[MKVII] 1.8 D, jak odpalać diesla w chłodniejsze dni?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prosze się nie denerwować o te pytanie...Poszalałem wczoraj w wyszukiwarce i konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem...Jest wiele opini i można tylko zgłupieć.Temperatura w nocy oscyluje już koło zera i już widze że powoli zaczyna się kłopot Jak należy odpalać poprawnie diesla? Wiem że trzeba pogrzać to logiczne ale u mnie pomarańczowa kontrolka gaśnie mam wrażenie za szybko i nie słysze tego charakterystycznego"KLIK" o którym dużo osób tu pisze...Ktoś pisał że diesla trzeba odpalać na wciśnietym pedale gazu,czy to prawda?Nie będe zakładał nastepnego tematu więć zapytam jeszcze o świeczki...Tu opini też wiele i słyszałem że nie polecacie Iskry?Szkoda bo są najtańsze:/ Podobno tez długość żarnika ma tu znaczenie a one mają 18mm..Ktoś ma u siebie te Iskry..Prosze o porade i opinnie bo w poniedziałek kupuje świece..Jeszcze sprawa aku...Jaki do 1,8 D bo niektórzy piszą że 60 ah spokojnie wystarczy inni że powinien być 74ah..Co myślicie na ten temat ?

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-18 15:51:13 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
60 Ah w zupełności wystarcza przy sprawnym ładowaniu, zresztą to każdego akumulatora się tyczy, chodzi o to by prąd rozruchowy miał większy, z drugiej strony gdzieś tu niedawno był link do strony z testami akumulatorów znanych marek porażka, najlepiej wypadł montowany seryjnie w oplach. Reszta boschów silverów itp. mega super wypadły co najmniej blado
Świeczki zgodnie z zaleceniami producentów powinno się wymieniać co 2 lata, więc jeśli nie masz kasy spokojnie kupuj iskry, znowu nie są takie złe
Sprawdź sobie instalację zasilania świec żarowych jeśli faktycznie nie pstyka ci przekaźnik, może być coś z nim nie teges. Zapalać można naciskając pedał przyspieszenia albo i nie, jak masz sprawny silnik nie ma to żadnego znaczenia, istotniejszym jest chyba wciśnięcie sprzęgła.
  
 
Dzięki...a powiedz czy musi własnie być słychać ten charakterystyczny klik?Bo ja specjalnie się wsłuchiwałem i nie pstryka nic a kręcić go musze 10-15 sek i nie zawsze za pierwszym zapala a rano mamy 0-5 stopni Już się boje mrozów...aha kontrolka mi się pali i po około 3 sek gaśnie ale może to wcale nie znaczy ze grzeje świece...Czy przez to że świece mogą być lipne tego klika nie słychac?i jeszcze gdzie jest ten przekażnik który wydaje ten charakterystyczny dzwięk?
  
 
Dumasz i dumasz ...podłącz żarówkę pod przewód idący do świec i wszystko będziesz wiedział.
  
 
Cytat:
2009-10-17 14:50:03, kamil76 pisze:
Dumasz i dumasz ...podłącz żarówkę pod przewód idący do świec i wszystko będziesz wiedział.


ok ok a nie prosciej wyjąc i zobaczyć czy ten przekażnik nie jest przepalony?Tylko gdzie on jest?...
  
 
Czas grzania swiecy jest staly i wynosi 30s. Na poczatku tez myslalem ze nie ma "kliku" jednak poczekalem i byl - jednak dlugo to trwa. Jesli po 30s nie bedzie to masz trafiony sterownik grzania swiec. Na poaczatku za szybko odpalalem i jak diesel zaczal klekotac to juz "pykniecia" nie bylo slychac

Co do odpalania "na zimno" w ksiazce znalazlem, ze trzeba go odpalac z wcisnietym do konca pedalem gazu - niby ma to zwiekszyc dawke wtrysku, ogolnie tak zapala sie stare diesle.

Wazne jest grzanie swiec: ja pierw wykonuje jedno pelne grzanie (do kliku), potem grzeje drugi raz i odpalam po ok.5 s po zgasnieciu kontrolki swiec, gdyz wtedy swiece jeszcze grzeja i zimna ropa ogrzewa sie o swiece co ulatwia rozruch.

Swieczki mam nowe, 4 szt, wlasnie Iskra i grzeja (symbol CW666). Aku nowy 72Ah 680A, nie ma problemow z ladowaniem, jest mocny i mozna krecic "do oporu"

To na tyle

[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-10-17 15:02:25 ]
  
 
Cytat:
ok ok a nie prosciej wyjąc i zobaczyć czy ten przekażnik nie jest przepalony?Tylko gdzie on jest?...



