszystko większy opór przy kręceniu i toczeniu auta.
Zależy mi na ekonomii - oponki 165/70 R14 są tanie i popularne (Punto, Fabia itd) ale czy zdadzą egzamin w Ładzie na tych felgach?
Pytam bo może ktoś praktykował, bo to nie jest rozmiar z instrukcji.
  
 
Ja używałem 195/50/15, a jak miałem Cromodory, to miałem 185/60/14. Nie widzę żadnej różnicy. Jeżeli porównam 13" do 15", to na 13 wydawało mi się , ze jadę na kapciach.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Wstawiłem dziś 14 cali od trucka, przede wszystkim są proste i to jest to, lepiej czuć auto, lepiej się kręci i skręca, stabilniejsze, auto wyżej stoi ale się nie buja na boki. Trochę śmiesznie wąsko bo 165/70 na 5cali ale mieści się w nadkolach nic nie obciera, wzrosła v-max nieco spadło przyspieszenie, licznik nie dodaje już jak na 175/70 R13. Generalnie mogło by to być fabrycznie zamiast R13, zmiana na + polecam.
  
 
Czy na felgi 14 do Łady opony 185/65 R14 będą odpowiednim wyborem?
Proszę Was o info, bo właśnie jestem w trakcie zakupu takowych do moich alfowskich felg
Serdecznie pozdrawiam.
  
 
185/60/14

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2013-08-30 18:16:49, SzokoLada pisze:
185/60/14


A czemu akurat takie? Sprawdziłem sobie w kalkulatorku opon:

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/165/80r13/

biorąc za bazę oponę fabryczną, czyli odpowiednik rozmiaru 165SR13 - 165/80 R13 i wynikło z kalkulatorka, że najbardziej zblizona obwodem jest właśnie 185/65 R14 (oryginał 594,2 mm a zamiennik na felgę 14" - 596,1 mm, co daje 0,3% różnicy w obwodzie).
Idąc dalej tym tropem, jeśli weźmiemy jako zamiennik gumę 185/60 R14, wychodzi, że koło będzie o 16,6 mm mniejsze niż oryginał...
Kalkulatorek podpowiada, że jeśli chcemy profil 60 na felgę 14, kapeć powinien mieć szerokość 195...
...tyle teorii a teraz powiedz mi proszę, dlaczego z praktyki polecasz akurat ten rozmiar a nie inny
Serdecznie pozdrawiam.
  
 
185/60/14 577.6 mm -16.6 m -2.87 %
185/65R14 596,1 mm 1,9 mm 0,3 %
195/60R14 589,6 mm -4,6 mm -0,8 %


Fakt, masz racje. Ale ładniej będzie na 185/60. Ja zawsze jeździłem na takich. Będzie mocniejsza. Licznik będzie prawdziwiej wskazywać.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
a ja kupiłem takie 15" Revolution



oponkę chyba wrzucę 195/55/15
  
 
Jest efekt wow!!! Extra. Takie też chętnie bym wrzucił do siebie

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
zobaczymy na aaucie, do Łady generalnie ciężko jest dobrać jakieś większe felgi, a jednak różnica w prowadzeniu jest zasadnicza...

chyba pomaluje ich środek, bo tak trochę za bardzo się świecą...



  
 
Lepiej zarzuć 195/50, bo uwierz mi, że 55 będą wyglądały zbyt baloniasto, a ja mam właśnie 50 i nie dość, że wyglądają wyśmienicie, to praktycznie auto prawie nie buja się na oponach.