Zakup 520i...???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich zorietowanych w temacie. Mam pytanie dotyczące zakupu 520i z roku ok 90, 91. Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie tego modelu. Ma to być dopiero mój pierwszy BMW stąd moje pytanie.
 
 

BEDZIE CI CIEŻKO ZNALEŚC DOBRĄ BETKE Z TEGO ROKU WIEKSZOŚC JEST DOJEBANA A UWAGE NALEŻY ZWRÓCIC PRZEDEWSZYSTKIM CZY MOST I SKRZYNIA ORAZ SILNIK TEŻ POD KĄTEM WYCIEKÓW W 12ZAWOROWYCH ZWRUCIĆ UWAGE NA PRACE ZAWORÓW CZY STUKAJĄ MOCNO BO TAM JEST MECHANICZNA REGULACJA A W 24 ZAWOROWYM SILNIKU NIE POWINNO NIC STUKAĆ TYLKO PRZYJEMNY SZUM

JEST ZASAD ZE JAK W SKRZYNIA I MOST JEST SUCHA TO NIE DOTYKAĆ! NIE DOLEWAĆ! TYLKO JEŹDZIĆ
 
 
dzieki za wskazowki. co do stukania zaworow to "przesluchujac" rozgrzana 24 zaworowa slyszalny byl faktycznie tylko przyjemny szum ale wiem ze jak jest zimna to jeden zawor stuka. jak mozna to potraktowac?? kroi sie malo bolesna wymiana np. szklanki czy ostrzezenie przed grubym wydatkiem na pokazny remącik??? pozdrawiam.
 
 
JA STAWIAM NA SZKLANKE WKONCU MA ONA 12-13 LAT I POPROSTU NIE TRZYMA OLEJU
 
 
Cytat:
2003-08-26 16:43:20, Anonymous pisze:

BEDZIE CI CIEŻKO ZNALEŚC DOBRĄ BETKE Z TEGO ROKU WIEKSZOŚC JEST DOJEBANA A UWAGE NALEŻY ZWRÓCIC PRZEDEWSZYSTKIM CZY MOST I SKRZYNIA ORAZ SILNIK TEŻ POD KĄTEM WYCIEKÓW W 12ZAWOROWYCH ZWRUCIĆ UWAGE NA PRACE ZAWORÓW CZY STUKAJĄ MOCNO BO TAM JEST MECHANICZNA REGULACJA A W 24 ZAWOROWYM SILNIKU NIE POWINNO NIC STUKAĆ TYLKO PRZYJEMNY SZUM

JEST ZASAD ZE JAK W SKRZYNIA I MOST JEST SUCHA TO NIE DOTYKAĆ! NIE DOLEWAĆ! TYLKO JEŹDZIĆ



Zgadzam sie z kolegą przed zakupem jeszcze bym zwrócił uwage na sprzęgło w końcu to tył napęd a ludzie lubią sobie poszaleć co do mostu i skrzyni wycieki to norma jak sie łączy półośka z mostem lubią strzelać semeringi(czy jak to sie pisze )tak samo jest przy łączeniu wału ze skrzynią.Silnik jak już przed mówcy powiedzili powinien chodzić równo ok 800 obr. na luzie i tylko przyjemny dla ucha szum powinien być słyszalny.A tak wogóle to jeśli jest w miare dobrym stanie to brać wszystkie mity typu będziesz miał wydatki wsadzić sobie można między książki.
  
 
WITAM. ZASTANAWIA MNIE JAK SPRAWDZIC SPRZEGLO. WCZESNIEJ NIE JEZDZILEM BMKA I NIE WIEM JAK ONO POWINNO PRAWIDLOWO DZIALAC. PO JEZDZIE PROBNEJ POWIEDZIEC MOGE IZ SPRZEGLO W TESTOWANYM MODELU JEST BARDZO ELASTYCZNE(PLASTYCZNE) LAPIE JAK MI SIE WYDAJE W CZTERECH PIATYCH WYSOKOSCI. NIE WIEM CZY TAK MA BYC??? CIEKAW JESTEM CZY JEST JAKIS SPOSOB BARDZIEJ PROFESJONALNY OCENIAJACY JEGO ZUZYCIE?? POZDRAWIAM.
 
 
To że sprzęgło wysoko łapie może wskazywać że jest zwalone.
Ale jest jeszcze regulacja, moze poprostu jest tak ustawione.

Ja mam na pewno zwalone sprzegło i objawy są takie:
- na półsprzęgle (bez gazu) lekko szarpie i słyszalny jest charakterystyczny dzwięk.
- raz szarpie raz się slizga, jest to różnica naprawdę niewielka ale wyczuwalna.
Resztę można stwierdzić po rozebraniu, niestety.

Aha. Sprzegło ma tarcze , która się ściera 500zl nowe,200 uzywana
ale i docisk 600nowy, 300 uzywany, (+200 wymiana).
Dlatego jezdze na zwalonym.

