Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2010-01-12 15:50:47
Nie masz zupełnie racji, ja radzę aby jeździc na mozliwie najlepszym oleju o najlepszych parametrach które powinny odpowiadać zaleceniom producenta. Tutaj trzymałbym się 5w-40 - 10w-40., silnik nie jest ze "skazą" jak pompowtryski TDI Mobila 10w-40 Super S uwazam za jeden z najgorszych olejów na rynku, ktos może się z tym nie zgodzić ale ja przerabiałem dodatkowo temat na własnej skórze... Do yariski zalałem po 10 latach jazdy i 120tys km na drugim laureacie do tej prestiżowej nagrody czyli castrolu 10w-40 , olej półsyntetyczny motul 10w-40 Synergie + który uwazam za jeden z lepszych europejskich olejów 10w, po kilku tys wlałem pełnego syntetyka 5w-30 AMSoil, http://www.amsoil.com/storefront/asl.aspx i jest przepasć w pracy silnika, zarówno zimnego czy gorącego w porównaniu do oleju zarówno castrola i motula. Do mojej corolli 2C-E wlewałem Agipa 10w-40, który był taki sobie kiepska jakość CF/SH ale go ubywało, potem petro canade duron XL o wspaniałej jak dla diesla normie API CI-4_plus ale silnik zaczol chdzić jak maszyna do młócenia zboża i do tego zużycie ok. 0.3//1000km okazało się że to zupełne nieporozumienie, zalałem w/w motula 10w40 było OK, żadnego zastrzeżenia ale szukając ideału zalałem tez AMSoil 10w-40 pełny syntetyk: http://www.amsoil.com/storefront/amo.aspx wreszcie olej z którego jestem mega zadowolony, praca silnika, nie ubywa go, i nomy dla diesla bardzo wysokie jak i same parametry ciężkie do osiagniecia dla popularnych olei. Koledze odsprzedałem AMSoil 5w-40 do D4D własnie i czekam na jego opinie bo wcześniejszy castrol edge równiez podobnie jak u Ciebie znikał w ilości troche większej z tego silnika. pozdrówka |
vinsane19 Lodz | 2010-01-15 09:59:29 Odpalanie:
Nic z tym na razie nie zrobilem, ale cos odkrylem - ciekawa sprawa Jak mam goracy silnik i zgasze auto, to po chwili (kilka sekund) slysze dwa pykniecia jedno po drugm w odstepie 1-2sekund, tak jakby sie cos wylaczalo. Po tych pyknieciach, mam problem z zapaleniem, musze pilowac rozrusznikiem kilkanascie sekund. Jezeli po zgaszeniu auta, przekrece kluczyk (zanim uslysze wspomniane pykniecia), tak zeby znow zaswiecily sie kontrolki i odpale auto to auto odpala bez zarzutu. Nie ma zanczenia ile bede czekal z "zapalona deska rozdzielcza". Wazne zeby po zgaszeniu nie bylo tego pykniecia. Wydaje mi sie ze kasuja sie jakies dane, nie wiem resetuje sie komp, moze jakis czujnik, cos zle mierzy jak sadzicie co to moze byc? Olej: Ciekawe, bede zmienial za kilka tysiecy olej pomysle o tym, polecasz mi tez AMSOIL 10w40 (syntetyk) do D4D? Patrzylem na strone, ale wysylaja tylko do usa i kanady. Gdzie to kupujesz patrzylem w necie i na allegro, ale nie wyskoczylo mi na pierwszej stronie |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2010-01-15 15:59:23 Witaj,
Z tym cykaniem to może kolega Bigelektron pomoże bo to zapewne jakis czujnik, przekaźnik ... Olej i inne płyny które kupuję prosto z USA niestety od kogo i skad nie napiszę z tego wzgledu że troszkę sie natrudziłem aby znaleźć odpowiedni kontakt kiedy szukałem najwyzszej półki jesli chodzi o ten segment "wyposażenia samochodu", bo owszem można kupić 10w-40 w Anglii za ok. 12.5 funtów/1l lub w Holandii za ok. 13E/1L ale cena ostateczna na pewno nie była by do zaakceptowania przez potencjalnego uzytkownika, no może pasjonaci i uzytkownicy harleyów i innych zaawansowanych dwu kołowców dla których ten olej obok Mobil V-Twin jest najwyzszą półką gdzie nie ma miejsca na zadne kompromisy A oleje z rodziny Dominator to juz oleje dla sportu przez duże "S". Sa prywatne osoby które ten olej dla siebie kupuja ale z jakiego źródła i gdzie to sam nie wiem, to mało popularny olej który np. w dziedzinie płynu do automatycznych skrzyn biegów i układów wspomagania nie ma jakiegoś odpowiednika w skali światowej Poniżej zamieszczę kilka testów i porównań, co ciekawe nikt ich nie neguje i podważa, oczywiście sa to porównania oparte na wynikach badań a nie tylo reklamie i marketingu, porównując dany konkretny produkt konkurencji. Silnik po milionie mil (ok. 1700 000km o ile dobrze liczę) http://www.syntheticwarehouse.com/brochures/million_mile_van.pdf