Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
techno100 Ford Escort Włocławek | 2009-12-13 15:50:15 Witam, kupiłem akumulator 60Ah prad rozruchowy 600, dzis sprawdzałem ładowanie w samochodzie i wydaje mi sie troszke przy małe... W stanie spoczynku akumulator po nocy ma 12.5 V. Natomiast gdy odpale samochód Ładowanie ma 14.0 V ( przy wyłaczonych odiornikach) Natomias gdy włacze swiatła drogowe i radio Napiecie spada do 13.70 plus minus w tych granichach... Gdy wyłacze znów wraca do 13.9 - 14.0 V, Gdy dodaje gazu ładowanie spada, do 13.6 - 13.7, a gdy chodzi spokojnie sobie na wolnych obrotach ładowanie jest 13.9-14.0.
Moje pytanie brzmi czy nie jest to za małe ładowanie jak do tego akumulatora i ogolnie w samochodzie?? Chyba ze jest tak naładowany akumulator bo wczoraj go kupiłem, ze moze po prostu nie daje wiekszego ładowania narazie?? Wszystko jest w porzadku czy cos sie dzieje ?? P.S Escort 1.4 benzyna [ wiadomość edytowana przez: techno100 dnia 2009-12-13 15:52:02 ] |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2009-12-13 15:52:34 Ładowanie masz normalne. |
cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2009-12-13 16:34:20 Kolego ładowanie jest ok. A tak na przyszłość pojemność akumulatora nie mam nic wspólnego z napięciem ładowania w każdym musi być takie samo czyli ok 14V ,ważniejszy jest prąd ładowania czyli ampery |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-12-13 16:46:00 Heh. Prad ładowania jest wprost proporcjonalny do wartosci napiecia |
cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2009-12-13 17:31:56 chodzi mi o to czy alternator da radę naładować 60 amper bo to dość duży akumulator jak na esa |
techno100 Ford Escort Włocławek | 2009-12-13 17:31:59 Tzn jak sprawdzic ten prad ładowania?? Przy tych wartosciach co podałem to jaki bedzie prad łądowania?? Czytałem gdzies tam na stronie z akumulatorami ze napiecie na zapalonym silniku powinno byc od 14.1 do 14.6 V?? wiec ile w tym prawdy?? Podobno przy obciazeniu powinno byc około 14.1-14.3 V w tych granicach mi spada tak jak pisałem granice 13.70 ... Doładuje tym pradem co produkuje aktualnie alternator ten akumulator ?? I czy napiecie akumulatora po mroznej nocy wynosiło 12.5 w stanie spoczynku przed odpaleniem, to dobrze ?? Prosze o odpowiedz. |
toradek Sympatyk FEFK Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2009-12-13 17:44:11
To co piszesz to teoria, czyli stabilne 14,4V. W praktyce wszystko zależy od regulatora napięcia i obciążenia prądowego. Wartości, które podałeś są prawidłowe. |
kylo32 (M) Site Admin Lublin | 2009-12-13 17:53:03 Witam,
ja mam ładowanie nieco mniejsze (13.7V), akumulator 62 Ah i daje radę. ----------------- FEFK #2481 |
techno100 Ford Escort Włocławek | 2009-12-13 17:56:44 Aha no ok, czyli nic nie ruszac tam z reglatorem i reszta, zeby miał na pełnym obciazeniu te 14.3 co najmniej, zostawic te 13.70 na obciazeniu... i bedzie doładowywał tym pradem akumulator w miare dobrze tak?? zeby nie było problemów z niedołądowanym aku... |
techno100 Ford Escort Włocławek | 2009-12-13 18:17:47
Dzieki za info kolego, mysle ze wyczerpujace Bo sie juz zastanawiałem nad wymiana regulatora do takiego napiecia jak pisałem 14.3 - 14.4 V ale skoro tutaj jest ok na tym napieciu wiec daruje sobie... pytałem dlatego poniewaz mam nowy akumulator i dałem troche kasy za niego ... i chce zeby wytrzymał jak najdłuzej... poniewaz mam troche głupot po podlaczanych do samochodu tj. wzmacniacz, żarówki halogenowe wieksze, neony itd ... bo tamten akumulator stary padł NAGLE jezdziłem 2.5 roku na starym aku tzn jak kupiłem samochód, a wczesniej nie wiadomo ile koles na nim jezdził .... mówił ze podobno aku jest nowy, mi pociagnał 2.5 roku i zadna zime przez 2.5 roku go nie ładowałem prosotwnikiem a miał 66 Ah firma FireBall jakos tak była aku, i teraz nagle padł i musiałem kupic nowy pierwszy raz go podłaczyłem pod prostownik 2 tygodnie temu jak nie chciał zakrecic po nocy a nie było mrozów wiec podłaczyłem go na 12 godzin i trzymał 5 dni i znów to samo wiec go podłaczyłem znów ale na 15 godzin i odpalił a pozniej po postoju 8 h zakrecił bardzo slabo dwa razy kontrolki zgasły i The end wiec popych przyjechałem do domu wstawiłem do garazu na drugi dzien odpalic chce rano to samo zakrecił dwa razy słabo i The end podldowałem 2h odpalił pojechałem do pracy, po pracy chce odpalic i znów nie zakrecił i popych przyjechałem do domu i prosto do garazu go wstawiłem i chciałem go odpalic od razu jak przyejchałem zgasiłem i znów chce go odpalic to nawet nie zakrecił i padł TOTALNIE ze juz nawet po tych próbach ładowania wczesniejszych powinien trzymac troche a tu nic i kupilem nowy. Wiec stad sie wział mój watek, bojac sie o ten nowy akumulator zeby nie było problemów ze wykoncze go po przez niedoładowanie lub zbyt małe ładowanie w samochodzie ... |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-12-13 18:27:53 Akumulator masz nowy i nie chcesz go za szybko zużyć - to zrozumiałe
