Napinacz paska wieloklinowego Avensis 2003

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po wymianie paska wieloklinowego, (2.0 VVti 2003->) obroty silnika na biegu jałowym spadły o ok 100, teraz auto wpada w wibracje.
Czy jest jakaś regulacja napinacza?? Czy on się automatycznie dopasowuje?
  
 
pasek nie ma nic do obrotów,pasek jest napięty automatycznie samoregulatorem. może zbieg okoliczności,albo po prostu wcześniej tego nie zauważyłeś .sugeruję czyszczenie przepustnicy(wraz z kalibracją).
  
 
Dziękuje za odpowiedź, a kalibracja na czym polega??
  
 
najlepiej już podczas czyszczenia przepustnicy odpiąć akumulator,aby komp nie złapał jakichś fałszywych parametrów,po oczyszczeniu przepustnicy podłączamy akumulator(w tym momencie auto nie powinno być na zapłonie) następnie włączamy zapłon i kilkakrotnie wciskamy gaz do dechy(na około 3sek.)i puszczamy,tak aby przepustnica mogła się w pełni otworzyć i zamknąć,i tak z 3-5 razy.Zagrzać silnik,zrobić jazdę testową z gazem do dechy,czyli aby przepustnica też się na max otworzyła podczas jazdy.Sprawdź obroty po naprawie.

mam jeszcze jedno pytanie:
czy ten spadek obrotów nie powoduje włączona klimatyzacja???
na wyłączonej klimie obroty też falują???
  
 
Witam.
Na włączonej klimie to wiem ze falują, ale na wyłączonej również.
Przeczyszczę przepustnicę, zrobię kalibrację, jak napisałeś i napiszę czy pomogło.
Na razie dziękuje za pomoc.