Silnik po ok. 660 000km : http://www.amsoil.com/comparison/400,000-mile-motor-oil.aspx Takie ogólne porównanie : http://www.amsoil.com/comparison/motor-oil.aspx http://www.amsoil.com/comparison/motor-oil-3f-test.aspx http://www.amsoil.com/comparison/gear-lube-shear-stability.pdf Płyn ATF o którym wam wspominałem a który nie dawno zalałem do mojej corollki http://www.amsoil.com/comparison/transmission-fluid.pdf Skrzynie biegów: http://www.amsoil.com/lit/g2457.pdf Ja zalałem 100% syntetyk 5w-30 w miejsce motula 10w-40 i jest jeszcze lepiej, to samo zrobiłem w corollce 2c-e do której wlałem 10w-40 AMO. Niestety mam złe doświadczenia z naszymi rodzimymi produktami dosteppnymi w kazdym markecie i sklepie motoryzacyjnym które po prostu szybko parują, szybko się spalaja, wytrzymuja mało, może i spełniaja jakies normy producenckie ale sa po prostu prostymi olejami z prostymi dodatkami. pozdrawiam goraco. |
vinsane19 Lodz | 2010-02-21 13:06:11 Wracam do tematu, chyba sie cos pogorszylo z tym moim problemem z odpalaniem.
Te dwa cykniecia to przekazniki z obwodu pompki, pierwszy to przekaznik samej pompki (COR), a drugi to chyba EFI. Sprawdzialem oba, sa sprawne, napiecie jest takie jak nalezy. Przejrzalem forum i za rada bigelektrona, podczas pracy odpialem konektorki od zaworkow na pompie. Po odpieciu czerwonego nic sie nie stalo, podlaczylem spowrotem i po chwili odpialem konektorek od zielonego. Wtedy auto zgaslo, czyli wnioskuje ze problem jest z czerwonym. Nie wykrecilem tych zaworkow bo nie moglem sie za bardzo do tego dostac, zreszta wolalem tego nie popsuc... Bylem tez na komp. diag., trzy wtryski w normie, jeden ma korekcje -1.5, ale podobno z tym mozna zyc... Byl tez blad 78, ale to prawdopodobnie przez odlaczanie tych zaworkow. Teraz pytanie czy w takim razie mozna stawiac na ten jeden zaworek? Czy trzeba cos jeszcze sprawdzic? Czy warto wymienic sam zaworek czy lepiej od razu cala pompe. Udalo mi sie znalezc nowe zaworki po 560 (za sztuke), a pompe z zaworkami kupic 850zt (oczywiscie uzywana). Moze kupic pompe i przelozyc sam zaworek, przynajmniej wiem co moja pompa juz przeszla... ? |
gorus17 Rychtal | 2010-02-21 13:41:06 Nigdy się nie przechodzi z 10w na 5w, powód?Wypłucze Ci silnik tak jak to u Ciebie się stało,jesli chcesz coś jeszcze zrobić to zmieniaj za w czasu na olej mineralny!! czyli 15w40, jesli ta zmiana nic Ci nie da czeka Cię mały remont silnika, (regeneracja głowicy+ zmiana pierścieni na nowe) Pozdrawiam Gorus17 |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2010-02-21 18:05:10 Kolego przedstawiasz bardzo archaiczne myslenie.
Oczywiście jesli do zagnojonego od osadów i cieknącego silnika zaleje się dobry syntetyk można się spodziewać niespodzianek ale nie do jednostki która jest zadbana i jeżdzona na porzadnych olejach. Przy okazji zapraszam do lektury w której porusza się temat przechodzenia na olej syntetyczny: http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf Olej trzeba dostosowac do zalecen konstrukcyjnych jednostki ! Przemawia za tym bardzo kluczowych zaleceń ! Osobiście jakis czas temu wlałem do swoich 2 samochodów dwa pełne syntetyki. Yariska jeździła 10 lat i 120tys km na castrolu 10w/40 wlałem jej najwyzszą półkę Amsoil 5W/30, jest przepaść w pracy silnika, oleju nic nie ubywa. Do corolli diesel 2CE wlałem równiez 100% syntetyka 10w/40 w miejsce motula 10w/40 i Agip-a 10/40 które są półsyntetykami, jest jeszcze lepiej, oleju mniej ubywa... Do D4-D kolega wlewał najgorszy olej z jakim miałem do czynienia w klasie 10w/40 czyli Mobil. To półsytetyk podobnie jak Synt S :-] Ja wlewam kolegom Amsoil 5W/40: http://www.amsoil.com/storefront/deo.aspx EGR na pewno bedzie zdrowszy. Z europejskich produkcji moge jedynie polecic motula. Amsoila oczywiście zamawiam na potrzeby znajomych i kolegów z forum w razie potrzeby służe pomocą Amsoil to zupełnie inna półka Olej coraz czesciej lany w Polsce do wielu wymagajacych aut |
vinsane19 Lodz | 2010-02-21 20:52:15 ten temat troche przykrywa moj problem, mi z silnika nic nie cieknie, jak jest cieply to nawet nie stuka (zanim sie rozgrzeje to stuka), pozatym auto ma 8 lat wiec nie oczekuje zeby chodzilo jak nowe...
