Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
czorny12 ford escort kraków | 2009-05-07 11:54:38 Moze jak jezdziłes tyle czasu z zapchanym katalizatorem jego resztki poleciały do srodkowego tłumika albo koncowego i wydech dalej jest zapchany... |
zybi182 FORD ESCORT COMBI lubin | 2009-05-07 12:12:23 Witam Miałem podobny problem i doszedłem do wniosku że wina leży po stronie regulatora przepustnicy wypiołem wtyczke i problem znikną obroty norma, i tak jeżdzę z wypiętą wtyczką już około 2lat |
furius Escort szczecin | 2009-05-08 21:16:15
Dzieki wielkie za ten pomysl - rok tak jeździlem a tu wystarczylo jakas durna wtyczke odpiac teraz nic nie przerywa i sie nie dlawi, zauwazylem ze nie da sie teraz ruszyc bez dawania gazu - samochod gasnie, sa jakies inne zle efekty braku tego czujnika oprocz tego? nie wiem czy mam jechac na szrot po drugi czy olac. Jesli jechac to czy z innego zetteca bedzie pasowal czy musze znajesc wersje 1.8 115 hp jakj moj ? Problem z obrotami nadal istnieje, nic sie w tym temacie nie zmienilo - nadal trzyma obroty po wcisnieciu sprzegla, nie napisalem tego wczesniej, ale jest tez tak ze samochod po puszczeniu gazu w trakcie jazdy nie zaczyna jak kazdy inny normalny hamowac silnikiem ale utrzymuje stala predkosc... jesli gaz byl puszczony przy duzych obrotach to zwalnia ale bardzo powoli |
essi1616v Sympatyk FEFK Ford Escort Pyszczynek | 2009-05-08 21:26:30 a linka od gazu nie blokuje sie?? |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2009-05-08 21:32:13 lapiesz ewidentnie lewe powietrze, musisz sprawdzic caly dolot + wezyki od podcisnienia wychodzace z kolektora ssacego + caly uklad odpowietrzenia skrzyni korbowej.
to, ze odpiales TPS i dlawienie ustalo, to nie znaczy, ze na pewno on jest zepsuty. |
furius Escort szczecin | 2009-05-08 21:56:41
nie blokuje, sprawdzalem to juz |
furius Escort szczecin | 2009-05-08 22:04:41
Jak jutro bedzie pogoda to zobacze, w sumie tam jest taki dostep do krokowego, ze zeby go wymienic pol dolotu musialem rozebrac, moze cos zle skrecilem. Tylko zastanawiam sie jak to sie dzieje, ze po chwili postoju obroty nagle spadaja z 1.3k do 900 rpm, oraz po wcisnieciu sprzegla spadaja dokladnie w momencie kiedy samochod sie zatrzyma. Jesli jest gdzies dziura, nawet tak umiejscowiona ze ped powietrza jak samochod jedzie tloczy je do dolotu, to raczej by chyba spadaly w trakcie jak samochod zwalnia i by zalezaly od predkosci a nie od tego jakie byly przy wcisnieciu sprzegla. Wie ktos czy ECU tego silnika pobiera dane z predkosciomierza ? |
furius Escort szczecin | 2009-05-08 22:32:12 A, no i jeszcze jedno wazne pytanie, jako ze w Irlandii wprowadzili 1500 E kary za brak przegladu (wczesniej zdaje sie nie bylo zadnych kar za to, jak mnie policja zatrzymywala to nic nie mowili o tym, ze nie nie mam ) musze ten przeglad zrobic.