Akumulator psuje się od: - utrzymywania go w stanie nienaładowanym (zasiarczanie) - zbyt niskie lub zbyt wysokie temperatury w połączeniu z intensywną eksploatacją - nie utrzymywanie poziomu elektrolitu na właściwym poziomie - ładowanie lub rozładowywanie prądami rzędu 1C - napięcie na zaciskach przekracza 14,4V Jeśli nie będzie ładowania to oczywiście akumulator się zniszczy. Ale jeśli napięcie ładowania stale będzie 14,4V, to nie dość że będzie on pracował na granicy maksymalnego dopuszczalnego napięcia, to jeszcze po uruchomieniu silnika będzie on ładowany bardzo dużymi prądami, co oczywiście jest dla niego szkodliwe. Chwilowe przeciążenie rozrusznikiem wystarczy, nie trzeba go jeszcze katować w drugą stronę |
techno100 Ford Escort Włocławek | 2009-12-13 18:35:45 Powiem ci Kolego Qwet ze ten stary aku wody miał dosyc az za duzo, bo ciagle kipialo z niego miał jeszcze korki ... i tam było 6 korków i ciagle mi tam kipiało z niego i zawsze na korkach był mokry... a wszystko przez to ze nie był przykryty niczym i jak to w esim pada deszcz wszystko idzie z szyby na aku... i ciagle tymi dziurkami w korkach wlatywała deszczówka do niego ja tam nigdy wody nie dolałem i zawsze było az za duzo bo ciagle odprowadzał wode na góre i zawsze korki i góra aku była mokraa... i klemy non stop zasniedziałe czycilem raz na dwa miechy ... a teraz kupiłem Future bezobsługowa i nie ma korków na wierzku dodatkow przykryłem aku dookoła folia i gume na kazda z klem połozyłem zeby nie dotykały maski i woda nie bedzie niego lecic zleci po foli jedynie od spodu dostanie troche wodyy ale to zwykłej juz nie z kwachem
Aha i te magiczne oczko co w centrach jest... Zielone -naładowane Siwe-Doładuj Białe-Wyrzuć to patrzec na to?? tzn praiwdlow to wskazuje... ze np jak sie pali zielone to nie dołądowywac go.. tylko jak sie zapali siwe to wtedy tak?? Moge temu wierzyc i ufac?? bo nie bede ciagle sprawdzał mienikiem kiedy spanie napiecie i trzeba bedzie podładowac... |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-12-13 18:41:41 Miałem identyczną sytuację u siebie. Ale kupiłem nowy akumulator i ładnie przykryłem
Bezobsługowy tzn. masz na myśli żelowy? To zupełnie inny rodzaj ogniwa, za bardzo się na nich nie znam. Myślałem że mówisz o akumulatorze kwasowym. |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2009-12-13 18:57:37 tzw zel tez jest kwasny
bezobslugowy to taki ci w kapieli o temp jakiejs tam nie traci elektrolitu ilesc % - mowiac "potocznie" ogolnie pic na wode. |
techno100 Ford Escort Włocławek | 2009-12-13 18:59:27 Posiadam kwasowy akumulator, spojrzalem w gwarancje i to jest kwasówka... a bezobsługowy mialem na mysli ze masz korki przykryte i nie masz ich na wierzku tylko masz przykrye i zamkniete szczelnie i odprowadzanie wodoru odbywa sie jakos inaczej nie widac tych dziurek do odprowadzania... i dolewac tez nie trzeba wody do nich bo nie ma jak ... ma wszystko ukryte i zazwyczaj nie trzeba dolewac do tych akumulatorów wody tak samo przy łądowaniu nie trzbea odkrecac tych korków bo ich nie widac i masz plombe zeby tego nie otwierac bo utracisz gwarancje i to jest szczelnie zamkniete... wiec o to mi chodzi kolego, tylko powiedz mi jak z tym "oczkiem magicznym" wierzyc temu czy nie?? pokazuje to prawde?? czy sprawdzac co jakis czas miernikiem, gdy by spadlo napiecie i trzeba by doładowac. |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-12-13 19:12:06 To ja już nie rozumiem. Skoro są dziurki do odprowadzania wodoru, to znaczy że go ubywa - poziom elektrolitu spada. Jak mogli to zaplombować? Przecież jeśli poziom elektrolitu spadnie to akumulator się zniszczy...
Nie mam pojęcia co to za magiczne oczko, nie potrafię ci odpowiedzieć na pytanie. |