  
 
SPRZĘGŁO JEST BARDZO PROSTO SPRAWDZIĆ. SĄ NA TO DWA SPOSOBY. PIERWSZY TO JAZDA NA DRUGIM BIEGU Z PRĘDKOŚCIĄ 40 KM/H I NAGLE WCISKAMY ENERGICZNIE GAZ DO DECHY. JEŚLI OBROTY ROSNĄ SZYBKO A PRĘDKOŚĆ NIE ADEKWATNIE DO NICH , TO ZNACZY ŻE SPRZĘGŁO SIĘ ŚLIZGA. DRUGI SPOSÓB TO JAZDA OK 40 KM/G NA DRUGIM BIEGU I JEDNOCZESNE, NAGŁE WCIŚNIĘCIE PEDAŁÓW HAMULCA I GAZU. JEŚLI SILNIK GAŚNIE SPRZĘGŁO JEST OK, JEŚLI SILNIK PRACUJE SPRZĘGŁO DO WYMIANY. POWODZENIA.
 
 
to prawda ze wszystki serii 5 z rocznikow 1990 i 1991 sa dosrane i rozwalone?! Chyba zrezygnuje w ogole z brania pod uwge tych modeli? Az nie wierze w to
  
 
Nie rezygnuj!!! Warto poszukać takiej piątki, tylko szukaj 24 zaworowej, silniczek extra chodzi, osiągi niczego sobie. To, że niektóre piątki są zajeżdżone nie znaczy że wszystkie takie są. Badź optymistą
Pozdrawiam
  
 
Da rade kupic dobra 520 24zaworowa za 17500zl? Jak to jest z ich niezawodnoscia u Was, widze skrajne opinie?
  
 
Za te pięniądze spokojnie kupisz, tylko licz sie z tym że zawsze trzeba coś porobić przy samochodzie po jego kupnie. Musisz sobie zostawić jakąś ilość kasy na ewentualne naprawy, wymianę oleju, filtrów, świec itp.
  
 
Racjonalnie jak byscie radzili? Ja chcialem kupic BMW 520i do 17500zl i miec rezerwy 2500zl. Wystarczy na pierwsze miesiace? :/ thx
  
 
Moim zdaniem powinno starczyć. Ja jak kupowałem swoją trójkę to wydałem 10 tyś na auto, pare stów na olej, filtry i 1 tyś na lakiernika bo nie była w idealnym stanie blacharsko-lakierniczym. Po jakimś roku wydałem kolejny tysiąc na nowy rozrząd. Przez dwa lata od zakupu oprócz wyżej wymienionych nic nie robiłem, aż do teraz. Ale teraz to normalka bo trzeba było zmienić klocki, tarcze, wydech itp. Przy kupnie piątki powinno być lepiej, także udanych zakupów
Pozdrawiam
  
 
dzieki za odpowiedzi.

A co sadzicie o zdaniu czesci osob ze "5" z lat 1990 i 1991/92 sa zwykle zajechane, dojeb...ne? Az tak ciezko dostac z tych akurat lat dobra "5"? :/
  
 
Powiem Ci, że ciężej kupić 325 e-30 nie zajeżdżoną i nie szczepioną, aniżeli 520 24v. Ale moja rada jest taka, zapłać jakiemuś mechanikowi parę stów i niech jedzie z tobą oglądnąć auto, będziesz miał większe szanse na unięknięcie późniejszych rozczarowań. A najlepiej szukać auta sprowadzonego, choćby rok czy dwa lata temu bo one jeżdżą mniej po naszych drogach, a z tego co czytałem to zawieszenie 5 jest bardzo czułe na luzy w zawieszeniu.
Pozdrawiam
  
 
no ok

A lepiej szukac na zatloczonych gieldach czy w komisach? Co sadzicie o komisach ogolnie?
  
 
Ja szukałem z ogłoszeń w Autobicie, w necie na Gratce i Traderze, a w końcu kupiłem w komisie. Przynajmniej gwarancja legalności(mam taką nadzieję). Ale ten komis ogłaszał się na Traderze, a moje autko było sprowadzane z Niemiec. Kiedyś oglądałem w komisie 316 za 12 tyś, gdzie za te pieniądze można było nabyć 325 i żeby było śmieszniej to wcale nie był ideał(do poprawek lakierniczych, zawieszenie do wymiany i najbiedniejsza wersja nawet bez zegarka). Jak widać niektóre komisy sobie cenią swoje auta. Osobiście na giełdzie bym nie kupił.
  
 
Tez wlasnie myslalem nad komisami. Przeszukuje Trader i Gratke, ale o Autobicie nie wiedzialem? Mozesz podac tam link? thx

Tak apropo wachajac sie pomiedzy 4 lata mlodszą Renault LAGUNA 2.0 z 1994 a BMW 520i ale z 1990r. wybralibyscie tą starszą i prawdopodobnie bardziej "kosztowną" fure? Mam dylemat, bo wyglad, potencjal, oczywiscie na korzysc BMW... Cena ta sama, moc podobna, pojemnosc 2000 cm3 obu.
  
 
Autobit to gazeta z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. Co do "bardziej kosztownej" beemki to się nie zgodzę, jak jest zadbana to tylko lać i jeździć. Jaką masz pewność, że Laguna będzie np. mniej awaryjna. Nie tylko wiek auta się liczy. Z resztą tylny napęd BMW mówi za siebie