[MKVII]1.8D - Alternator się wyłącza + piszczy pasek. Co to?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!
Mam problem z alternatorem a raczej z jego paskiem klinowym.Zaczął mi jakiś czas temu piszczeć przy odpaleniu essiego i po jakiś 20sekundach przestawał-wymieniłem pasek bo poprzecierał się o obudowę którą wyszlifowałem, przez jakiś czas było ok ale przyszła zła pogoda i znowu się zaczęło piszczenie a do tego po wjechaniu w kałuże altek się wyłącza i jak zaskakuje to znowu niemiłosiernie piszczy.Nie wiem co mam zrobić czy oddać altka do regeneracji czy problem tkwi gdzie indziej.


[ wiadomość edytowana przez: Pawlak77 dnia 2009-10-25 20:58:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-26 13:28:59 ]
[ powód edycji: Temat ]
  
 
"indziej"
w naciagu paska.
podciagnij.
  
 
Z tym to chyba problem będzie bo essi ma samoczynny naciąg paska
  
 
Witam
Sprawdź czy wirnik alternatora obraca się lekko(jak zdejmiesz pasek) i czy nie ma luzu na łozyskach - jeżeli jest ok to poza wymianą paska rozejrzyj sie za napinaczem tego paska a tak poza tym to może warto byłoby osłonic altek od czynników atmosferycznych(szczególnie od wody pryszczącej spod koła).
Pozdrawiam
  
 
A ja mam taki silnik tylko, ze w mk6 i pasek trzeba samemu naciagac. Powiem Ci, ze mam podobna sytuacje co u Ciebie, mysle, ze naciagnac dobrze pasek i oslona jakas rozwiazalyby sprawe.
  
 
Cytat:
2009-10-26 23:38:14, mefis22 pisze: mysle, ze naciagnac dobrze pasek i oslona jakas rozwiazalyby sprawe.



tez tak myślę
  
 
w mk VII ze wspomaganiem jest szeroki pasek, jak dobrze naciągniesz to wystarczy.

z mk IV nie było wspomagania i tam altek napędzany był paskiem o szerokości jakieś 1.5cm, totalna porażka........ często musiałem naciągać i wymieniać.
  
 
Już wiem co się porobiło z altkiem , spod uszczelniacza wału korbowego rzyga olejem i wszędzie jest pełno oleju już zakupiłem uszczelniacz i nowego altka po regeneracji i zobaczymy co z tego wyjdzie!!A piszczało dlatego że olejem było zafajdane.
To mi się podoba uszczelniacz 55PLN wymiana 350PLN, ale przy okazji rozrząd się zrobi.........
  
 
A alternator to po co kupiłes?
  
 
gdyż regeneracja altka by drożej wyszła niż zakup po regeneracji


POZDRAWIAM