Jak te odlaczanie czujnikow wplynie na sklad spalin ? Niestety tu nie Polska, ze jade do odpowiedniego czlowieka z samym dowodem i przeglad jest. |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2009-05-08 22:45:52 ECU bierze dane od czujnika predkosci, VSS i dlatego obroty, jak samochod sie toczy (luz) sa wyzsze, niz jak sie zatrzyma
z tymi obrotami mialem kiedys podobnie, po prostu dostawal za duzo powietrza. pamietaj o sprawdzeniu wszystkich gumowych rurek wychodzacych z kolektora ssacego + zaworek odpowietrzena skrzyni korbowej |
furius Escort szczecin | 2009-05-09 01:30:54
Co to jest VSS ? Moglbys zgrubsza opisac gdzie jest ten zaworek i jak nalezy sprawdzic czy dziala prawidlowo ? |
Sjepka Sympatyk FEFK Honda & Honda Okrajnik k/Żywca | 2009-05-09 01:33:14
VSS to czujnik prędkości jak napisał kolega radekbox |
furius Escort szczecin | 2009-05-21 16:02:21 Dzis byl pierwszy dzien kiedy jednoczesnie nie pracuje i nie pada od kiedy zaczalem watek wiec zajrzalem pod maske. Zadnych nieszczelnosci w dolocie nie wykrylem, natomiast nie moge zlokalizowac tego odpowietrzania skrzyni korbowej. Gdzie to dokladnie jest ?
Jak wczesniej odlaczylem ten czujnik polozenia przepustnicy dlawienie jednak calkowicie nie ustalo, zmniejszylo sie znacznie ale jednak czasem po depnieciu do deski przy wysokim biegu i 2.5 krpm bylo zauwazalne. Pojechalem na szrot po ten czujnik - po wymianie wsio jest idealnie - nie dlawi sie, zaczal hamowac silnikiem po puszczeniu gazu i obroty sa jak nalezy Zybi182, jeszcze raz dzieki za pomysl z tym czujnikiem i pytanko Nie ma u ciebie zadnych problemow jak go masz odlaczonego ? U mnie jednak wyszlo ze do czegos on sie tam przydaje. |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2009-05-21 16:12:24 do 1 problemu, mialem to samo + gasniecie na zimnym po postoju dłuższym niz 1 dzien -> pekniety wezyk podcisnienia przy zaworku odpowietrzania skrzyni korbowej...
problem 2 ;> mialem takie cos w poprzednim essim miedzy 2,5 a 3,2 tys obr -> pomogla wymiana swiec na motorcrafty i przewody tez motorcrafta problem znikł.... a było tak wiecej gazu sie dławił, a jak przekroczył 3,2 to jak ja to mowilem turbo sie załączyło i odzyskiwał moc. |
furius Escort szczecin | 2009-05-21 17:00:24
Mozesz opisac gdzie sie znajduje ten zaworek i wezyk, bo ogladalem silnik od gory i od spodu i nie moglem znalesc niczego co by wygladalo na odpowietrzanie skrzyni. Uscisle jak wyglada sytuacja teraz z obrotami (dlawienie ustalo calkowicie) bo moze to jednak nie jest normalne i musze szukac kolejnej usterki... Jesli sie jedzie i przy np 3krpm wcisne sprzeglo i puszcze gaz to obroty spadaj do okolo 1900, jak silnik osiagnie ten poziom wzrastaja do 2100 a potem spadaja do 1100. Czy to wachniecie w okolicach 2k jest normalne ? Jesli sie pusci gaz w czasie jazdy jest okolo sekundy opoznienia zanim samochod zaczyna hamowac silnikiem, przes ta sekunde jest jak wczesniej - trzyma stala predkosc. Czy dobrze mysle, ze teraz z tym czujnikiem dzialajacym ecu wie kiedy puszcze gaz i odcina wtryski zeby hamowac silnikiem, ale zajmuje mu to ta sekunde, a poki tego nie zrobi silnik ciagnie bo jednak dostaje lewe powietrze gdzies ? Dawajcie odpowiedzi jak najszybciej bo znajac zycie w tym kraju to jak dzis tego nie naprawie to bede nastepny miesiac czekal na bezdeszczowy dzien... |