No nie myślę ,Skoro podpięcie żarówki dla Ciebie jest za trudne .To co dopiero znalezienie przekaźnika i sprawdzenie go.
  
 
Cytat:
2009-10-17 15:01:24, kamil76 pisze:
No nie myślę ,Skoro podpięcie żarówki dla Ciebie jest za trudne .To co dopiero znalezienie przekaźnika i sprawdzenie go.


Kolego przepraszam ale kupiłem te autko 3 miesiące temu i nie jestem tak mądry jak Ty...Odpisujesz na posta a ciężko Ci wskazać miejsce tego przekaźnika...Szukałem w wyszukiwarce ale jest spory bałagan i rozbieżności...Podobno jest za akumulatorem gdzieś przy zakolu ale pewny nie jestem...
  
 
Kolego chce Ci pomóc i podałem najprostszy sposób.Uparłeś się na przekaźnik ,znajdziesz go i co z nim zrobisz ,jak go sprawdzisz .Podłącz tą żarówkę i włącz grzanie ,żarówka musi się palić i tyle.
  
 
Cytat:
2009-10-17 15:20:28, kamil76 pisze:
Kolego chce Ci pomóc i podałem najprostszy sposób.Uparłeś się na przekaźnik ,znajdziesz go i co z nim zrobisz ,jak go sprawdzisz .Podłącz tą żarówkę i włącz grzanie ,żarówka musi się palić i tyle.


Dobrze bo nie moge trafić do Ciebie...W domu ładuje akumulator a Ty uparłeś się na tą żarówke a trzeci raz o przekaźnik pytać nie będe...
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-10-17 15:23:14, variat13 pisze:
Dobrze bo nie moge trafić do Ciebie...W domu ładuje akumulator a Ty uparłeś się na tą żarówke a trzeci raz o przekaźnik pytać nie będe... Pozdrawiam



Ale kolega ci Dobrze Radzi wystarczy Zwykła Próbówka na 12V
Wtedy Stwierdzisz Fakt czy Dochodzi napięcie na Listwę i będziesz wiedział czy też przekaźnik jest Sprawny czy też nie

Dajesz Próbówkę do Listwy a Kabelek z niej do Masy Auta i po przekręceniu Kluczyka w Stacyjce po wina Świecić Próbówka bardzo prosty sposób na Sprawdzenie czy dochodzi Napięcie na Listwę Świec Żarowych
  
 
a więć grzania świec brak ale dalej nie wiem gdzie znajduje się ten przekażnik...Bo bezpiecznika na to raczej nie ma...
  
 
bezpiecznik jest i to "duzy"
na + akku.
przekaznik tez jest i to nawet "na blotniku" kierowcy.
  
 
Cytat:
2009-10-18 14:29:42, CKsrv pisze:
bezpiecznik jest i to "duzy" na + akku. przekaznik tez jest i to nawet "na blotniku" kierowcy.


Dzięki kolego...a powiedz ten na + to który bo wiem że chyba są trzy i różne mają kolory...
  
 
nie pamietam sa tam ze 4 - warto sprawdzic wszystkie cale 4
roboty z tym nie ma za duzo
  
 
Jest sześc bezpieczników ale każdy mam dobry Czy to jednak przekaźnik?Czy to ten co znajduje się tuż przy wlewie płynu do spryskiwaczy?Bo jak tak to mi wogóle ta kość nie chce wejsć do konca Wszystko wygląda ok nie nadpalone ani nic lecz ta kość nie chce wejśc do samego konca tak żeby zapinka zrobiła klik...
  
 
wg ksiazki:
A - 80A zasilanie skrzynki bezpiecznikow glownych
B - 60A j.w.
C - 60A j.w.
D - 50A wentylator chlodnicy
E - 50A odszranianie szyby przedniej
F - 50A podgrzewanie swiez zarowych (silnik Diesel)
  
 
zgadza sie ale bezpieczniki są ok...Czy prucz przekażnika może być coś jeszcze? Jak sprawdzić czy przekażnik jest ok?U mnie ta kość w ten przekaźnik nie chce wejść do końca
  
 
przy kazdej naprawie przerobce w elektryce proponuje zaopatrzecsie w multimetr taki za 20zl, wtedy nie bedzie zarowek, pytan ktoro plus, ktory minus itd, konwencjonalne sposoby jesli ktos nie ma pojecia sie nie sprawdzaja, i mozna pogorszyc a nie polepszyc.
  
 
Kup sobie jakiś spray do styków elektrycznych, spsikaj gniazdo i styki przekaźnika, ponieważ jego lokacja w tym miejscu sprzyja zbieraniu się zanieczyszczeń itp. Ponadto sprawdź czy jest 12V na kabelku szarym i szaro-czarnym. Po przekręceniu stacyjki oczywiście.