zaloze nowy watek z moim pytaniem co do odpalania |
WiWaldi Toyota Avensis Warszawa | 2010-03-04 22:46:21
Ośmioletnie auto, szczególnie japońskiej marki to żadko emeryt. Ja jeżdżę starszym i z "braniem oleju" do tej pory problemu nie mam. Słyszałem od znajomych, że do silników o dużym przebiegu, takim dobrze ponad 100 tys. warto spróbować półsyntetycznego olejy maxlife Valvoliny. To jest olej dedykowany do takich właśnie samochodów i benzynowych i diesli i ci znajomi bardzo go sobie chwalą, bo im wyciszył auta i zmniejszył spalanie. Ja jeszcze nie wlewałem takiego, ale chyba spróbuję przy najbliższym przeglądzie. A może ktos ma juz doświadczenia z tym olejejm? |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-03-05 21:58:47
Wnioskuję z tego, że teraz jeździsz na syntetyku ? Skoro nie masz problemów z braniem, to zostaw tak jak jest. To nie jest fiatowska konstrukcja z lat 50/60-tych (filar naszej "motoryzacji" ), w której po 100tys. km trzeba było niwelować luzy tłoków za pomocą oleju mineralnego Tak jak pisał Cromm, to jakieś prehistoryczne zwyczaje żeby zmieniać klasę oleju po 100 tys. km. Ja po wymianie pierścieni zalałem 5W50 Mobila i nie mam zamiaru zalewać czymś gorszym. Dobijam powoli do 100 tys. od roboty, a zużycie oleju cały czas na jednym poziomie. Całe auto powoli osiąga 300 tys. przebiegu licznikowego. Tak więc proponuję Ci darować sobie temat "maxlife'ów" czy innych "high mileage'ów" Jak jest dobrze to nie trzeba psuć Pozdro. |
el_comendanto (M) トヨタカムリ | 2010-03-06 00:18:43 VAlvoline'a zachwalają na Forum Volvo. Ja mam mieszane odczucia. Zbliża się wymiana, zmienię na Motula Synergie 6100 i zobaczę jak będzie
|
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2010-03-06 01:06:02 Mam mieszane odczucia odnośnie max-life czy np. durablend-u ?
|
syd Tychy | 2010-03-06 21:36:07 ja miałem rolke z 90roku 4a-fe motor, na blacie niby 214000km, w rzeczywistości minimum 100 000 w pamięci na bank po sprawdzeniu w aso,gładzie tulei cylindrów jak nówki lekko leciutko przytarte ,szlify dalej było widać, przy wymianie uszczelki pod głowicą nawet nie zajrzałem w pierścienie nie czułem takiej potrzeby.przez 1rok po zakupie na 10 000 km zżarła mi około 1,5l oleju,jak zacząłem nią jeździć "prawie do oporu"(max speed 185-190km/h) często to miała , SILNIK PRZESTAŁ BRAĆ OLEJ a jeździłem na zwykłym toyotowskim 15w40 ,dodam że miałem niemałe wycieki-zapocenia z silnika a na bagnecie zawsze było3/4 stanu ,dla mnie każdy olej jest dobry jeśli się go w czas wymieni,i się normalnie jeździ.jeśli silnik jest dobrze skonstruowany to jest OK i tyle.
|
WiWaldi Toyota Avensis Warszawa | 2010-03-12 10:57:20 Piszą koledzy, że maja mieszane uczucia dotyczace maxlife'a, czy mógłbym prosić o wiecej szczegółów dotyczacych tego zmieszania? Chciałbym przed podjeciem ostatecznej decyzji poczytać możliwie najwięcej. |
Cromm TOYOTA MANIAK Toyota Corolla CE-11 ... malopolska | 2010-03-12 19:25:38 A jaki masz dokładnie silnik, przebieg i na czym obecnie jeździsz ?
|
WiWaldi Toyota Avensis Warszawa | 2010-03-20 18:39:33 Suilnik 1.8 benzyna przejechał dobrze ponad 100000, ale nie sprawia żadnych kłopotów w eksploatacji. OStatnio zauwazyłwm jeciutkie pocenie się |